Bekijk volle/desktop versie : Wanneer heb jij voor het laatst.............



08-04-2012, 15:26
[De Quran opengeslagen? En een Hoeveel Soewar (=meervoud van soerah) ken je?]


Plaats hier waar je bent en hoe vaak je per dag/per week leest


Laten we elkaar helpen te motiveren

08-04-2012, 17:31


zoveel reactie's Gzellig hoor dat iedereen zo enthousiast meedoet

08-04-2012, 17:33
eerlijk? Dat is al een hele tijd geleden, tot mijn grote schaamte

Ghair inshaAllah!

08-04-2012, 17:47
Sinds eergistere. Ik probeer elke dag 2 pagina's te lezen, maar meestal komt er daar niets van in huis

08-04-2012, 18:17



Citaat door diamond_princes:
eerlijk? Dat is al een hele tijd geleden, tot mijn grote schaamte

Ghair inshaAllah!
Ja gewoon eerlijk je hebt niets te verliezen hoeveel verzen ken je en wanneer ga je er verandering in brengen?

08-04-2012, 18:18
Heel erg om te zeggen maar heel lang geleden en ik ken er niet zoveel

08-04-2012, 18:19

Citaat door moslimaaatj:
Sinds eergistere. Ik probeer elke dag 2 pagina's te lezen, maar meestal komt er daar niets van in huis
Ik een tijdje niet sinds vorige week weer actief begonnen maar moet het nog zo doen dat ik elke dag wat lees liever elke dag 5 min dan 1x per maand 1 uur....

En de rest van mnl?

08-04-2012, 18:20

Citaat door Puur_Natuur:
Heel erg om te zeggen maar heel lang geleden en ik ken er niet zoveel
Ik vind het allereerst heel goed dat je dit beseft en er eerlijk vooruit komt wat is de reden dat je er 1. weinig kent en 2 nooit leest en 3 wil je wel vaker gaan lezen?

08-04-2012, 18:22

Citaat door Maryam85:
Ik een tijdje niet sinds vorige week weer actief begonnen maar moet het nog zo doen dat ik elke dag wat lees liever elke dag 5 min dan 1x per maand 1 uur....

En de rest van mnl?
Idd elke dag 1 pagina of 2 pagina's. Dat pakt maar 5 a 10min van uw tijd.

08-04-2012, 18:23

Citaat door Maryam85:
Ik vind het allereerst heel goed dat je dit beseft en er eerlijk vooruit komt wat is de reden dat je er 1. weinig kent en 2 nooit leest en 3 wil je wel vaker gaan lezen?
Zoiezo ik zou heel graag meer willen lezen en kennen maar ken het alfabet niet eens die ik ken heb ik zelf geleerd in het nederlands

08-04-2012, 18:26
Ter motivatie:

Ik hoorde de boodschapper van Allah zeggen:''Er is beloning voor degenen die ook maar een letter van de Koran lezen. Elke goede daad wordt vermenigvuldigd met tien. Ik zeg niet dat 'Alif, Laam, Miem'' een leter is. Integendeel, Alif is een letter, Laam is een letter en miem is een letter (voor elke letter is er tien beloning).''(Tirmizie)


Aboe Oemamah vertelde dat de Boodschapper van Allah zei:''Lees de Koran, want hij zal op de Laatste Dag verschijnen als een voorspraak voor degenen die Koran lazen.''(Moeslim)

08-04-2012, 18:29

Citaat door Puur_Natuur:
Zoiezo ik zou heel graag meer willen lezen en kennen maar ken het alfabet niet eens die ik ken heb ik zelf geleerd in het nederlands
De Quran is zo geopenbaard dat wanneer je vaak luisterd alles makkelijker gaat en jong geleerd is oud gedaan hoe ouder je wordt hoe moeilijker...

Je zou om te beginnen op maandag de quran kunnen lezen er zijn veel goede sites op internet en de fonetische uitspraak is zo geschreven dat je het best goed kunt uitspreken ik zal straks wat plaatsen, en morgen is het maandag want wat is 10 minuten?

08-04-2012, 18:30


Als er animo is kan ik een topic openen waarbij we met een groepje 1x per week laten weten hoe het gaat en dat je elke week een doel plaatst bijv volgende week wil ik soerah al fatiha uit mijn hoofd kennen bij wijze van en een week later dat je dit evalueert

08-04-2012, 18:32

Citaat door Maryam85:
Ja gewoon eerlijk je hebt niets te verliezen hoeveel verzen ken je en wanneer ga je er verandering in brengen?
ja tuurlijk! Hm ik weet eerlijk gezegd niet hoeveel verzen ik uit me hoofd ken... Ik ken vooral de kleine verzen....

Zo snel mogelijk inshaAllah!

08-04-2012, 18:40
Soerah al Fatiha

[video=youtube;sXg05mEkeqQ]http://www.youtube.com/watch?v=sXg05mEkeqQ[/video]