Bekijk volle/desktop versie : Frankrijk maakt jacht op 'islamisten'



Pagina's : [1] 2

30-03-2012, 12:40
De Franse politie heeft in verschillende steden negentien vermoedelijke moslimextremisten opgepakt. Bij sommigen zijn wapens aangetroffen, waaronder kalasjnikovs.

President Nicolas Sarkozy heeft dit vrijdag voor de radiozender Europe-1 gezegd. Sarkozy gaf geen bijzonderheden over de redenen voor de aanhoudingen, of waar de arrestanten precies van verdacht worden. "Het is in verband met een vorm van islamistische radicalisering." Volgens Sarkozy zijn meer van zulke politieacties gepland, die 'ons in staat zullen stellen bepaalde mensen van ons grondgebied te verwijderen die geen reden hebben om hier te zijn'.

De arrestaties werden verricht door de belangrijkste Franse veiligheidsdienst, de DCRI. Een zegsman bij de politie verklaarde dat ze los staan van het onderzoek naar de moorden gepleegd door Mohamed Merah. De 23-jarige moslimextremist, die bandenmet Al-Qaida beweerde te hebben, schoot in Toulouse en Montauban drie joodse kinderen, een rabbijn en drie Franse militairen dood. Hij kwam vorige week om in een vuurgevecht met de politie.

Franse moslims zijn bezorgd over repercussies. Franse leiders dringen er bij het publiek op aan de islam niet gelijk te stellen aan terrorisme, maar de zorgen over de radicale islam zijn groot.

Donderdag ontzegde de regering een groep internationale moslimgeestelijken die een door fundamentalisten belegde conferentie wilden bezoeken de toegang tot Frankrijk. Sarkozy zei niet te weten of de negentien mensen die zijn opgepakt deel uitmaken van een netwerk. Maar 'het is onze plicht de veiligheid van het Franse volk te verzekeren. Wij hebben geen keus. Het is absoluut onontkoombaar'.

(Novum)

30-03-2012, 12:46


Goed zo.......eindelijk een Europees land, die wat doet.

En Islam is niet gelijk aan terrorisme, yeah right.........het is een hele vredelievende openminded en barmhartige ideologie.

30-03-2012, 12:48
Begrijpelijk maar denk toch dat de gevaarlijkste mensen zich low profile houden en zich vooral niet profileren als 'terroristen'. Hoe men ook zijn best doet zulke daden te voorkomen, ik geloof niet dat dat mogelijk is. En dan heb ik het over alle soorten terroristen, niet enkel diegenen die zich moslim noemen..

30-03-2012, 12:48

Citaat door _Nash_:
Goed zo.......eindelijk een Europees land, die wat doet.

En Islam is niet gelijk aan terrorisme, yeah right.........het is een hele vredelievende openminded en barmhartige ideologie.
Als je dat maar weet!

30-03-2012, 12:51



Citaat door MorrocconLady:
Begrijpelijk maar denk toch dat de gevaarlijkste mensen zich low profile houden en zich vooral niet profileren als 'terroristen'. Hoe men ook zijn best doet zulke daden te voorkomen, ik geloof niet dat dat mogelijk is. En dan heb ik het over alle soorten terroristen, niet enkel diegenen die zich moslim noemen..
de echte terroristen zitten in de regering van frankrijk. de moordenaars van 1 miljoen Algerijnen en andere miljoenen afrikanen. dat zullen we nooit vergeten .

30-03-2012, 12:51
Enkele reis Guantanomo-Bay zou ik zeggen!

30-03-2012, 12:53
, schoot in Toulouse en Montauban drie joodse kinderen, een rabbijn en drie Franse militairen dood. Hij kwam vorige week om in een vuurgevecht met de politie.



deze zin had ik liever zo gezien




, schoot in Toulouse en Montauban drie joodse kinderen, een rabbijn en drie Franse militairen doodwaar van 2 moslims. Hij kwam vorige week om in een vuurgevecht met de politie.



smerige nederlandse media . beetje zielig willen over komen. je kan het nog 1000 herhalen ik trap er niet in!!

30-03-2012, 12:54

Citaat door HalalRobbie:
Enkele reis Guantanomo-Bay zou ik zeggen!
dat lijkt me geen goed plan . dat zou gesloten worden door de aap obama .

30-03-2012, 12:55
vermoedelijke moslimextremisten


Ja natuurlijk, wat zouden het anders moeten zijn

30-03-2012, 12:56

Citaat door goedgelukje:
vermoedelijke moslimextremisten


Ja natuurlijk, wat zouden het anders moeten zijn
frankrijk de moordenaars van miljoenen afrikanen .

30-03-2012, 14:00
Kortom ze maken jacht op moslims. Nou de Franse die schamen zich er niet voor, dat kunnen de Algerijnen je met woede mededelen.

30-03-2012, 14:39
ik vermoed dat ze een excus nodig hadden om dit te kunnen doen zonder tegen gesproken worden door linksen, pasifisten ,anti racisten en moslims .

ik vraag me nu af in hoeverre gaan ze dit misbruiken

islamistische radicalisering

wat bedoelen ze daarmee hoofddoek dragen, baard dragen ,sharia of mischien islamitische onderwijs b.v. dat we ook apen evolutie moeten onderwijzen o sorry the new evolution theorie national geografic want de ideeen van charles darwin zijn achterhaald werken niet meer in deze tijd niemand gelooft er meer in terwijl het boek pas 200 jaar oud en behandeld een onderwerp
terwijl de koran 1500 ongeveer oud is vele wetenschappelijke onderwerpen behandeld en ook nog is nooit op een leugen betrapt
is dit dus een verkapte manier om ons in leugens te doen geloven of zit er iets anders achter


Een zegsman bij de politie verklaarde dat ze los staan van het onderzoek naar de moorden gepleegd door Mohamed Merah

nou dan kan je hun niets doen als ze geen geweld gebruikt hebben

verkiezingen, fals flag operation syrie- iran de tijd zal het ons leren

Donderdag ontzegde de regering een groep internationale moslimgeestelijken die een door fundamentalisten belegde conferentie wilden bezoeken de toegang tot Frankrijk. Sarkozy zei niet te weten of de negentien mensen die zijn opgepakt deel uitmaken van een netwerk. Maar 'het is onze plicht de veiligheid van het Franse volk te verzekeren. Wij hebben geen keus. Het is absoluut onontkoombaar'.

gestelijken geven les in islam niet in terrorisme dus nu ben je gewoon op een verkapte manier aan het zeggen islam is gelijk aan terrorisme

ahlam1987 heeft een filmpje geplaatst in het frans ik ken geen frans maar daarin omschrijven de getuigen dat de dader heel andere kenmerken heeft .

30-03-2012, 15:13


de breyvikjes en merah's , ze moeten ze knuppels en messen geven, en dan samen in een cel stoppen en de sleutel weggooien. Dan komen we wel kijken als ze het zo in-te-res-sant vinden.

30-03-2012, 15:15

Citaat door khwarizmi:
de breyvikjes en merah's , ze moeten ze knuppels en messen geven, en dan samen in een cel stoppen en de sleutel weggooien. Dan komen we wel kijken als ze het zo in-te-res-sant vinden.
Lijkt me een heel goed idee.

30-03-2012, 15:16
Zijn ze wel gewend die fransen in africa hebben ze er ook al miljoenen vermoord ze zullen wel jeuk hebben die terreur fransen

it's time to rise for islam ya muslimien

Pagina's : [1] 2