Bekijk volle/desktop versie : Een Onverwachte Gebeurtenis.........................



14-01-2003, 21:59
Salamoe Alleykoem iedereen,

Een onverwachte gebeurtenis overtrof me deze ochtend en die wil ik graag met jullie delen, als jullie het niet erg vinden natuurlijk......
Het is iets waar ik er trots op ben.....had het niet geplant....
het overkwam me op deze mooie koude winterdag, waar ik
Allah mag dankbaar zijn.....

Ik liep er de laatste tijd er veel mee om El Hijaab te gaan dragen, maar op een of andere manier stelde ik het steeds uit en er kwam er niks van terecht......of hield iets me tegen....

Vandaag had ik de kracht gekregen, ben ik uit me bed gekomen en dacht vanaf vandaag: ga ik gewoon hoofddoek dragen en ga ik de deur niet uit zonder el Hijaab te doen......

Toen me moeder me met een hoofddoek zag, was ze verrast, maar tegelijkertijd ook blij voor me, dat ik die stap heb genomen om het dragen. Ze is trots op me. Ik kon wel huilen van geluk, trots en blijdschap en voor eventjes rolden ook de tranen over me wangen, omdat ik blij was dat ik gedurfd heb El Hijaab te dragen.

Ik werd vandaag wakker met een goed gevoel, een gevoel dat ik de wereld aankon, een gevoel dat me aan het denken heeft gezet....
een onverwachte gebeurtenis.......

IK ben blij, dat ik el Hijaab draag vanaf vandaag en zoals ik al eerder schreef, het is een gevoel om trots erop te zijn......en mag Allah dankbaar zijn dat ik dit gevoel mag meemaken en hoop dat anderen dit gevoel ook eens zullen meemaken in hun leven,
zolang ze nog leven.......

M'A Salaam Saida

14-01-2003, 22:01


Hai Saida,

Meid, ik ben trots op je! Ik heb helaas niet veel tijd om een lang verhaal te schrijven al zou ik dat wel willen doen (je weet ), dus ik reageer morgen nog een keer. Echt top!

Kus,

Cina

14-01-2003, 22:02
Masha'Allah!

en volhouden!!!!!!!!!!!!!!!!!

14-01-2003, 22:03
dan heb je tog wat anders als mij beleeft..in ramadan had ik besloten om een hoofddoek te dragen..ik was in de morgend de deur uit gegaan maar toen hadden mijn ouders mij niet gezien. in de avond toen ik thuis kwam verwachtte ik wel dat ze iets gezengen. maar nee, mijn moeder zei niets(geen woord), mijn vader nog minder..de enige die tegen mij iets zei was mijn broer 'je staat er wel mee'.

en dat vind ik dus vreselijk...waarom zouden mijn ouders nu niets gezegd hebbe??? ik droeg geen hoofddoek met een mini rok ofso...ik begrijp het niet

14-01-2003, 22:04



Citaat:
Origineel gepost door Saida
Salamoe Alleykoem iedereen,

Een onverwachte gebeurtenis overtrof me deze ochtend en die wil ik graag met jullie delen, als jullie het niet erg vinden natuurlijk......
Het is iets waar ik er trots op ben.....had het niet geplant....
het overkwam me op deze mooie koude winterdag, waar ik
Allah mag dankbaar zijn.....

Ik liep er de laatste tijd er veel mee om El Hijaab te gaan dragen, maar op een of andere manier stelde ik het steeds uit en er kwam er niks van terecht......of hield iets me tegen....

Vandaag had ik de kracht gekregen, ben ik uit me bed gekomen en dacht vanaf vandaag: ga ik gewoon hoofddoek dragen en ga ik de deur niet uit zonder el Hijaab te doen......

Toen me moeder me met een hoofddoek zag, was ze verrast, maar tegelijkertijd ook blij voor me, dat ik die stap heb genomen om het dragen. Ze is trots op me. Ik kon wel huilen van geluk, trots en blijdschap en voor eventjes rolden ook de tranen over me wangen, omdat ik blij was dat ik gedurfd heb El Hijaab te dragen.

Ik werd vandaag wakker met een goed gevoel, een gevoel dat ik de wereld aankon, een gevoel dat me aan het denken heeft gezet....
een onverwachte gebeurtenis.......

IK ben blij, dat ik el Hijaab draag vanaf vandaag en zoals ik al eerder schreef, het is een gevoel om trots erop te zijn......en mag Allah dankbaar zijn dat ik dit gevoel mag meemaken en hoop dat anderen dit gevoel ook eens zullen meemaken in hun leven,
zolang ze nog leven.......

M'A Salaam Saida
Wiejaw!!!!Ya ziena,ik ben trots op jou meid!!!!!Je maakte me al nieuwsgierig Ik wens jou nog het beste en Moge Allah jou belonen!!!En ik vind het erg mooi van je dat je een hijab wilt beginnen dragen.Ben echt trots!!!Don't care about what the others say!!!!

