Bekijk volle/desktop versie : Het afleren van de borst..Hoe?



11-04-2012, 14:15
Salaam dames,

Ik heb hamdoelilah een zoontje van bijna 1 jaar en vind het nu wel de tijd om hem de borst af te leren. Hij is erg gehecht aan de borst. Zo wil hij de borst als hij wilt slapen en in de nacht word hij ook regelmatig wakker voor de borst. Hij ziet mij zeg maar als een speen. Als ik er niet ben en ik laat hem bij zijn vader, dan krijgt mijn man hem heel moeilijk te slapen omdat hij mijn borst wilt. Ik ben het nu dus erg zat. Ik vind ook dat ik hem nu hamdoelilah wel lang genoeg heb gegeven..

Maar...hoe leer ik hem die borst af. Hij weet precies waar mijn borsten zitten en als hij wil slapen en ik houd hem tegen me aan dan gaat hij met zijn hoofdje naar waar mijn borsten zitten en doet zijn mond alvast open haha..

Ik had vorige keer citroen op mijn borsten gedaan, maar dat prikte joh

11-04-2012, 14:23


hhahahaha, schattig die mondjes van die kleine kindjes,!

Ik zou het niet weten heb er (nog) geen ervaring mee.

11-04-2012, 14:33
Je kan hem beter leren dat hij bijv 2 keer op een dag drinkt bij opstaan en voor slapen gaan. En gedurende nacht laten huilen totdat hij in slaap valt. Zo leert hij dat de borst opgeven moment niet voor de hele dag is. zo heb jij meer structuur en is het ook duidelijk voor hem. Maar stoppen dat vind ik erg je hebt het zo lang volgehouden en het allerbelangrijkste het is zijn recht om gedurende 2 jaar te zogen.

Het is moeilijk maar niet onmogelijk Je moet veel geduld hebben en je partner ook.

BV is het beste wat je kan geven! ; ) Moge Allaah Soebhanna Wa Ta3ala je belonen met een goede.

12-04-2012, 16:49
ik heb de borstvoeding geven tot 1 jaar, maar ik heb altijd de borst uit zijn mond gehaald als hij in slaap begon te vallen. de borst is niet om in slaap te vallen. ik heb dit gedaan, omdat ik zag hoe moeilijk mijn zus het had bij haar kindje,omdat hij alleen in slaap viel met de borst. borst is eten. het is dan ook makkelijk om dan te stoppen met de borst

01-05-2012, 12:16


als hij snachts wakker word kun je m beter wat water geven..

als je echt wilt stoppen met bv.. ik heb het als volgt gedaan:
gewoon in een keer niet meer de borst geven.. de eerste keer heeft ie voor t slapen gaan ff gehuild (en ik ook:hihi heb m toen een flesje bij mij op schoot gegeven en hem flink geknuffeld en toen naar bed.. daarna heeft ie er niet meer om gehuild..

02-05-2012, 20:55
Ik zit ook met die probleem soubhanAllah

21-05-2012, 00:25
IDEM DITO hier, dochter slaapt alleen maar in aan de borst, is slopend voor mij. Ze word ook paar keer wakker s nachts, dus moet ze telkens weer de borst hebben. En fopspeen wil ze sinds ze vier maand is niet meer.

21-05-2012, 10:23
Suc6 dat probleem had ik ook

21-05-2012, 15:18
Dat probleem heb ik dus ook. Ik wil best wel doorgaan maar mijn kleine meid wil constant de borst. Ze gebruikt de borst als speen en het ergste is ze haalt m er zelf uit, zelfs waar anderen bij zijn.