Bekijk volle/desktop versie : Aqeedah van Ahl sunnah wadjamaha: Shaykh Dr.Salih ibn 'Abd-Allah ibn Fawzan al-Fawzan



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

05-04-2012, 03:54
Assalamu alikum,








Voortreffelijk verteld en doorspekt met vele profijtvolle wist je dat weetjes, bijgelooftekenen, ruqyah, geschiedenisfeitjes, specifieke adhiya etc!



[video=youtube;Hj6rbsbum74]http://www.youtube.com/watch?v=Hj6rbsbum74&feature=channel[/video]
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Hj6rbsbum74

[video=youtube;NrSgee1bQTo]http://www.youtube.com/watch?v=NrSgee1bQTo[/video]
http://www.youtube.com/watch?v=NrSgee1bQTo



Wassalaam.

05-04-2012, 15:29


Situation of the Ummah:


"When the Glorious Qur'an and the Sunnah are abandoned, because it is thought that they are insufficient; and when human opinions, analogy, discretion, and the words of scholars are sought, people's natures are corrupted, their hearts become dark, their understandings become confused, and their minds become distorted. All the previously mentioned matters had a great impact on their lives to the extent that the young and the old lived under these circumstances, thinking them to be allowed. Alternative conditions prevailed, in which innovated matters replaced Prophetic traditions, inclination replaced wisdom, vain desires replaced reason, doing astray replaced guidance, the wrong replaced the good, ignorance replaced knowledge, hypocrisy replaced devotion, the unlawful replaced the lawful, lying substituted truthfullness, flattery substituted advice, and injustice replaced justice, thus these evils reigned supreme, and their holders became privileged, despite the prevalence of their opposite in the past, where their holders were the privileged ones. If you see the superiority of such evils, and their slogans are set up where their armies are invading, surely the bottom of the earth would be much desirable than it's surface, the peaks of mountains would be more preferable than the plains, and accompanying beasts would be better than accompanying people!"

Source: "Al-Fawaid" by Imam Ibn Qayyim Al-Jawziyah(rahimuhuAllah).

05-04-2012, 15:50
Kleine tip ..

Er zijn veel mensen tegenwoordig die ook op het forum komen, door het gebruik van hun telefoon en zij kunnen die video's niet zien. Misschien is het daarom handig als je ook de links onder elke video zet, mocht het uiteraard niet te veel moeite zijn.

Baaraka Allah oe fieki

05-04-2012, 16:32

Citaat door broederrr:
Kleine tip ..

Er zijn veel mensen tegenwoordig die ook op het forum komen, door het gebruik van hun telefoon en zij kunnen die video's niet zien. Misschien is het daarom handig als je ook de links onder elke video zet, mocht het uiteraard niet te veel moeite zijn.

Baaraka Allah oe fieki
Allahuma ameen. Wa iyaak aghi. Shoukran voor de gegeven tip. Wist nl. niet dat het via mobiel internet niet te bekijken was. Djazak Allahu ghairan voor het mij er op attent maken aghi. Ik zal het erbij vermelden. Ghair insha Allah!

05-04-2012, 17:43



Citaat door Arab-ELLA:
Allahuma ameen. Wa iyaak aghi. Shoukran voor de gegeven tip. Wist nl. niet dat het via mobiel internet niet te bekijken was. Djazak Allahu ghairan voor het mij er op attent maken aghi. Ik zal het erbij vermelden. Ghair insha Allah!
Ameen.

Gair insh Allah.

05-04-2012, 20:57

HADITH 28


Aboe Nadjih al-Irbad ibn Sariya (Allah's welbehagen zij met hem) heeft gezegd:

'De Boodschapper van Allah preekte eens op een zodanige manier, dat onze harten van vrees trilden en de tranen ons in de ogen sprongen. Wij zeiden: 'O Boodschapper van Allah! Dit lijkt veel op een afscheidstoespraak. Geef ons daarom raad !'

