Bekijk volle/desktop versie : Te rustig kind volgens schoonfamilie



Pagina's : [1] 2

13-04-2012, 15:49
Hoi dames,

Ik begin te twijfelen over de opvoedingsstijl van mijn kind. Mijn kind is bijna 1,5 jaar en gaat naar de creche. Wanneer hij
thuis komt, gaat hij spelen, eten en vroeg slapen. Ikzelf vind rust en regelmaat heel belangrijk voor een kind. Je hoort m verder niet, hij slaapt de hele nacht door hamdolah. Het is gewoon een tevreden kindje.

Mijn schoonfamilie vindt deze manier van 'tarbya' niet goed. Zij vinden dat hij tegen drukte moet kunnen anders wordt hij een
'boehalie'. Wanneer wij naar schoonfamilie gaan dan is heel druk met alle schoonzussen zwager en kinderen. Mijn kind kan daar niet slapen omdat het te druk is. En dan gaan mijn schoonouders klagen dat de kinderen van mijn schoonzussen te druk zijn. Maar dan kijken ze weer mijn kind aan en dan zeggen ze dat hij te rustig is. Ik vind dat heel maf.

Wat is jullie mening hierover, is het inderdaad beter als een kind tegen drukte moet kunnen?

13-04-2012, 15:53


belachelijke denkwijze van je schoonfammilie..
je kind heeft juist een hele goede tarbiya

rust regelmaat en ritme
en ik begrijp dat hij alleen in z,n eigen bedje wil slapen dat is hij gewend, en vind ik juist heel goed!
trek je niks aan van je schoonfamillie mensen moeten altyd wat te zeggen hebben.. ik vind juist die hele drukke/vervelende kinderen boehali

13-04-2012, 15:54
het is ook nooit goed lijkt het he? Iedereen is anders, waarom moeten we allemaal druk zijn of allemaal rustig? Iedereen is uniek, waarom willen mensen anderen altijd fixen omdat het niet in hun "vocabulaire" voorkomt? Laat je kind gewoon zoals hij is en trek je niets aan van anderen.

13-04-2012, 15:57
pffff als ik me daar ook nog zorgen zou maken
en nee jou kind is niet te rustig. dat lijkt me de ideale opvoeding.
die regelmaat heeft hij nodig.
ik zelf kan niet tegen chaos en drukte laat staan een baby/kind.

13-04-2012, 16:00


Bij Marokkanen is het nooit goed
Jouw kind is routine gewend, heel goed gedaan!
Mijn nichtje, dochtertje van mijn zus is ook een heel rustig kind( ze heeft ook haar drukke dagen maar dat is heel weinigg)
Mijn zus vertelde laatst dat ze bij hr schoonzus was. Alle kinderen waren daar en zij zei tegen mijn zus dat ze naar huis wilde gaan
Ze houdt niet van drukte. Is dit ook abnormaal? Tuurlijk niet! Alles beter fan gekke gillende rond rennende kinderen

13-04-2012, 16:01
Heel goed dat je jouw kind regelmaat biedt, maar het is misschien handig als je gewoon stofzuigt of tv btje hard aandoet, als hij gaat slapen. Zo leert hij de geluiden te negeren en alsnog in slaap te vallen.
Het is alleen handig voor jou, als je op een plek bent en het is er drukker, dat je kind alsnog in slaap kan vallen. En voor later, is het ook fijn als hij ondanks wat drukte toch in slaap kan vallen.
Ik word om kleinste geluid wakker. Of het daarmee te maken heeft, weet ik niet.

Misschien moet je het maar eens proberen dat je kind in slaap valt, terwijl jij gewoon wel geluiden maakt in huis..

Maar ik vind eigenlijk die bijeenkomsten met hele familie, dat de kinderen springen op sdadder en gillen en schreeuwen ook niet normaal hoor. Middenweg is beste optie. Dus zij mogen ook wel btje dimmen met hun sda3.

13-04-2012, 16:20
een ding:
elk kind is anders en zal ook rustige en drukke periodes in zijn leven hebben.
hij is pas anderhalf toch...

doe wat jij goed vind voor je kind,

gair inshallah

mensne hebben altijd wel iets om over te klagen.
ga niet met ze in discussie , want volgende week zeggen ze weer iets nieuws en moet je weer discusseren over het nieuwe onderwerp haha

13-04-2012, 16:22
Mijn dochtertje hoor je ook totaal niet. Als we bij mijn schoonouders zijn, slaapt ze nooit omdat het er altijd zo lawaaierig is. Ik probeer nu wel haar te laten wennen aan geluiden, anders wordt ze om het geringste wakker. En voorkom dat je kind eenkennig wordt. Dus dat hij overal kan slapen en niet alleen in zijn bedje.

Verder vind ik regelmaat ook heel erg belangrijk. En om een boehalie te worden, moet er eerst vooraf heel wat gebeurd zijn. Dus die uitspraak kunnen ze beter achterwege laten.

Je doet het goed. Moge Allaah hem behoeden van het boze oog.

13-04-2012, 16:24
belachelijk echt! het is nooit goed! heb je een kind die hmdl goed is opgevoed met regelmaat is het een boehalie.
heb je een kind die adhd van de hoogste niveau heeft te pakken dan heb je een allah ystar jnoen kind!
ielgghhh sommige mensen meid laat ze lekker babbelen zeg gewoon ja en knik ze3ma en doe lekker je ding!

13-04-2012, 16:27
Ik ken dat

Mijn zoontje heeft ook echt een eet en slaapritme, door dat ritme slaapt hij ook de nachten door.
Dus vb om 8u melk, en 11u groenten, etc etc, ..

En dat accepteert mijn schoonmoeder niet

Maar niets van aantrekken hé.
Jij weet wat het beste is voor je kindje.

13-04-2012, 18:10
Belachelijk. Volgensmij is jou schoonfamilie de gene die boehalie'en zijn. Doe toch eens even normaal joh, Dit denken ze vast en zeker omdat hun niet kunnen opvoeden en dus lastige kinderen gewend zijn. Juist een goede tarbiya meid!

13-04-2012, 18:12
Ik ga nu minder vaak langs schoonouders omdat ik geen zin heb in die commentaar elke keer. Vind het er niet gezellig. Er heerst ook een zware strijdlust in letterlijk alles tussen de schoonzussen, je wordt gewoon scheef aangekeken, zehma jij denkt je kind beter op te voeden ofzo.

pfff

13-04-2012, 18:22


Waar moeien mensen zich toch mee??

Je hebt een rustig kind, die regelmaat heeft.. En dat vind ik juist heel goed, en daarvan gaat hij echt geen bouhalie worden hoor..
En ik snap niet dat jij twijfelt door hun?! Je moet sterker in je schoenen staan.. Het is jouw kind en jouw opvoeding..


13-04-2012, 18:23
Niks van aantrekken. je doet het juist goed.

13-04-2012, 18:41
ene oor in, andere oor eruit
wat een zeikerds
Zou het een druk kind zijn dan zou die adhd stempel krijgen
nooit goed

Pagina's : [1] 2