Bekijk volle/desktop versie : Moslimboeder leeft 4 jaar lang op straat en de moslims lopen er langs!



Pagina's : [1] 2

08-04-2012, 23:46

Citaat door Zonsopkomst.:
[video=youtube;ILx5ObD3eNI]http://www.youtube.com/watch?feature...&v=ILx5ObD3eNI [/video]
.

08-04-2012, 23:48


Er is toch al een topic?

08-04-2012, 23:58
wat was de rede dat hij op straat kwam te staan? ik begrijp geen berbers? niet dat het toegevoegde waarde heeft aan de topic ben gewoon nieuwsgierig.

09-04-2012, 00:29
(mijn berbers is ook niet perfect dus sorry als ik een zin er niet bij heb staan omdat ik gwn niet weet wat hij zegt of niet goed versta)

Hij zegt:
Mijn broeders, ik zwerf op straat en ik heb niets gedaan. (..........?) Normaal/eerder werkte ik en had ik mensen die mij steunden.
In de moskee is het vol met mensen, volwassen grote mensen. Sommige die naar hadj zijn gegaan en sommige niet. (.........?)Klein en groot doen voor mij shahada. Mijn leven is verpest. (.......?) Ik heb niets gedaan. Mijn familie is in Marokko en ik ken ze niet. Mensen kennen mij vooral in .... in Selouane/. Ze kennen me, hier is mijn nummer. (.....?) Als iknaar de moskee ga hoor ik dat ze over me praten. Als ik loop over straat openen ze mijn graf (?volgens mij) Ik heb niets gedaan! Zoveel mensen en praktiserend

Eerste deeel.

09-04-2012, 10:18


Dat telefoonnr van wie is dat juist

09-04-2012, 11:20
Maar het heeft totaal geen zin om mensen die op straat te leven van aalmoezen te voorzien. Beter zou zijn deze man geestelijke hulp te bieden en hem zijn uitkeringen etc. te regelen zodat hij een huis kan huren en van de straat is. Hem op straat laten en zo nu en dan een broodje of geld geven, daarvan zie ik het nut niet in op langer termijn.

En die kerel met die grote mond, de zogenaamde presentator. Dan denk ik, kerel neem hem dan mee naar huis of naar een moskee en regel onderdak voor hem als je zo begaan bent met deze meneer.

09-04-2012, 11:23

Citaat door Vlampje:
Maar het heeft totaal geen zin om mensen die op straat te leven van aalmoezen te voorzien. Beter zou zijn deze man geestelijke hulp te bieden en hem zijn uitkeringen etc. te regelen zodat hij een huis kan huren en van de straat is. Hem op straat laten en zo nu en dan een broodje of geld geven, daarvan zie ik het nut niet in op langer termijn.

En die kerel met die grote mond, de zogenaamde presentator. Dan denk ik, kerel neem hem dan mee naar huis of naar een moskee en regel onderdak voor hem als je zo begaan bent met deze meneer.
Ja echt hè..ik begrijp nooit waarom ze zo moeten schreeuwen??? Als er geld verzamelt wordt voor de slachtoffers van 1 of andere land dat is getroffen door een natuurramp..zitten de presentatoren heel rustig mensen te motiviren om te doneren...en hij schreeuwt en zet deze man nog meer voorschut. ps En hij is denk ik illegaal die man trouwens.

09-04-2012, 11:25
soebhana allah .-.

insha allah zal deze man zijn beproeving doorstaan en betere tijdne gaan kennen!! ameen.

09-04-2012, 11:30
Moge Allaah hem genezen en hem bijstaan,Ameen

09-04-2012, 12:22
Tegenwoordig kijkt niemand naar je om. Zelfs de moskeegangers niet.
Meeste denken alleen aan zichzelf.
Moge Allah hem bijstaan en het hem mkkelijk maken.

09-04-2012, 14:45
Ik zie deze man vaker lopen in antwerpen, heb hem ook vaak kleingeld gegeven maar mensen zeggen altijd tegen mij dat ik dat niet moet doen omdat hij drugsverslaving heeft maar alahoe a3lam, er wordt nu gezegd van niet dus inshaallah zal ik hier ook zeker rekening mee houden de volgende keer.

09-04-2012, 14:52
Dan helpt die presentator hem toch die zo agressief staat te schreeuwen

09-04-2012, 15:04



Citaat door mouchenkouk:
Ik zie deze man vaker lopen in antwerpen, heb hem ook vaak kleingeld gegeven maar mensen zeggen altijd tegen mij dat ik dat niet moet doen omdat hij drugsverslaving heeft maar alahoe a3lam, er wordt nu gezegd van niet dus inshaallah zal ik hier ook zeker rekening mee houden de volgende keer.
Deze man ziet er absoluut niet uit als een junk.
Geef hem schone kleren en een scheeraparaat en hij zal er beter uit zien.
Een junk ziet er uitgemergd uit.
Die mensen waar jij het over het moeten gewoon hun bek houden. Ondankbare nietsgunners. Het gaat om jou gedachten. Jij geeft hem wat geld omdat jij denk dat hij niks te eten heeft. Wat hij met het geld doet is zijn zaak.
Jij hebt in iedergeval een hassanat verdiend.

09-04-2012, 18:35
SORRY SE maar een JUNKIE ziet er echt niet ZO uit ; deze man ziet er gewoon als een dakloze man uit! ik kan hier zo boos om worden dat mensen nog durven te zeggen dat je die of die niet moet helpen vanwege dit of dat ; wie zyn ZY om iemand die zyn hand uitreikt te BELEMMEREN daarin?? WIE?? & dat je nog zulke domme GANZEN daarin volgt SORRY SE! ik heb hier geen woorden voor

typisch antwerpse mentaliteit ; die presentator die daar staat te schreeuwen ; heeft gelyk ; ik begryp hem & als mensen willen helpen doneren kan op deze nummer


IBAN ontvanger : IBAN BE43 7785 9863 9801

BIC bank ontvanger : ( mijn bank is DEXIA bank ) GKCC BE BB

ik heb deze rekening nummer van zyn facebookpagina Kariim karimm

mensen die beginnen over eerst psychische hulp bladieblaBLA ; HEY HAAAALO deze man leeft gewoon op STRAAT ; ik denk dat het wel PRIORITEIT is dat deze man eerst een BED heeft om in te SLAPEN & een DAK boven zyn hoofd & ETEN!! ; & DAARNA kan gekenen worden naar eventuele professionnele begeleiding voor zyn psychische problemen

je zou voor minder al psychische problemen krygen !




09-04-2012, 19:09
Assalaam wa aileikum broeders en zusters

Eerst en vooral raad ik jullie als zusterzijnde ten zeerste af om zo over onze moslimbroeder (presentator) te spreken. Hij zet een extra toon op omdat ten eerste hij ons daarmee wil wakker schudden en ten tweede is dit eigen aan het Antwerpse "Marokkaans"dialect. Natuurlijk dit terzijde wat wel van belang is of wij bereid zijn om deze man te helpen hetzij financieel, hetzij met kleding. Indien dit niet het geval is dan kan je altijd hem opnemen in jouw doe3a en voor de rest laten we de negatieve opmerkingen achterwege.


Ma3asalama

Pagina's : [1] 2