Hij 1 zei : 'Ik geef jullie het advies om vrees 2 voor Allah, de Almachtige, de Verhevene, te koesteren. Gehoorzaam en luister naar jullie leider, zelfs wanneer een slaaf jullie leider wordt. Waarlijk, diegene van jullie die lang zal leven, zal veel meningsverschillen zien. Je moet je dus aan mijn soenna 3 houden en aan de soenna van de rechtgeleide Kaliefen 4 ; klamp je daar stevig aan vast 5 . Pas op voor nieuwe toevoegingen 6 , want iedere toevoeging is een innovatie en iedere innovatie is een dwaling en iedere dwaling leidt naar het Hellevuur'!'

Overgeleverd door Aboe Dawoed en Tirmidie, die gezegd heeft dat het een goede en betrouwbare hadieth is.

1 De Profeet (Allahs zegen en vrede zij met hem)
2 In het Arabisch: ‘taqwa'
3 De oorspronkelijke betekenis is ‘weg' of ‘te volgen pad'.In de Islam wordt het als een technische term gebruikt voor het gehele doen en laten van de Profeet (Allahs zegen en vreden zij met hem) en zijn Metgezellen(Allahs welbehagen zij met hen), zoals het aan ons is overgeleverd.
4 De titel ‘rechtgeleide Kaliefen' is gegeven aan de eerste vier Kaliefen in de Islam.
5 Letterlijk: Bijt je daar met je tanden aan vast.
6 Bedoeld wordt elke ongeoorloofde toevoeging aan de geloofspraktijk. Het slaat dus niet op neutrale gewoontes,etc.

06-04-2012, 04:43
wahabi salafi crap

ik zie die wahhabie theedoekjes al wit met rode ruitjes.

06-04-2012, 19:06

Citaat door broederrr:
.
BarakAllahu feek voor het fisabililah uppen van de topic aghi!Ghair insha Allah!

06-04-2012, 19:39



149. Al-Haakim Aboo ‘Abdullaah al-Haafidh, informed me from Aboo ‘Alee al-Hussain ibn ‘Alee al-Haafidh, who heard from Ja’far ibn Ahmad ibn Sinaan al-Waasitee, who heard from Ahmad ibn Sinaan al-Qataan, who said:

"There is no innovator in the world except that he hates the People of Hadeeth. Whenever a man innovates, the sweetness of the ahaadeeth is removed from his heart.”[3]


150. Al-Haakim informed me from Aboo al-Hussain Muhammad ibn Ahmad al-Handhalee, who heard from Aboo Ismaa’eel Muhammad ibn Ismaa’eel at-Tirmidhee, who said:

“I and Ahmad ibn al-Hasan at-Tirmidhee were with the Imaam of the Religion Aboo ‘Abdullaah Ahmad ibn Hanbal when Ahmad ibn al-Hasan said to him, ‘O Aboo Abdullaah! They mentioned to Ibn Abee Qutailah, in Makkah, about the People of Hadeeth. So he (Ibn Abee Qutailah) replied, ‘The People of Hadeeth are a bad people’.’

Ahmad ibn Hanbal stood up and shook the dust off his clothes and left, saying, ‘Zindeeq (heretic), Zindeeq, Zindeeq,’ until he entered his home.”[4]


151. Al-Haakim Aboo ‘Abdullaah informed me from Aboo Nasr Ahmad ibn Sahl al-Faqhee in Bukhaara, who heard Aboo Nasr ibn Salaam al-Faqhee say:

“There is nothing more difficult upon the heretics and more hated to them than the listening and transmitting of ahaadeeth, with their asaaneed.”[5]


152. I heard al-Haakim say, that he heard the Shaykh Aboo Bakr Ahmad ibn Ishaaq ibn Ayyoob al-Faqhee say whilst he was debating with a man:

“‘Such a person related to me…’ (i.e. he related a hadeeth to the man).

The man replied, ‘Leave this relating business, up to where will you relate from.’ So the Shaykh responded by saying:

‘Stand O unbeliever, it is not allowed for you to enter my home after this.’

He turned to us and said:

‘I have never said this to anyone before him, not to enter my house, except him.’”[6]


153. I heard Aboo Mansoor Muhammad ibn ‘Abdullaah ibn Hamshaad the scholar az-Zaahid, raheemahullaah, say that he heard Aboo al-Qaasim Ja’far ibn Ahmad al-Muqree ar-Raazee say that it was read over ‘Abdur-Rahmaan ibn Abee Haatim ar-Raazee and I was listening, that he heard his father the Imaam of his country Aboo Haatim Muhammad ibn Idrees al-Handhalee ar-Raazee say:

“The traits of Ahlul-Bid’ah are that they battle with the people of narrations. A trait of the Zanaadiqah is that they name the people of narrations as Hashwiyyah, intending by that the relegation of the narrations. A trait of the Qadariyyah is that they name Ahlus-Sunnah as Mujabbirah. A trait of the Jahmiyyah is that they name Ahlus-Sunnah as Mushshabihah. A trait of the Rawaafidhah is that they name the People of Hadeeth as Naabitah or Naasibah.”[7]


154. It is all from party spirit, as there is no name for Ahl us-Sunnah except the name Ahlul-Hadeeth (The People of Hadeeth).


155. I see that the Ahl ul-Bid’ah, by attaching these names to Ahl us-Sunnah, are following the behaviour of the unbelievers, may Allaah curse them, who were present in the time of the Messenger of Allaah, (Sallallaahu ‘alayhi was-sallam). They sought to harass him by calling him names. Some of them would say that he is a magician. Some would say a sorcerer. Some would say a poet. Some would say a madman, a charmer, a fabricator or a liar. The Prophet, (Sallallaahu ‘alayhi was-sallam), was far and free from those abuses. He was merely a Messenger, Mustapha, and a Prophet, (Sallallaahu ‘alayhi was-sallam).

“See how they can make similitudes for you. So they have gone astray and they will not be able to find the (straight) path.”[8]


156. Also the innovators, may Allaah destroy them, seek to attack and try to cause controversy over the carriers and transmitters of his ahaadeeth, those who seek to follow him and seek guidance through his Sunnah. They are known as the People of Hadeeth. They labeled them as Hashwiyyah, Mushshabihah, Naabitah, Naasibah or Jabariyyah. The People of Hadeeth are far (protected) from these labels, being free, pure and clean from them.

They are not anything, other than the people of the complete Sunnah; the approved way; the level path and the decisive proofs. Allaah, The Most Majestic, has given them the tawfeeq to adhering to His Book, His Revelation and His Message, they follow the Messenger of Allaah, (Sallallaahu ‘alayhi was-sallam), through his narrations in which he ordered with good for his Ummah, by way of speech and actions, and in which he kept them from evil. He (Allaah) helped them to follow his, (Sallallaahu ‘alayhi was-sallam), Seerah and achieve guidance by attaching themselves to his Sunnah. He made the ones who adhere to it his closest allies.

He (Allaah) opened their hearts to love him and the aa’immah of His Sharee’ah and the scholars of the Ummah. One who loves a people, then he will be with them on the Day of Resurrection, as the Messenger of Allaah, (Sallallaahu ‘alayhi was-sallam), said:

“A man will be with those whom he loves.” [9]


f o o t n o t e s:

1 Sooratul-Muhammad (47):23
2 Sooratul-Hajj (22):18
3 Related in al-Ma’rifah (p.4) and also related by al-Baghdaadee in Sharf Ashaab ul-Hadeeth (p.7) with a Saheeh isnaad.
4 Related in al-Ma’rifah (p.4) and also related by al-Baghdaadee (p.74)
5 Related in al-Ma’rifah (p.4) and also related by al-Baghdaadee (p.73-74)
6 Also related by as-Subkee in at-Tabaqaat (3:10). Its isnaad is Saheeh
7 [Ibn Abee Haatim also mentions it in his Usoolus-Sunnah wa ‘Itiqaad ud-Deen (p.21-22), al-Laalakaa’ee (
2:179) and adh-Dhahabee in Mukhtasir al-‘Uloom (256). The isnaad is Saheeh.
8 Sooratul-Furqaan (25):9
9 Related by al-Bukhaaree (6168), Muslim (2640), Aboo Daawood (5127) and at-Tirmidhee (2505-2507).]

06-04-2012, 20:53
Volg de Sunnah en voorkom vernieuwing :

De Boodschapper van Allah, vrede en zegeningen zij met hem, heeft gezegd:

"Volg mijn Sunnah, alsook die van mijn rechtgeleide opvolgers na mij. Houd jullie eraan vast en hou haar in stand! En hoed jullie voor vernieuwing (bidah)! " Overgeleverd door At-Tirmidhi.

07-04-2012, 16:50
BarakAllahu feekum voor het fisabililah uppen van de topic! Ghair insha Allah!

11-04-2012, 19:07

Citaat door Ka_Bo:
-

Citaat door broederrr:
Up

Citaat door chmeckker:
Shaych Saalih al-Fawzaan werd gevraagd:
"Is Selefiyyah een hizb (partij, groepering) van de partijen/groeperingen. En is het zich
toeschrijven aan hen (bedoelende de Selefies) een afkeurenswaardig iets?
Waarop hij antwoordde:
"As-Selefiyyah (de Selefies) is de Geredde Groep, en zij zijn Ahloes-Soennah walDjamaa`ah. Het is geen groepering van de verscheidene groeperingen, degenen die vandaag
de dag, partijen (of groeperingen) worden genoemd. Beter gezegd, zijn zij de Djamaa`ah, de
Djamaa`ah op de Soennah en op de Dien (religie). Zij zijn Ahloes-Soennah wal-Djamaa`ah.
De Boodschapper (sallalahu alehie wa sallem) heeft gezegd:
“Er zal altijd een groep van mijn Oemmah duidelijk op de waarheid blijven en niet geschaad
worden door diegenen die hen in de steek laten noch degenen die hen tegen gaan.”
en hij (sallalahu alehie wa sallem) heeft gezegd:
“En deze Oemmah zal zich opsplitsen in 73 groeperingen, allen zullen in het Hellevuur zijn
behalve één.”
Zij (de metgezellen) vroegen:
“Welke (groep) is dit O Boodschapper van Allaah?”
Hij antwoordde:
“Zij zijn diegenen die op hetgeen zijn waar ik en mijn metgezellen vandaag de dag op zijn.”
Vandaar dat Selefieyyah een groep van mensen is op de Madhab van de Selef, op hetgeen
waar de Boodschapper (sallalahoe alehie wa sallem) en zijn metgezellen op waren en het is
geen groepering van onder de hedendaagse groeperingen.
Beter gezegd, het is de oude Djamaa`ah, van de tijd van de Boodschapper (sallalahoe alehie
wa sallem) die (deze weg) erft en voortzet, en welke nooit zal ophouden om op de waarheid te
zijn tot het tot stand komen van het Uur, zoals hij (sallalahoe alehie wa sallem) ons heeft
geïnformeerd.
(Cassette: ‘at-Tahdheer min al-Bid’ah’ tweede cassette, een lezing in Hawtah Sadeer, 1416H)


Shaych Saalih Aal ash-Shaych (Minister van Islaamitische Zaken van Saoedi-Arabi&euml
verklaarde:
“Moslims zijn van twee groepen: Selefies en Chalefies. Wat betreft de Selefies, zij zijn de
volgers van de Selefoes-Saalih (eerste drie generaties van de Moslims). En wat betreft de
Chalefies, zij zijn de volgers van het begrip van de Chalef en zij worden ook Innoveerders
genoemd, aangezien een ieder die niet tevreden is en geen genoegen neemt met het pad van de
Selefoes-Saalih, in kennis en handeling, begrip van fiqh, dan is hij een Chalefie, een
Innoveerder.
(‘Haadhihi Mafaahiemunaa,’ Hoofdstuk over het toeschrijven aan Selefiyyah)
In het oordeel van het Permanente Comité, num. 1361 (1/165) komt de volgende uitspraak
voor:
“Selefiyyah is een toeschrijving aan de Selef, en de Selef zijn de metgezellen van Allaah`s
Boodschapper (sallalahu alehie wa sallem) en de Iemaams van de leiding van de eerste drie
generaties (moge Allaah tevreden met hen zijn), diegene wiens goedheid voor wordt getuigd
door Allaah`s Boodschapper (sallalahoe alehie wa sallem):
“De beste mensen zijn van mijn generatie, dan diegenen die hen volgen, en dan diegene die
hen volgen, dan zullen er mensen komen wiens getuigenis voorrang zal geven aan hun eed en
hun eed voorrang zal geven aan hun getuigenis.” Overgeleverd door Imaam Ahmed in zijn
Moesnad en ook door al-Boechaarie en Moslim.
En ‘de Selefies’ (selefiyoen) is het meervoud van ‘Selefie’, wat een toeschrijving is aan de
Selef, waarvan de betekenis al is voorafgegaan. En zij zijn diegenen die de minhaadj van de
Selef bewandelen, de volgers van het Boek en de Soennah, diegenen die naar hen beide
uitnodigen, en er naar handelen, met als gevolg dat zij van Ahloes-Soennah wal-Djamaa`ah
zijn.”
‘Abdul-Azeez bin Abdoer-Rahmaan Aal as-Sa’oed heeft gezegd:
“Zeer zeker ben ik een Selefie, mijn aqiedah is Selefieyyah, hetgeen bij wiens vereisten ik
(het pad van) het Boek en de Soennah bewandel.”
(Tijdens de bedevaart van 1965, ‘Al-Mushaf was-Sayf’ pagina.135).
Djazakum Allahu ghairan voor het fisabililah uppen van de topic!Shoukran kathieran!Ghair insha Allah!

11-04-2012, 20:54



لا تزال طائفة من أمتي ظاهرين على الحق حتى تقوم الساعة

"Er zal altijd een groep van mijn gemeenschap duidelijk op de Waarheid zijn tot dat het Uur komt"

Imaam Ahmed ibn Hanbal zei over deze overlevering: "Als deze geredde groep niet de Metgezellen van Hadieth (ashaboel-hadieth) zijn, dan weet ik niet wie het anders zou moeten zijn". (silsilat al-ahadieth as-sahiha, volume 1, pagina 541)

De Profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) zei: 'Als Allah iets goeds wil doen voor een persoon, laat Hij hem het geloof begrijpen, en natuurlijk wordt kennis verkregen door te leren.' (Boekhaarie, 1/67.)

12-04-2012, 16:02
Volgens Ibn Umar [radhiya Allahu ‘anhu] heeft de Profeet [sallAllahu ‘alayhi wa salam] gezegd:

“Er komt een tijd waarin de mensen zich in de moskeeën zullen verzamelen en er zullen bidden terwijl er onder hen niet één enkele echte gelovige is.” [Hadeet bij Haakim in zijn Mustadrak. Hij zegt dat hij rechtsgeldig is en hij voldoet aan de voorwaarden van de Saheeh Bukhari en Muslim. Ad-Dahabi bevestigt dit].

Volgens Abu Hurairah [radhiya Allahu ‘anhu]: “Er zal een tijd komen waarin men de Quran zal reciteren terwijl het lezen niet verder reikt dan het strottenhoofd [i.c. het zal het hart niet raken] en dan zal er een tijd komen waarin de Kafier, de Munafiq en de Mushrik met de gelovige redetwisten terwijl hij de argumenten van deze laatste [i.c. de gelovige] zal gebruiken!” [Bij Hakim. Hij verklaart de keten rechtsgeldig, bevestigt door Ad-Dahabi. Zie Al-Mustadrak 4/451].

12-04-2012, 21:11
Ibn Taymiyyah (d.728H rahimahullaah) says: "There is no blame on the one who manifests/proclaims the way (madhdhab) of the Salaf, who attaches himself to it and refers to it. Rather, it is obligatory to accept that from him by unanimous agreement (Ittifaaq), because the way (madhdhab) of the Salaf is nothing but the Truth (Haqq)!" [From Majmoo al-Fataawaa, 4:149.].


Imaam adh-Dhahabee (d.748H rahimahullaah) - said: "It is authentically related from ad-Daaraqutnee that he said: There is nothing more despised by me than 'ilm al-kalaam (innovated speech and rhetorics). I say: No person should ever enter into 'ilm al-kalaam, nor argumentation. Rather, he should be a follower of the Salaf." [Siyar 16/457].

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6