14-01-2003, 22:10
WEJAW

Ik krijg tranen in mijn ogen. Echt goed van je meid


Kus Delila

14-01-2003, 22:14

Citaat:
Origineel gepost door Marocca
Wiejaw!!!!Ya ziena,ik ben trots op jou meid!!!!!Je maakte me al nieuwsgierig Ik wens jou nog het beste en Moge Allah jou belonen!!!En ik vind het erg mooi van je dat je een hijab wilt beginnen dragen.Ben echt trots!!!Don't care about what the others say!!!!
sukran meid.......Moge Allah al je wensen en dromen vervullen...
wat je maar wenst.....

14-01-2003, 22:15

Citaat:
Origineel gepost door Samara77
Dat vraag ik me ook af , heb je het daarna niet aan ze gevraagd ofzo?
nee...geen woord, zelfs geen blik

14-01-2003, 22:16

Citaat:
Origineel gepost door Cina
Hai Saida,

Meid, ik ben trots op je! Ik heb helaas niet veel tijd om een lang verhaal te schrijven al zou ik dat wel willen doen (je weet ), dus ik reageer morgen nog een keer. Echt top!

Kus,

Cina
thanxx lieverd......succes met leren en wel je best doen he morgen op school, anders.... geeft niet hoor....ik begrijp het wel hoor.

Tot spreeks he.....

14-01-2003, 22:17

Citaat:
Origineel gepost door suggerbabe
nee...geen woord, zelfs geen blik
meiske.....wat erg voor je, maar als je iets nodig hebt, dan weet je het.....

Me moeder was erg verrast.......misschien komt dat nog wel hoor bij jou Inschagelah......thallah....doe je rustig aan he met alles...

14-01-2003, 22:18

Citaat:
Origineel gepost door delila16
WEJAW

Ik krijg tranen in mijn ogen. Echt goed van je meid


Kus Delila
thanxx meiske.....dit is een begin toch.....

14-01-2003, 23:47
As salaam 3aleikum Lieverd.....

Allah wakbar!!
Masha'allah ben trots op je Meid....!
Bij mij was het ook zo gegaan en masha'allah ik kan me nog herrineren hoe ik me voelde...
Was in de 7e hemel...Verliefd op de Islaam!
ALhamdoelilah...Maar het is een en al een strijd lieverd,dat moet ik je wel mededelen...
IK adviseer je van harte om door te strijden en niet op te geven,want je gaat moeilijke tijden kennen,tijden waarbij je eraan gaat denken om ermee te stoppen...
Jah nu denk je vast...nee,mij overkomt dat niet en ik ben sterk...Maar lieverd dat dacht ik ook en ik besef nu het tegenovergestelde....
Op momenten waarbij je gaat deken dat je het echt niet meer zult kunnen uithouden,moet je beseffen dat het erbij hoort en dat het een beproeving van Allah swt is...
Wat nou als ik het af doe en de deur uitloop en overreden wordt....
Hoe zal het dan met mij vergaan denk k dan....
Lieverd zet m op en geef het niet op...Strijd verder en ga ervoor....
Ik sta achter jou en alle meiden die deze stap hebben gezet of maar willen zetten...

Dikke kus allemaal...


14-01-2003, 23:59



Citaat:
Origineel gepost door Simpie_17
As salaam 3aleikum Lieverd.....

Allah wakbar!!
Masha'allah ben trots op je Meid....!
Bij mij was het ook zo gegaan en masha'allah ik kan me nog herrineren hoe ik me voelde...
Was in de 7e hemel...Verliefd op de Islaam!
ALhamdoelilah...Maar het is een en al een strijd lieverd,dat moet ik je wel mededelen...
IK adviseer je van harte om door te strijden en niet op te geven,want je gaat moeilijke tijden kennen,tijden waarbij je eraan gaat denken om ermee te stoppen...
Jah nu denk je vast...nee,mij overkomt dat niet en ik ben sterk...Maar lieverd dat dacht ik ook en ik besef nu het tegenovergestelde....
Op momenten waarbij je gaat deken dat je het echt niet meer zult kunnen uithouden,moet je beseffen dat het erbij hoort en dat het een beproeving van Allah swt is...
Wat nou als ik het af doe en de deur uitloop en overreden wordt....
Hoe zal het dan met mij vergaan denk k dan....
Lieverd zet m op en geef het niet op...Strijd verder en ga ervoor....
Ik sta achter jou en alle meiden die deze stap hebben gezet of maar willen zetten...

Dikke kus allemaal...

Sukran lieverd....echt sukran voor je woorden, voor je begrip en voor je steun....ik zal het hard nodig hebben denk ik...
Ik ben ook heel blij, dat ik de stap heb genomen om het te gaan dragen....Dit is een geschenk van Allah en daar ben ik trots op...
Ik bedank je nogmaals voor je woorden en inschagelah zullen er anderen ook volgen, voordat het te laat is.......als we nog leven...

Meiske ik ben er trots op en ik ga doorzetten, want met El Hjaab kan ik de hele wereld aan Inschagelah...
Tot spreeks en thallah...

Groetjes

15-01-2003, 02:33
Toppie, echt een goed voorbeeld voor velen

ik vind als man de uitstraling van een meisje, zij het gehaneerd op een nette wijze, vele male aantrekkelijker dan die van een meisje zonder hoofdoek. Want die hoofdoek geeft toch iets meer weg van een sterke persoonlijkheid en standvastigheid en daaruit vloeiend verantwoordelijkheid.

Mashallah sis blijf volhouden.