Bekijk volle/desktop versie : Mondriaan verbiedt buitenlandse talen



Pagina's : [1] 2 3

14-01-2003, 17:41
Mondriaan verbiedt buitenlandse talen
dinsdag 14 januari 2003

DEN HAAG - Buitenlandse talen zijn voortaan niet meer te horen op de scholen van de Mondriaan. De schoolleiding heeft talen als Turks, Marrokaans en Papiamento in de ban gedaan.
In de kantine, in de wandelgangen en in de bibliotheek mag alleen nog maar Nederlands worden gesproken. De leerlingen zouden zo gedwongen worden om beter Nederlands te leren spreken.
De Mondriaan Onderwijs Groep is een van de eerste scholen in ons land die deze maatregel afkondigt

14-01-2003, 18:01


Heeft zijn voor een nadelen

Mensen dwingen om een altijd nederlands te praten (als ze zelf geen autochtoon zijn) gaat misschien verkeerd aflopen.

Maar aan de andere kant leren allochtone kinderen beter nederlands en dat is in hun voordeel.............

14-01-2003, 18:09
Geen andere talen in de kantine? Hoe wil je dat controleren?
Gaat er de hele tijd een begeleider bij de allochtonen lopen ofzo...

14-01-2003, 18:19

Citaat:
Origineel gepost door Saiyan
Geen andere talen in de kantine? Hoe wil je dat controleren?
Gaat er de hele tijd een begeleider bij de allochtonen lopen ofzo...
Ja..............vroeger mochten wij op schoon geen prik drinken...........liep ook een leraar rond om dat te controleren


het kan makkelijk dus

14-01-2003, 18:21


De eerste school die dat invoert?
Dat mogen wij ook niet op onze school...


don´t worry

they cant stop us


14-01-2003, 18:25

Citaat:
Origineel gepost door Jemal2002
Ja..............vroeger mochten wij op schoon geen prik drinken...........liep ook een leraar rond om dat te controleren


het kan makkelijk dus
Ja prik dat zie je wanneer iemand dat drinkt dus is het makkelijker te controleren, maar controleren op de taal is een stuk moeilijker dus ik denk niet dat dat echt gaat werken...

14-01-2003, 18:46

Citaat:
Origineel gepost door Saiyan
Ja prik dat zie je wanneer iemand dat drinkt dus is het makkelijker te controleren, maar controleren op de taal is een stuk moeilijker dus ik denk niet dat dat echt gaat werken...
Blanke vinden overal een oplossing op..............bijna alles

14-01-2003, 18:50
Hahahahhaah willie willie fatoeschool. Oeps dat mag ik niet zeggen want er zit een surinaamswoord in! Op mijn school spreken sowieso alleen nl. Maar ja die school zal die maatregel waarschijnlijk niet voor niks hebben genomen! Trouwens geloven jullie nou echt dat de leerlingen van die school nou werkelijk alleen nl gaan praten?? THINK NOT en saiyain moet je horen als je iets wil dan kan het echt. Zehma dan doe je die prik toch voorag gewoon in een sapflesje ofzo al die rotregels zijn gewoon zo makkelijk te omzeilen telefoons moeten zehma toch ook uit in de klas bij de helft gaat hij af op toon 8000 en de wat slimmere zetten hem op tril zodat als hij af gaat snel vragen of ze naar de wc kunnen. Regels zijn er niet om je eraan te houden anders zouden ze ook nooit worden opgesteld regels zijn er om ze te overschrijden ik wens die school verder veel geluk!!!!!!!

14-01-2003, 18:54

Citaat:
Origineel gepost door blabla
Hahahahhaah willie willie fatoeschool. Oeps dat mag ik niet zeggen want er zit een surinaamswoord in! Op mijn school spreken sowieso alleen nl. Maar ja die school zal die maatregel waarschijnlijk niet voor niks hebben genomen! Trouwens geloven jullie nou echt dat de leerlingen van die school nou werkelijk alleen nl gaan praten?? THINK NOT en saiyain moet je horen als je iets wil dan kan het echt. Zehma dan doe je die prik toch voorag gewoon in een sapflesje ofzo al die rotregels zijn gewoon zo makkelijk te omzeilen telefoons moeten zehma toch ook uit in de klas bij de helft gaat hij af op toon 8000 en de wat slimmere zetten hem op tril zodat als hij af gaat snel vragen of ze naar de wc kunnen. Regels zijn er niet om je eraan te houden anders zouden ze ook nooit worden opgesteld regels zijn er om ze te overschrijden ik wens die school verder veel geluk!!!!!!!
heo wil je marokkaanse praten zonder woorden te spreken??? (telefoon op tril) heeft geen zin.........bij in je pauze ga je naar buiten wie zegt dat je op school moet blijven??????

dat is ook een oplossing..................


kijk als je op johan de witt zit dan heb je geen keuze hahahaha daar mag je in de pauzes niet naar buiten hahahaha

14-01-2003, 19:00
tenzij ze om de meter een soldaat zetten natuurlijk die je in de gaten houdt en als je maar de suggestie wekt dat je iets marokkaans wil zeggen je doodschiet en over van die opneemrecorders zetten en op het eind van de dag alles af luisteren en aan de hand van de stemmen bepalen welke leerling dat was en je dan schorsen en allemaal op alle hoeken een camera zetten die op het eind van de dag wordt gezien door prof liplezers ja dan kan je moeilijk marokkaans spreken maar als dat het niet het geval dan is die regel even wettig als dat ik mn broertje tot koning heb benoemd en zoals ik al zei regels zijn er om overtreden te worden geloof me THEY WILL BIG TIME!!!!
|

|
|
|
\ /

14-01-2003, 19:13

Citaat:
Origineel gepost door blabla
tenzij ze om de meter een soldaat zetten natuurlijk die je in de gaten houdt en als je maar de suggestie wekt dat je iets marokkaans wil zeggen je doodschiet en over van die opneemrecorders zetten en op het eind van de dag alles af luisteren en aan de hand van de stemmen bepalen welke leerling dat was en je dan schorsen en allemaal op alle hoeken een camera zetten die op het eind van de dag wordt gezien door prof liplezers ja dan kan je moeilijk marokkaans spreken maar als dat het niet het geval dan is die regel even wettig als dat ik mn broertje tot koning heb benoemd en zoals ik al zei regels zijn er om overtreden te worden geloof me THEY WILL BIG TIME!!!!
|

|
|
|
\ /
beetje overdreven

14-01-2003, 19:58
als je maar begrijpt wat ik wil zeggen!

14-01-2003, 20:00



Citaat:
Origineel gepost door blabla
als je maar begrijpt wat ik wil zeggen!
Mi ta sa, dushi! hahahhahahah

14-01-2003, 20:04
trai trai

14-01-2003, 20:08
ooooooooooooh ja van mij mogen ze turks wel verbieden maar marokkaans niet!!!! yes EVIL is my middlename

Pagina's : [1] 2 3