Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Wanneer is het toegestaan voor een vrouw om te werken?

Voo__
12-04-2012, 16:56

ASalaamou3alaikoum, Wat zijn de voorwaarden als een vrouw wilt of moet werken, voor haar zelf, of omdat haar man niet kan werken. Wa alaikoum salaam warahmatoullahi wa barakatouhou.

Al-Maghribi
12-04-2012, 17:09
ASalaamou3alaikoum, Wat zijn de voorwaarden als een vrouw wilt of moet werken, voor haar zelf, of omdat haar man niet kan werken. Wa alaikoum salaam warahmatoullahi wa barakatouhou. alekom asalaam wa rahmatu allah dit is echter met betrekking tot '' wil werken '' over moeten doe ik geen uitspraak .. de voorwaarden zijn als volgt - ze dient (indien ze getrouwd is ) haar man en kinderen ten dienste te zijn - het huis dient op orde te zijn - haar man niet genoeg verdient of vanwege een rechtsgeldige reden zoals ziekte niet kan werken of niet genoeg inkomen heeft - ze de nodige kennis heeft opgedaan van haar geloof wat verplicht is voor haar om te kennen - ze werk kan vinden waarbij ze niet gemengd gaat met mannen - ze haar huis verlaat met de kledingsvoorschriften en handelingen zoals deze beschreven zijn in de koran en sunna - en als ze al hieraan voldoet en gaat werken , dient ze alleen zoveel te werken als nodig is en niet meer dit is wat ik me kan herinneren en misschien ben ik iets vergeten of iets fout maar dan zal ik mezelf corrigeren insa allah mijn bron voor deze is het boek van sheig saali7 al fauwzaan '' a7kaam tagtasu bil moe'minaat '' specifieke regelgevingen voor vrouwen ''

Voo__
12-04-2012, 23:27
alekom asalaam wa rahmatu allah dit is echter met betrekking tot '' wil werken '' over moeten doe ik geen uitspraak .. de voorwaarden zijn als volgt - ze dient (indien ze getrouwd is ) haar man en kinderen ten dienste te zijn - het huis dient op orde te zijn - haar man niet genoeg verdient of vanwege een rechtsgeldige reden zoals ziekte niet kan werken of niet genoeg inkomen heeft - ze de nodige kennis heeft opgedaan van haar geloof wat verplicht is voor haar om te kennen - ze werk kan vinden waarbij ze niet gemengd gaat met mannen - ze haar huis verlaat met de kledingsvoorschriften en handelingen zoals deze beschreven zijn in de koran en sunna - en als ze al hieraan voldoet en gaat werken , dient ze alleen zoveel te werken als nodig is en niet meer dit is wat ik me kan herinneren en misschien ben ik iets vergeten of iets fout maar dan zal ik mezelf corrigeren insa allah mijn bron voor deze is het boek van sheig saali7 al fauwzaan '' a7kaam tagtasu bil moe'minaat '' specifieke regelgevingen voor vrouwen '' Djazak Allah, zie uw hoekje..

Al-Maghribi
12-04-2012, 23:39
wa ijaakie ... wat bedoel je met ' u hoekje' ?

Al-Maghribi
13-04-2012, 18:32

Vraagje: hoe kunnen vrouwen meedoen in besluitvorming (het maken van wetten) als ze niet met mannen mogen samenwerken want wetgeving is een kwestie van overleg? Dat betekent dat zij alle wetgeving maar over zich heen moeten laten komen. hebben wij niet nodig ... onze wetten zijn al gemaakt door allah en vastgesteld....en zowel de mannen als vrouwen brengen deze in uitvoering.. voor de rest wil ik u adviseren om geen misvattigen over de islam te verspreiden en mensen te proberen te doen dwalen ....en vraag allah om leiding en standvastigheid ..en u te leiden naar ware het geloof de islam

Voo__
13-04-2012, 19:27
Geen discussies alsjeblieft, alleen bewijzen/bronnen a.u.b. Salama!