Bekijk volle/desktop versie : Breivik plande bomaanslag op Obama



01-04-2012, 20:35
Massamoordenaar Anders Behring Breivik had plannen om Barack Obama met een bomaanslag om het leven te brengen tijdens de uitreiking van de Nobelprijs in 2009. De Amerikaanse president kwam dat jaar naar Noorwegen om de Nobelprijs voor de vrede in ontvangst te nemen. Breivik bekende aan de politie dat hij nabij het stadhuis in Oslo een auto wilde laten ontploffen tijdens de ceremonie .

Volgens de Noorse krant Dagbladet vermoedde Breivik dat de aanslag op de Amerikaanse president zou uitdraaien op een louter symbolische daad omdat hij dacht dat hij de auto nooit voldoende dichtbij het stadhuis zou kunnen manoeuvreren omwille van de draconische veiligheidsmaatregelen. Maar door de mediabelangstelling voor de uitreiking was de Noor verzekerd van een miljoenenpubliek om zijn extreemrechtse gedachtengoed te verspreiden.

Gelijkenissen
Het plan vertoont gelijkenissen met de bomaanslag die Breivik in juli vorig jaar in Oslo uitvoerde en die aan acht mensen het leven kostte. Vervolgens ging de extremist naar het eilandje Utøya, waar de regerende Arbeiderspartij een jeugdkamp hield. Hij schoot daar 69 mensen dood. Breivik zei dat hij bezig was met een kruistocht tegen de islam en de multiculturele samenleving.

De Noor moet zich vanaf 16 april wegens terrorisme en moord met voorbedachte rade voor de rechtbank verantwoorden. Hij heeft bekend verantwoordelijk te zijn voor de dood van 77 mensen.

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3234372/2012/04/01/Breivik-plande-bomaanslag-op-Obama.dhtml

01-04-2012, 21:09


Hoe wou hij de auto van Obama tot ontploffing brengen dan?Met een stinkbom van op afstand?
Moest iedereen die met die plannen rondloopt ook de mogelijkheid hebben om die plannen uit te voeren dan was Obama al zekers 1000000000000000x dood geweest.

Wat een sukkel is die Breivik ook.

01-04-2012, 21:11

Citaat door Pist_Aches:
Hoe wou hij de auto van Obama tot ontploffing brengen dan?Met een stinkbom van op afstand?
Moest iedereen die met die plannen rondloopt ook de mogelijk hebben om die plannen uit te voeren dan was Obama al zekers 1000000000000000x dood geweest.

Wat een sukkel is die Breivik ook.
Hij wist toch een aantal mensen dood te schieten, dus ik denk dat hij het misschien wel voor elkaar had kunnen krijgen, als hij de kans had gehad. Ik ben blij dat deze man vast zit.

01-04-2012, 21:15

Citaat door Rebel_1963:
Hij wist toch een aantal mensen dood te schieten, dus ik denk dat hij het misschien wel voor elkaar had kunnen krijgen, als hij de kans had gehad. Ik ben blij dat deze man vast zit.
Een aantal mensen ok,maar de president van Amerika??
Hoe in godsnaam kan iemand daarin slagen?
Ik denk dat Obama de zwaarste beveiliging ter wereld geniet en zeker als het om aangelegenheden gaat als bvb het in ontvangst nemen van de Nobelprijs voor vrede.

01-04-2012, 21:21



Citaat door Pist_Aches:
Een aantal mensen ok,maar de president van Amerika??
Hoe in godsnaam kan iemand daarin slagen?
Ik denk dat Obama de zwaarste beveiliging ter wereld geniet en zeker als het om aangelegenheden gaat als bvb het in ontvangst nemen van de Nobelprijs voor vrede.
Er is al eerder een president van Amerika vermoord, notabene in eigen land. Dus alles kan, ook een moord op een president.

Vergeet niet dat hij Breivik, in alle rust alles had kunnen voorbereiden, bommetjes hier en daar, hij kon voor hele grote paniek zorgen. Dat is wel gebleken.

01-04-2012, 21:29

Citaat door Rebel_1963:
[B]Er is al eerder een president van Amerika vermoord, notabene in eigen land. Dus alles kan, ook een moord op een president.

Vergeet niet dat hij Breivik, in alle rust alles had kunnen voorbereiden, bommetjes hier en daar, hij kon voor hele grote paniek zorgen. Dat is wel gebleken. [/B]
Die dacht dat em de Sint was zoals hij daar zat te zwaaien.
Hij maakte van zichzelf een heel gemakkelijk doelwit en stelde zich enorm kwetsbaar op.
Denk niet dat eender welke president zoiets ook maar durft te overwegen en zeker nu niet.

Hij zou er zeker in slagen om voor grote paniek te zorgen en is/was ook zeer zeker in staat om veel slachtoffers te maken maar de president van Amerika ombrengen is toch een ander paar mouwen,denk ik dan.

01-04-2012, 21:33

Citaat door Pist_Aches:
Die dacht dat em de Sint was zoals hij daar zat te zwaaien.
Hij maakte van zichzelf een heel gemakkelijk doelwit en stelde zich enorm kwetsbaar op.
Denk niet dat eender welke president zoiets ook maar durft te overwegen en zeker nu niet.

Hij zou er zeker in slagen om voor grote paniek te zorgen en is/was ook zeer zeker in staat om veel slachtoffers te maken maar de president van Amerika ombrengen is toch een ander paar mouwen,denk ik dan.
Het blijft speculeren natuurlijk, mensen als Breivik, psychisch gestoord en gevaarlijk, zijn onberekenbaar en plannen ver van te voren hun acties. Gelukkig zullen we er nooit achter komen of het hem gelukt zou zijn.

01-04-2012, 21:39

Citaat door Rebel_1963:
Het blijft speculeren natuurlijk, mensen als Breivik, psychisch gestoord en gevaarlijk, zijn onberekenbaar en plannen ver van te voren hun acties. Gelukkig zullen we er nooit achter komen of het hem gelukt zou zijn.
Klopt.
Spijtig lopen er teveel van dat soort types rond op deze aardkloot.

01-04-2012, 21:41

Citaat door Pist_Aches:
Hoe wou hij de auto van Obama tot ontploffing brengen dan?Met een stinkbom van op afstand?
Moest iedereen die met die plannen rondloopt ook de mogelijk hebben om die plannen uit te voeren dan was Obama al zekers 1000000000000000x dood geweest.

Wat een sukkel is die Breivik ook.



02-04-2012, 01:01
obama de massamoordenaar zullen we niet missen. huisnigro .

02-04-2012, 01:17
geloof je et zelf