Bekijk volle/desktop versie : laat je geen minderwaardigheidscomplex aanpraten!



14-04-2012, 13:26

Citaat:
Veel vrouwen zien hun leeftijd als een obstakel wanneer het gaat om trouwen en menen dat hun leeftijd een handicap te zijn. Dit soort gedachtes waar zojuist over werd gesproken zijn niet ongeneeslijk. Men dient gewoon niet te luisteren naar anderen die hen een minderwaardigheidscomplex proberen aan te praten, men moet postief blijven en in Allah te blijven geloven en dat alles Qadr Allah is.

Beschouw daarom je leeftijd positief. Denk: "Ik ben nog jong, in plaats van 'ik ben te oud.' Wen er aan,vooruit te kijken in plaats van achteruit en het enthousiasme van de jeugd te houden, want veel mannen houden daarvan, omdat zij zich ook jong voelen met dat soort vrouwen aan hun zijde.

Reken uit hoeveel jaren je nog voor je hebt. Iemand van dertig heeft in principe pas éénderde deel van zijn leven erop zitte en heeft nog tweederde voor de boeg. Het leven is in werkelijkheid langer dan meeste mensen beseffen.. Probeer die jaren nuttig te benuten en positief door het leven te gaan in plaats van achteruit te kijken en negatief door het leven te gaan.

Ga datgene doen wat je altijd hebt willen doen. En mannen komen vanzelf op je pad, want alles Mekthab. Daarvoor is het alleen te laat , als je negatief bent en denkt dat het te laat is, maar daarmee kom je nog steeds niet aan een toekomstige echtgenoot. Laat het je dus gebeuren. Denk dus niet meer in de termen: 'Trouwen, ik had daar jaren eerder moeten aan beginnen, maar: ''Ik begin er nu aan, nu ben ik er klaar voor, want mijn beste jaren liggen nog voor me"
.

14-04-2012, 13:29


ik ben nog piepjong

14-04-2012, 13:41
Gelijk heb je,
Zolang je je richt op de pad van Allah swt.. op zijn pad is het nooit te vroeg of telaat..
Alleen hij die weet op welke dag je het nieuw boek opend met je geliefde en het oude boek gaat sluiten..
Moge Allah ons Allen leiden naar het geen waar we naar verlangen' Ameen!

14-04-2012, 13:43
je kunt jezelf alleen een minderwaardigheidscomplex aanpraten als je dat toelaat en als je onzeker bent en anders ook niet!

14-04-2012, 15:05



Citaat door jkl__:
ik ben nog piepjong
En hoe oud is piepjong als ik vragen mag?


Citaat:
Geplaatst doorMosslimmeisje
Gelijk heb je,
Zolang je je richt op de pad van Allah swt.. op zijn pad is het nooit te vroeg of telaat..
Alleen hij die weet op welke dag je het nieuw boek opend met je geliefde en het oude boek gaat sluiten..
Moge Allah ons Allen leiden naar het geen waar we naar verlangen' Ameen!
Klopt en men moet daar ook naar leven. Met andere woorden zich niet gek of druk maken, maar gewoon lekkr leven.


Citaat:
Geplaatst doorBasilicum
je kunt jezelf alleen een minderwaardigheidscomplex aanpraten als je dat toelaat en als je onzeker bent en anders ook niet!
Klopt, maar je weet hoe onzeker vrouwen (kunnen) zijn, uitzonderingen daargelaten.

14-04-2012, 15:09

Citaat door antigay:
En hoe oud is piepjong als ik vragen mag?



Klopt en men moet daar ook naar leven. Met andere woorden zich niet gek of druk maken, maar gewoon lekkr leven.



Klopt, maar je weet hoe onzeker vrouwen (kunnen) zijn, uitzonderingen daargelaten.
Ik nader de 20

14-04-2012, 15:36

Citaat door antigay:
En hoe oud is piepjong als ik vragen mag?



Klopt en men moet daar ook naar leven. Met andere woorden zich niet gek of druk maken, maar gewoon lekkr leven.



Klopt, maar je weet hoe onzeker vrouwen (kunnen) zijn, uitzonderingen daargelaten.
Klopt, en waar ook velen de fout in gaan is dat ze zich teveel richten naar de toekomst..
Leef met de dag mee, wie heeft je de 'morgen' belooft..

14-04-2012, 15:55

Citaat door antigay:
.
Mooi verwoord, en echt de juiste manier van denken en je leven te leiden. Gair fe magtarahoe allah, en Hij weet en wij weten niet.

14-04-2012, 16:02

Citaat door _Lovely_:
Mooi verwoord, en echt de juiste manier van denken en je leven te leiden. Gair fe magtarahoe allah, en Hij weet en wij weten niet.
Inderdaad. En alles staat al vast. De pennen zijn van het papier gelicht en de bladzijden zijn al opgedroogd. Dus waarom ons nog druk maken, behalve enkel Sabab doen.

14-04-2012, 16:03
Ik denk niet dat ik een vrouw word wat me zal schamen om mijn leeftijd te zeggen. Interesseert me echt niet.

14-04-2012, 16:17

Citaat door Boodschappentas:
Ik denk niet dat ik een vrouw word wat me zal schamen om mijn leeftijd te zeggen. Interesseert me echt niet.
Zo hoort 't, want een mens is meer dan een getal. En onze Profeet (Vrede zij met hem) heeft gezegd: "Een vrouw wordt om vier redenen gehuwd; haar bezittingen, haar status, haar schoonheid en haar geloof." Zolang een vrouw schoonheid heeft of geld dan maakt leeftijd niet meer uit, vooral bij Marokkanen, zodra ze geld zien, al is ze van boven en van onder ontmaagd, dan nog maakt 't hen niet uit.

14-04-2012, 16:30
aan een kant ben ik het met je eens genoeg mannen die van een oudere vrouw houden. aan de andere kant den ik van mannen van 40 die kunnen altijd met een meisje van 20 trouwen als hij het goed voor elkaar heeft of alles op een rijtje

14-04-2012, 16:40



Citaat door antigay:
Inderdaad. En alles staat al vast. De pennen zijn van het papier gelicht en de bladzijden zijn al opgedroogd. Dus waarom ons nog druk maken, behalve enkel Sabab doen.
Absoluut, hoe mooi is dat wetende dat alles al vast staat de druk is juist daardoor laag voor je als moslim/a zijnde.

En ik snap niet dat men gefocused is op leeftijd, heb me daar nooit voor geschaamt vind het niet boeiend.
Degene die bij je past ongeacht leeftijd meld zich vanzelf wanneer de tijd rijp is.

Cliche, maar ik geloof echt op elke potje past een dekseltje.