Bekijk volle/desktop versie : Hoofddoek Dragen!!



Pagina's : [1] 2

09-04-2012, 15:43
Salam alaikoum lieve zusters,

Ik zit de laatste tijd met iets. Ik denk er heel veel over na om een hoofddoek te gaan dragen Insha Allaah. Maar toch durf ik die stap niet te zetten. Ik wil het zo graag maar ik ben bang dat eerder mijn familie me gaat kleineren of zeggen dat ik het niet 'kan'. Ik heb het niet eens over de reacties van buitenstaanders of onbekenden. Wat moet ik doen om toch standvastig te blijven hierin? Wie heeft hier ervaring mee gehad?

Chokran,
Rana

09-04-2012, 15:46


Wa 3alaikoem salaam zuster,

Als jij je hoofddoek wilt dragen vanuit je hart dan moet je het vooral doen! Blijf jezelf verdiepen in ons geloof zodat jij sterker wordt.

Moge Allah Subhana Wa ta3ala je genoeg kracht geven om alsnog je hijaab te dragen.

09-04-2012, 15:47
wa alaikoem salaam

dit zijn influisteringen van de shaytaan
doe kennis op over de Islaam en je imaan zal sterker worden..


Moge Allaahje standvastig maken,Ameen

09-04-2012, 15:48
Als jij volledig achter jouw keus staat om een hofddoek te gaan dragen, dan zullen kleinerende of lullige opmerkingen je alleen maar sterken en nog meer standvastig maken in je geloof.
Vanwaar die angst? zijn je familieleden zo van god los om het maar even heel oneerbiedig te zeggen?

09-04-2012, 15:55


er is een veschil tussen dragen en correct dragen
het heeft namelijk regels waaraan je moet voldoen.

09-04-2012, 15:57

Citaat door Hamsteren:
er is een veschil tussen dragen en correct dragen
het heeft namelijk regels waaraan je moet voldoen.
daarom is er ook een verschil tussen een hoofddoek en een HIJAAB.

09-04-2012, 15:58

Citaat door Casa_Maghrabia:
daarom is er ook een verschil tussen een hoofddoek en een HIJAAB.
Hijaab is hoofddoek maar dan vertaald in het Nederlands ???

09-04-2012, 16:02
De hijaab (hoofddoek) dragen is verplicht in de islam. In de Koran is het twee keer genoemd. In Soerat An Noer, vers 31 zegt Allah: "En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten, of hun vaders, of de vaders van hun echtgenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtgenoten, of hun broeders, of de zonen van hun broeders, of de zonen van hun zusters, of hun vrouwen, of slavinnen waarover zij beschikken, of mannelijke helpers die geen begeerte meer hebben, of de kinderen die nog niet op de 'Aurat' van vrouwen letten. En laat zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden die zij verbergen te laten kennen. En keert zij jullie allen berouwvol tot Allah, O gelovigen. Hopelijk zullen jullie welslagen." (Soerat an Noer, 31) In soerat Al Ahzab 59 lezen we het volgende: "O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (Djilab) over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig." (Al Ahzab, aya 59) De Aurat (zoals genoemd in Soerat an-Noer) betekent de lichaamsdelen van de mannen en vrouwen die niet getoond mogen worden. Welke deze lichaamdelen zijn, wordt bepaald door wie er naar wie kijkt. De ' Aurat tussen: - Mannen onderling: het gedeelte van het lichaam tussen knieën en navel. - Vrouwen onderling: het gedeelte van het lichaam tussen knieën en navel. - Vrouwen tegenover mannen, die niet in Vers 31 genoemd worden: haar gehele lichaam, behalve haar gezicht en handen. In het bijzijn van mannen die wel in dit Vers genoemd worden mogen zij hun hoofddoek of sluier afnemen. - Mannen tegenover vrouwen: het gedeelte van het lichaam tussen knieën en navel. Er zijn ook talloze Ahadith die het dragen van hoofddoek verplicht stellen. Maar daar ga ik niet op in, want anders wordt het te uitgebreid. De hijaab van de vrouw dient dik te zijn, zodat men er niet doorheen kan kijken De hijaab dient losjes te zijn, dus niet strak, zodat het geen lichaamsdeel accentueert De hijaab dient niet geparfumeerd te worden met bakhoer of een geurtje De hijaab dient niet te lijken op mannelijke kledij De hijaab dient niet op de kledij van de ongelovige vrouwen te lijken Het dient geen kledingstuk van faam en ijdelheid te zijn Ook mag de kleding geen versiering op zich zijn, omdat dit juist in strijd is met het bevel om haar aantrekkelijkheden te bedekken.

09-04-2012, 16:03

Citaat door VrouwtjeVan-A:
Hijaab is hoofddoek maar dan vertaald in het Nederlands ???
echt niet, je kan gwn hijaab zeggen hoor. hoofddoek, pff weet je wat ik daar onder versta, een doek dat om je hoofd gewikkeld is. voor de rest draag je die zonder intenties.

09-04-2012, 16:07

Citaat door VrouwtjeVan-A:
Hijaab is hoofddoek maar dan vertaald in het Nederlands ???
hijaab is de algehele bedekkende kleding met het bijbehorende gedrag..
met of zonder uitzondering van het gezicht en de handen

09-04-2012, 16:09

Citaat door Casa_Maghrabia:
echt niet, je kan gwn hijaab zeggen hoor. hoofddoek, pff weet je wat ik daar onder versta, een doek dat om je hoofd gewikkeld is. voor de rest draag je die zonder intenties.
Dus als je tegen een Nederlander zegt hijaab dan weet hij/zij meteen wat je bedoelt? Denk het niet he?

Je zegt het goed weet je wat IK daar onder versta.. Het is jouw mening niet iedereen heeft dezelfde mening zoals jij..

09-04-2012, 16:11

Citaat door moslimaatjuh09:
hijaab is de algehele bedekkende kleding met het bijbehorende gedrag..
met of zonder uitzondering van het gezicht en de handen
Dus als men een hoofddoek draagt niet?

Hijaab betekend hoofddoek in het Nederlands

09-04-2012, 16:15



Citaat door VrouwtjeVan-A:
Dus als men een hoofddoek draagt niet?

Hijaab betekend hoofddoek in het Nederlands
dat is een interpretatie en afhankelijk van de persoon die dit interpreteert..
het arabisch is niet letterlijk te vertalen..


een hoofddoek is een doek om je haren te bedekken met daaronder mogelijk een skinnyjeans..
dit is dan geen hijaab..

09-04-2012, 16:18

Citaat door moslimaatjuh09:
wa alaikoem salaam

dit zijn influisteringen van de shaytaan
doe kennis op over de Islaam en je imaan zal sterker worden..


Moge Allaahje standvastig maken,Ameen
Je haalt de woorden uit me mond

09-04-2012, 16:29
TS: Insha Allah, als je er voledig achter staat en je keus al hebt gemaakt, dan houd niks je tegen... de omgeving zal wennen en het accepteren als ze zien dat je er 100% voor gaat...

Ik zou je graag als tip willen meegegeven, als je het goed> doe het goed...

Pagina's : [1] 2