Bekijk volle/desktop versie : ik wil in nederland wonen, ... maar waar?



Pagina's : [1] 2 3 4

14-01-2003, 21:38
Asalaam alaykoem wr wb wm,
ik zit met een vraagje, momenteel woon ik in belgie, en het zit namelijk zo, al sinds enkele jaren is het een droom van me om in Nederland te wonen, en de laatste tijd krijg ik bij die gedachte een gevoel, ik weet niet wat het juist is, daar vraag ik me af, waar zou ik het beste gaan wonen, wat raden jullie me aan, en waar ook goed werk is te vinden enzo, ik ben nog maar 2 keer ofzo in nederland geweest, en da was dan amsterdam en rotterdam, ik weet er niet echt veel van, hoe het leven er echt is,
wallah is een rare gevoel, precies mektab dat ik naar daar moet gaan, zo komt het over,
so, what are you 're suggestions?...
je zuster fie dien

14-01-2003, 21:43


waar is da? in t noorde zeker, das te ver, liever iets meer na het zuiden, of amsterdam en rotterdam, hoe zijn die steden?

14-01-2003, 21:52
Liefst een plek waar veel verschillende culturen leven door elkaar, en waar je je "draai" zehma kan vinden. ik ben net gedaan met school en zou er willen wonen.
Ook liever drukte dan zone saaie boerengat, waar tenminste iets te doen is he, en waar er ook een goeie kans is op werk,
belgie vind ik naar mijn mening een egocentrisch land, de meeste mensen leven enkel maar naar hun eigen waarden en normen en er heerst veel discriminatie, de Islam wordt hier echt gezien als een soort van tegenwerking, en dat ben ik BEU! ik weet dat dat in nederland in alle geval ook wel zal gelden, maar doordat er zovele verschillende culturen gemengd zitten onder elkaar, wordt het nu meer een kwestie van "met elkaar leren te leven" en niet zoals hier een kwestie van "elkaar proberen te onderdrukken", + is echt een rare gevoel die ik ervan heb wallah, sinds een paar jaar, ik denk vanaf mijn 15-16 heb ik een speciale gevoel over nederland, ik weet niet wat juist, en al vanaf ik klein was, keek ik op naar nederland, tv, keek ik enkel naar die zender, ik lette hoe de mensen er praatten, enzo, ze zijn naar mijn mening ook veel socialer en kunnen zich beter uitdrukken dan de meeste saaie (sorry da ik het zo moet zeggen maar het is zo) belgen hier, die als je ertegen praat, blijven stilhangen tussen de "hallo"; en "tot nog eens", terwijl jij voor de gespreksstof kan zorgen, maar moehim daar draait het me niet echt om, ik weet ni das een soort van tjaaaaa hoe moet ik da uitlegge, een echte goeie maar rare gevoel da ik heb wallah, echt precies iets dat mij naar daar duwt bij wijze van spreken

14-01-2003, 21:54

Citaat:
Origineel gepost door Emshoom
maar meiske toch , provincie zeeland ligt just boven antwerpen, tis bijkans achter uwen hoek

niks boven wonen aan de zee, je hebt er Bergen Op Zoom, Vlissingen, Breskes, Catzand, enz enz
zie ik eruit als een wandelende atlas?....

14-01-2003, 22:01


Ik weet wat je bedoelt! Mijn moeder komt uit Belgie, en ik ben voor een gedeelte in Belgie opgegroeid. Ik ben echt blij dat ik daar niet woon, Nederland is vergeleken met Belgie echt te gek, belgie voor vakanties, oke maar meer niet. Ik woon in Utrecht, maar die stad raad ik je niet aan meid! Zeeland, hilversum, denbosch, tilburg, eindhoven enzo vind ikzelf wel leuke plaatsen.

Succes!

14-01-2003, 22:17
Utrecht en eindhoven, wat is daar zo speciaal aan eigenlijk? ik heb er al wel af en toe over gehoord, en wat vinden jullie van amsterdam en rotterdam? niet bepaald een stad om te wonen of toch?

ps: wat is er met zeeland?????waarom is deze zo "goed"?

