Bekijk volle/desktop versie : April spinazieseizoen!



05-04-2012, 18:29
Hoe maak jij je marokkaanse spinazie? En wil je jou recept met ons delen?

05-04-2012, 18:37


Ui bakken im olie. Spinazie erbij. Even pruttelen tomaat erbij en dan zacht zetten. Dan laat ik het goed smoren, zout en kemon erbij. Goed laten bakken en klaar. Hmm lovely, heb het toevallig nu op staan samen met tortilla.

Owjah beetje knoflook erbij

05-04-2012, 18:42

Citaat door hijaab_dragende:
Ui bakken im olie. Spinazie erbij. Even pruttelen tomaat erbij en dan zacht zetten. Dan laat ik het goed smoren, zout en kemon erbij. Goed laten bakken en klaar. Hmm lovely, heb het toevallig nu op staan samen met tortilla.

Owjah beetje knoflook erbij
Hmmhmmm klinkt lekker wat toevallig haha ik heb ingisteren een grote pan gemaakt met spinazie ala onze dorpsrecept..maar wil het nu dus met een charmilla erin vermengd maar weet geen goede recept die van jou lijkt me indd lekker bsa77a meid.

05-04-2012, 18:42
Nou ik kook de spinazie apart in een pan met olijfolie. Ik bak apart een uit en tomaat en voeg dit later toe. Een beetje paprika poeder en zout en even laten pruttelen en klaar is kees..

05-04-2012, 18:44


Spinazie is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk.
Op z'n Marokkaans maak ik het zo:

Beetje olijfolie in een koekepan. Paar teentjes knoflook erbij. 1 grote tomaat in fijne stukjes erbij. dan kruiden met heeeeeel klein beetje safraan, peper, komijn, zout, beetje sambal, paar eetlepels van geperste citroen en wat fijngesneden koriander en peterselie. Lichtjes aanbakken en dan de spinazie in zijn geheel erbij. Dit laten koken/smoren tot alles gaar is en dan smullen maar

05-04-2012, 18:45

Citaat door OemAjoub:
Nou ik kook de spinazie apart in een pan met olijfolie. Ik bak apart een uit en tomaat en voeg dit later toe. Een beetje paprika poeder en zout en even laten pruttelen en klaar is kees..
Ahmmm dus tomaat gaat er ook heerlijk bij i see....bedankt voor het delen.

05-04-2012, 20:28

Citaat door sensitivewomen:
Hoe maak jij je marokkaanse spinazie? En wil je jou recept met ons delen?
Ik doe het als volgt;

Ik was de spinazie bladen grondig in een grote bakmet koud water, wanneer ik deze heb ontdaan van zand en viezigheid stop ik de spinzie in een stoompan voor plusminus een kwartier, de spinazie laat ik in elk geval zijn structuur en nog belangrijker!! zijn vitaminen en andere waardigheden behouden dus niet plat stomen! 3aynek mizanek.

Ondertussen..

was ik (afhankelijk van de hoeveelheid spinazie) meestal 2 tomaten en ontvel ze, dan de tomaat in een blender met een klein uitje en 2 teentjes knoflook. blender aanzetten en voila je hebt een tomatensausje..

Tomatensaus in een pan op zacht vuur laten pruttelen, uhmm zo een 5 a 7 minuutjes...

Spinazie is nu ook al gaar gestoomd en uitgelekt, goed uitgelekt!!

Ik doe de spinzaie bij mijn sausje en vermeng alles goed totdat de spinazie het sausje heeft opgedronken als het ware, want een jus/lmra9 dyal maticha moet je er niet bijhebben.

En daaarnaaa...
doe ik weer afhankelijk van (hoeveelheid spinazie) wat zout komijn, zwarte peper en voor de liefhebbers een chilipepertje of een likje sambal. even roeren op hoog vuurtje laatste 3 minuutjes en mijn spinazie is klaar.

Lekker met?,...

Gebakken vis, krieltjes en een frisse salade.

Bsahtkoum.

05-04-2012, 20:35
Iemand het recept van beqola?