Bekijk volle/desktop versie : Internetverslaving



Pagina's : [1] 2 3 4 5

07-04-2012, 03:21

Citaat door Charlize:
Internetverslaving

Zonder internet lijkt geen moderne wereld meer mogelijk. We kunnen ons al nauwelijks meer voorstellen dat we het ooit zonder hebben moeten stellen. Ook al is dit nog niet zo heel lang geleden. Nu surft ruim 85% van alle Nederlanders ouder dan 15 jaar op het wereldwijde web. De een wat meer en vaker dan de ander. Thuis, op het werk, op school, in winkels, cafés, wachtruimten, overal kunnen we de virtuele wereld van internet opzoeken, met nagenoeg onbeperkte mogelijkheden voor informatie, vertier en contact.

Wat is internetverslaving?

In de rij van afhankelijkheidsziekten staat internetverslaving nog bescheiden achteraan. Het verschijnsel is nog relatief jong, maar zal naar verwachting toenemen met het verder groeien en intensiveren van de ‘hits' op internet. Van een verslavingsprobleem kunnen we spreken wanneer iemand niet meer zonder internet kan, maar ook niet met. Al het andere in het dagelijks leven wordt ondergeschikt aan het verblijf in de virtuele omgeving. Er lijkt geen uitweg meer.

Hoe is het te herkennen?

Hoewel het onderzoek naar internetverslaving nog in de kinderschoenen staat, is wel duidelijk dat er symptomen zijn vergelijkbaar met die van het klassieke verslavingsprobleem. Er is sprake van toenemende tolerantie, dus groeiende behoefte, en van onthoudingsverschijnselen, dus o.a. rusteloosheid, prikkelbaarheid, zweten en slecht slapen, wanneer men niet online kan of mag.

Wat zijn de gevolgen?

Net als gameverslaving werkt internetverslaving ontwrichtend. Internet kan zelfs gebruikt worden om te gamen, dan vloeien de problemen en dus ook de gevolgen samen. Deze kunnen zich uiten in volledig ontspoorde situaties thuis, op school of op het werk. Het sociale leven wordt verwaarloosd. Er is nog maar één leven en dat speelt zich online af.

Welke behandeling biedt U-center?

U-center biedt een volwaardig therapieaanbod voor mensen met verslavingsproblemen. Elk mens is anders dus elke vorm van verslaving vraagt om een andere aanpak te beginnen met zorgvuldig onderzoek naar de ontstaansfactoren en de klachten. Mensen kunnen inzicht verwerven in het ontstaan van hun klachten en er wordt gewerkt aan het veranderen van patronen die een rol hebben gespeeld bij het ontstaan en in stand houden van de klachten. De behandeling richt zich op het versterken van de psychische draagkracht/gezondheid. De onderliggende problematiek is hierbij een belangrijk thema, evenals het verbeteren van de lichamelijke conditie. Tevens wordt aandacht besteed aan sociale factoren zoals werk, gezin en relatie.


http://www.u-center.nl/verslavingen/internetverslaving?gclid=COH_yNjHoa8CFZFN3godjCa6Z Q
.

07-04-2012, 09:29


Ewa ja ...Ik kan niet zonder internet ...Ik ga dood als er iets gebeurt met mijn lappie

07-04-2012, 14:51
6000 tot 9500 euro bijdrage.
op deze site ben je helaas niet zo kansrijk maar probeert het op MJA, het wemelt daar van de 'verslaafde'

07-04-2012, 15:00

Citaat door Berberparelltje:
Ewa ja ...Ik kan niet zonder internet ...Ik ga dood als er iets gebeurt met mijn lappie
Dan ben je verslaafd.


Ik heb mijn lappie een naam gegeven,heb het verschillende hoesjes en tasjes gekocht,ligt 's nachts op een speciale kussen naast me in bed en toch ben ik niet verslaafd hoor.

Nee echt,das zwaar overdreven want alleen die tassen klopt.
En de naam klopt ook.

07-04-2012, 15:03



Citaat door Pist_Aches:
Dan ben je verslaafd.


Ik heb mijn lappie een naam gegeven,heb het verschillende hoesjes en tasjes gekocht,ligt 's nachts op een speciale kussen naast me in bed en toch ben ik niet verslaafd hoor.

Nee echt,das zwaar overdreven want alleen die tassen klopt.
En de naam klopt ook.
Dus jij bent ook zwaar verslaaft en als ik niet op de laptop kan dan kom ik op de tel
Ik moet altijd kijken wat hier gebeurt

07-04-2012, 15:06

Citaat door Berberparelltje:
Dus jij bent ook zwaar verslaaft en als ik niet op de laptop kan dan kom ik op de tel
Ik moet altijd kijken wat hier gebeurt
Dat net nog niet want moest het ooit zover komen dak alles ga bijhouden dat er zich op dit forum afspeelt dan denk ik dat ik mezelf ga afvoeren richting een gesticht.
MET dwangbuis en al.

07-04-2012, 15:08

Citaat door Pist_Aches:
Dat net nog niet want moest het ooit zover komen dak alles ga bijhouden dat er zich op dit forum afspeelt dan denk ik dat ik mezelf ga afvoeren richting een gesticht.
MET dwangbuis en al.
Ik ben ook rijp voor een gesticht

07-04-2012, 15:09
Trouwens ik gebruik 7mida niet alleen om te emenellen hoor.

07-04-2012, 15:09

Citaat door Berberparelltje:
Ik ben ook rijp voor een gesticht
Gaan we samen afkicken dan?

07-04-2012, 15:10

Citaat door Pist_Aches:
Trouwens ik gebruik 7mida niet alleen om te emenellen hoor.
Ik ook maar kom altijd weer terecht op m.nl

07-04-2012, 15:11

Citaat door Pist_Aches:
Gaan we samen afkicken dan?
Yallah kom ...Moet ik melden of jij?

07-04-2012, 15:15

Citaat door Berberparelltje:
Ewa ja ...Ik kan niet zonder internet ...Ik ga dood als er iets gebeurt met mijn lappie
Hey verslaafde!

Ik gelukkig niet, ik kan best zonder!

07-04-2012, 15:15



Citaat door Prachtig.:
Hey verslaafde!
Waar jij bent?

07-04-2012, 15:16

Citaat door Berberparelltje:
Yallah kom ...Moet ik melden of jij?
Ga jij je maar melden want ik zit nog steeds in een ontkenningsfase.
Ik ga nu ff kijken wat er zich irl afspeelt en het koude weer trotseren tot ik in mijn auto zit want woelah meh ik heb zin om naar buiten te gaan.

Beslama mopske.

07-04-2012, 15:18

Citaat door Pist_Aches:
Ga jij je maar melden want ik zit nog steeds in een ontkenningsfase.
Ik ga nu ff kijken wat er zich irl afspeelt en het koude weer trotseren tot ik in mijn auto zit want woelah meh ik heb zin om naar buiten te gaan.

Beslama mopske.
Doe ik

Geniet van het frisse weer en tot spreeks schat

Pagina's : [1] 2 3 4 5