14-01-2003, 22:19
Houd rekening met 1 ding: Vooral in de grote steden is er woning nood. Daarbij komt dat je als je in aanmerking wil komen voor een woning je eerst een jaar bij de gemeente van bijv. Rotterdam, Den Haag, Amsterdam etc. moet staan ingeschreven als inwonende van deze stad. Pas dan kun je aanspraak maken op woningen van bijvoorbeeld woningcoorporaties. Particulier huren kan soms wel. Hier komt alleen borg bij kijken en soms moet je ook weleens een X aantal maanden vooruit betalen of sleutelgeld geven of je moet voldoen aan een min. salarisniveau.
Wellicht zou je alvast een baan kunnen zoeken in Nederland en helpt je werkgever je bij het vinden van een woning dichter bij het werk.

14-01-2003, 22:22
Amsterdam Rotterdam niet bepaald steden om te wonen???
Hangt er vanaf wat je wilt. Vergelijk deze steden met Antwerpen en Brussel. Als je niet in dergelijke steden wilt wonen dan zou ik bij voorbaat heel de Randstad vergeten.
Schiermonnikoog, Texel en Vlieland zijn dan wellicht goede opties. Daarnaast is het wel zo dat de prijs van een koophuis bijv. in Zeeland lager zijn dan in de Randstad. Idem met huurprijzen.

14-01-2003, 22:35

Citaat:
Origineel gepost door nadiaaa
Houd rekening met 1 ding: Vooral in de grote steden is er woning nood. Daarbij komt dat je als je in aanmerking wil komen voor een woning je eerst een jaar bij de gemeente van bijv. Rotterdam, Den Haag, Amsterdam etc. moet staan ingeschreven als inwonende van deze stad. Pas dan kun je aanspraak maken op woningen van bijvoorbeeld woningcoorporaties. Particulier huren kan soms wel. Hier komt alleen borg bij kijken en soms moet je ook weleens een X aantal maanden vooruit betalen of sleutelgeld geven of je moet voldoen aan een min. salarisniveau.
Wellicht zou je alvast een baan kunnen zoeken in Nederland en helpt je werkgever je bij het vinden van een woning dichter bij het werk.
bedankt sister, dan hou ik het voorlopig op rotterdam of amsterdam, ik denk dat ik gewoon een appartementje ga huren. Een huis is wat groot, Het probleem is, ik weet niet echt goed hoe ik moet beginnen hiermee en vooral, wáár....
inchaAllah, maar wat raden jullie aan om te doen?

14-01-2003, 22:41

Citaat:
Origineel gepost door Lely
Ik weet wat je bedoelt! Mijn moeder komt uit Belgie, en ik ben voor een gedeelte in Belgie opgegroeid. Ik ben echt blij dat ik daar niet woon, Nederland is vergeleken met Belgie echt te gek, belgie voor vakanties, oke maar meer niet. Ik woon in Utrecht, maar die stad raad ik je niet aan meid! Zeeland, hilversum, denbosch, tilburg, eindhoven enzo vind ikzelf wel leuke plaatsen.

Succes!
Yep heele maal mee eens
ik kom ook uit utrecht GELOOF MIJ MAAR AFSTAND VAN DEZE STAD!
Te veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelllll marokanen
en het is hier niet echt gemixt ofzo je ziet echt alleen maar marokanen
echt HEELEMAAL niks hiero
A dam daar moet je gaan
dat is gewoon een TOP stad heeeelll gezellig en groot en lekker GEMIXT

laila

15-01-2003, 10:50
amsterdam of rotterdam? welke zijn de voordelen en de nadelen van deze steden?

15-01-2003, 14:12
salaam alaykoem, amsterdam haramcity? hoeda? ik dacht dat daar net een grote moskee was, en er redelijk veel moslims wonen, zoals hiere brussel..

15-01-2003, 16:59


en Rotterdam is dan iets beter? en qua werk? + wat denk je dat de beste stap zou zijn die ik nu moet ondernemen?

15-01-2003, 17:04
en wat is er dan zo goed aan eindhoven als ik vragen mag?

15-01-2003, 18:11

Citaat:
Origineel gepost door leila19
BRownie

rotterdam is ook best groot en druk..maar heeft wel propere wijken..als je wil zoek ik wat meer info voor je op..

groetjesssssssssssssss
doe dat ook voor mij ok ?


Pagina's : [1] 2 3 4