Bekijk volle/desktop versie : Allochtonen gaan steeds meer op autochtonen lijken.



11-04-2012, 19:08

Citaat:
Volgens onderzoek van Motivaction lijken de groepen op elkaar op het gebied van consumentisme en materialisme. Maar er is toch een groot verschil: jonge Marokkanen of Turken houden de islam en culturele tradities levend. Het geloof blijft een van de belangrijkste dingen in het leven van de allochtonen. Uit het onderzoek onder 'Nieuwe Nederlanders' blijkt dat twee derde van de Marokkaanse of Turkse Nederlanders tussen de 20 en 35 jaar oude en nieuwe waarden combineert zoals de viering van het Suikerfeest en de beleving van de ramadan.

De jongeren doen tijdens de ramadan veel meer boodschappen wat een omzetstijging van 35% opbracht. Dit koopgedrag zien we ook terug bij autochtonen die voor de feestdagen meer boodschappen doen. Volgens Motivaction zijn tradities en religie een belangrijk aspect in het leven van Marokkanen of Turken in Nederland. De beleving van religie is praktisch: wel halal eten en een hoofddoek maar niet regelmatig naar de moskee. Door de focus op materialisme is de vrouw ook gaan werken om meer inkomsten te hebben voor het gezin.
.

11-04-2012, 19:17


http://www.motivaction.nl/content/allochtone-jongeren-lijken-op-autochtone

Mensen zijn mensen en passen zich aan naar hun smaak, dus geen wonderen daar, want iedereen probeert te overleven in de omgeving waar ze leven.

11-04-2012, 19:20
Het ergste is nog het is de harde waarheid alleen waarom worden er niks over de jongens gezegd dat die uitgaan alles dat is ook een vorm van verwestersing of niet

11-04-2012, 19:22

Citaat door Puur_Natuur:
Het ergste is nog het is de harde waarheid alleen waarom worden er niks over de jongens gezegd dat die uitgaan alles dat is ook een vorm van verwestersing of niet
Heel simpel, volgens westerlingen, worden vrouwen onderdrukt in de Islam, en niet jongens. Dus zo markant is het niet.

11-04-2012, 19:28



Citaat door Cpt_Toothbrush:
http://www.motivaction.nl/content/allochtone-jongeren-lijken-op-autochtone

Mensen zijn mensen en passen zich aan naar hun smaak, dus geen wonderen daar, want iedereen probeert te overleven in de omgeving waar ze leven.
Dat heeft helemaal niets met overleven te maken, maar een vorm van integreren. Verder heb ik er ook niets tegen hoor.

11-04-2012, 19:42
Waarom heb jij altijd van die hatelijk nietszeggende topics?

11-04-2012, 19:48

Citaat door Rataplan:
Waarom heb jij altijd van die hatelijk nietszeggende topics?
Mijn topics moet je vooral niet te serieus nemen. Ik zit hier puur voor mijn lol, ben niet opzoek naar een vrouw, vriendin of sex.

11-04-2012, 19:49

Citaat door Magmoet:
Evolutie, it's a pain in the .....
chest. :sarcastisch: