Bekijk volle/desktop versie : Identiteitskaart binnenkort tien jaar geldig



03-04-2012, 21:29
De identiteitskaart wordt toch op korte termijn tien jaar geldig.

Dat schrijft minister van Binnenlandse Zaken Liesbeth Spies (CDA) maandag aan de Tweede Kamer. Eerder zei ze daar nog niet aan te willen omdat de kaart te kwetsbaar zou zijn. Spies zei in februari dat ze sympathiek tegenover een verlenging van de geldigheidsduur van de id-kaart stond, maar dat ze het er nog te vroeg voor vond. De kans is te groot dat de kaarten beschadigd raken na meer dan vijf jaar, vindt ze. De bewindsvrouw vindt nog steeds dat de huidige kaart een geldigheidsduur van tien jaar niet aankan.

"De kaart is gemaakt om vijf jaar mee te gaan", schrijft ze. Omdat de producent haar heeft laten weten mogelijkheden te zien voor een sterkere kaart, ziet ze nu echter toch mogelijkheden de geldigheidsduur te verlengen. Spies wijst er wel op dat er nog goed naar de veiligheid van het document moet worden gekeken.

Ook moet er duidelijke gebruiksinformatie bij de kaart worden geleverd, omdat de houder het zelf moet betalen als de kaart stukgaat voor de geldigheidsduur is verlopen. De nieuwe kaart zou per 1 oktober volgend jaar in omloop moeten komen.

(Novum)

03-04-2012, 21:31


Eerst was die gratis en toen weer niet en nu is die 10 jaar geldig?

Ik mag blij zijn als morgen nog leef

03-04-2012, 22:45
ik begrijp niks van .maar goed, het zal wel,

03-04-2012, 22:46

Citaat door Riffia_ladii:
ik begrijp niks van .maar goed, het zal wel,
Het is ook niet te begrijpen

03-04-2012, 23:23


Dat betekent alleen dat ze em alsnog over tien jaar kunnen afpakken mocht je bij de moskee gesignaleerd worden en al extrema muslima worden gekenmerkt maar dat kan al snel tegenwoordig .