Bekijk volle/desktop versie : niet zeuren maar doen



Pagina's : [1] 2 3

27-11-2004, 21:29
70.886
als alle leden van marokko.nl voor een keertje 1 euro zouden geven dan hebben we bijna honderdduizend euro te besteden aan een goed doel,zou het niet iets moois zijn om daarmee iets te doen voor ons jongeren of ouderen of zwakkeren in ons samenleving,we kunnen het ook regelmatig organiseren als het goed gaat!
het is maar een idee !!!!!!!!!maar de oceaan is in wezen ook maar kleine <maar wel veel>druppels.
wie een euro echt niet kan missen vindt heus wel iemand die het voor het project over heeft.

27-11-2004, 23:51


als er maar genoeg mensen bereidt zijn om mee te doen ,dan is iedereen welkom om mee te denken en dan kunnen we bijvoorbeeld stemmen ,er kunnen ook mensen naar voren geschoven worden die goed zijn in het organiseren<liefst zonder strafblad...ha ha ha >
iedereen is welkom met zijn ideeen desnoods spreken we met zijn allen ergens af ,waar een wil is ..is weg.
hoe klein het ook mag zijn in het begin ....al verzamelen we maar vijf euro bijelkaar...is het toch een begin en met de tijd krijgt het project meer bekendheid en meer iedeeen om met
mensen die meedenken kunnen we ook hard nodig gebruiken...
doe jij mee aichajuuh?

28-11-2004, 11:22
goedzo , probeer mensen in je omgeving te stumileren om mee te doen.ik zal het zelf ook proberen.

28-11-2004, 12:12
salaam oe alaikom

dit lijkt me echt een geweldig idee!! he maar wat voor goed doel hadden jullie in gedachten? mijn voorkeur gaat uit naar palestina.....
ik hoop dat iedereen hier aan mee wil doen incha Allah.
als we niet eens een eurotje over hebben voor onze broeders en zusters dan zijn we niks waard.....

incha Allah zal dit lukken!

salaampjes

28-11-2004, 16:50


zal ik mijn rekeningnummer geven....





p.s: lijkt me een goed idee!! I'm in..
(welk doel eigenlijk?)

28-11-2004, 17:27
mijn voorkeur gaat naar doelen hier in nederland:gehandicapten,analfabeten,daklozen..
ik heb al zes mensen in mijn omgeving opgetrommeld die willen bijdragen,als ik nu naar de reacties kijk dan ben ik zeer te vreden.
als het gaat om de voorkreur van lailaoo dat wordt al behartigd door onderandere islamicreleef .
wil diegene die<als het gaat om het organiseren> mee wil doen mij zijn telefoonnummer p.m en.en zijn naam of bijnaam voor als het nodig is.
een vriend van mij die mee wil doen stelde voor om het project mo_beton te noemen...hahaha.

28-11-2004, 18:30
Ik vind het een goed initiatief. Vooral van daklozen.

28-11-2004, 18:56
salaam ik vind het wel een goed idee maar ik vind toch dat de mensen in de derde wereld landen het hardst nodig hebben. De gehandicapten en de daklozen komen hiet wel aan hun dingen. We leven nota bene in een verzorgingsstaat. Ik voel toch meer voor het idee van palestina of afrika, ergens in die richting. Dat soort mensen hebben het echt nodig en niet de ouderen of gehandicapten hier, dat is alleen maar overbodige luxe. Maar een goed iniatief

28-11-2004, 20:07
je hebt gelijk<oum jasem >dat de mensen in de derde wereld het het hardst nodig hebben en zo kan ik doorgaan totdat we terecht komen bij diegenen die van de honger omkomen .en ze moeten zeker geholpen worden maar omte zeggen dat het overbodige luxe is om gehandicapten en ouderen daar ben ik het niet mee eens omdat die ouderen DE KINDEREN
opvoeden en voor die analfabeten geldt het zelfde ,het is ook niet humaan om leed van mensen te vergelijken ,je kunt ook en in nederland wonen<verzorgingsstaat >en als gehandicapte zo geisoleerd zijn dat je aan zelfmoord denkt en een hele arme kan in marokko <door de sterke famillie banden>een gezellige leven hebben.
nu kunnen ze voor de verandering door moslims geholpen worden.

28-11-2004, 20:12
maar in nederland heb je zoiets als subsidies en dat hebben ze in die landen niet. Tuurlijk is het van groot belang om mensen die uit eenzaamheid of onwetendheid zelfmoordneigingen hebben. Ik zou in zo een geval zeggen ga zelf de mensen op zoeken. Ga in het ziekenhuis langs bij zieke kinderen en bij eenzame ouderen etc. Daar heb je echt geen geld voor nodig maar mankracht en tijd. Een aantal jaar geleden hebben een aantal moslimstudenten het intiatief genomen en zijn naar aanleiding van eid el fitr (suikerfeest) met een roos naar ziekenhuizen en bejaardetehuizen gegaan. Deze jongeren hebben een praatje gemaakt met de mensen, en geloof me hiervoor hoef je echt geen geld in te zamelen alleen mankracht en organisatie is genoeg

28-11-2004, 20:35
helemaal mee eens als het gaat om mankracht dat is ook meer dan welkom ,het is goed dat je hiermee komt,hierbij nodig ik mensen die hier voor open staan om kontakt met mij opte nemen of ons via de topic met iedeeen te verrijken.
en natuurlijk zijn er bepaalde dingen die je zonder geld niet kunt realiseren.het kan ook een mulifunctioneel project worden dus met verschillende actieviteiten.bijvoorbeeld en en in plaats van of of .heb je nog meer iedeeen?of is er iemand die een bepaalde beroep heeft en bereidt is om het af en toe voor een kleine vergoeding of helemaal niets voor
iemand te verichten die kunnen zich ook melden.mensen met elkaar in contact brengen kan ook een van <project>ons bezigheden zijn.

28-11-2004, 20:38
ja ik weet niet in welke gedeelte van het land jij woont maar met subsidies kan je heel ver komen. En je kan natuurlijk een aanspraak doen op bestaande islamitische organisaties. Die krijgen als het goed is subsidies van de overheid. Je zou het in die richting kunnen zoeken.

28-11-2004, 23:59


ik woon in amsterdam, persoonlijk zou ik het lieftst zonder subsidie willen werken,dan is het echt van< jezelf >voor <de ander> begrijp je wat ik bedoel?heb je ook meer voldoening.en er wordt al zoveel over ons geklaagd als het gaat om subsidie.

29-11-2004, 16:18
unicef en warchild zijn hele goeden.er zijn zeker heel veel kinderen die door de direkte of indirekte <medicijnen ,hygiene>gevolgen van armoede sterven,goed van jou dat je met het idee komt ik kan er alleen maar achter staan,wat betreft de actie bij jou op school .als je bijvoorbeeld eerst reclame voor de actie maakt voor dat je met de actie begint dat heb je de voordeel dat sommigen meer bij zich hebben dat net genoeg om iets lekkers mee te kopen.

29-11-2004, 18:14
ik wil graag meedoen, en zie deze actie echt zitten. Mischien kunnen we het geld ook aan islamic relief geven, die zorgen altijd voor voedselpaketten enz.
En we kunnen het geld inderdaad beter aan derde wereldlanden geven, want die hebben het 10 keer erger dan de mensen hier, no offense, maar dit is een verzorgingsstaat

Pagina's : [1] 2 3