Bekijk volle/desktop versie : eetstoornis



29-03-2012, 22:17
wie heeft er ooit last van een eetstoornis gehad en hoe ga je daarmee om? wat kun je eraan doen?
al 15 jaar heb ik er last van en het lukt mij niet om er vanaf te komen. Als ik naar de huisarts ga, dan zal hij mij misschien doorverwijzen naar een psycholoog en daar heb ik geen zin in. Zijn er misschien andere oplossingen?
Bij mij gaat het met ups en downs, meestal gaat het goed, maar als het fout gaat dan duurt het weer een paar dagen voordat het weer goed is. Iemand nog tips en adviezen? ik weet zeker dat ik niet de enige ben en dit is de eerste keer dat ik erover praat, ik heb het altijd genegeerd voor mezelf, maar ik heb al zo vaak gelezen dat het dodelijk kan zijn.
Het gaat om boulima. voor mijn gevoel is het niet zo heel erg, maar als ik het heb, dan heb ik het ook goed te pakken. elke keer roep ik dat het niet meer zal gebeuren en dat roep ik nu al 15 jaar. Ik hoop goede adviezen te krijgen.

29-03-2012, 22:26



Citaat door Hakima__:
Wat is jou probleem precies? Wat voor een eetstoornis heb jij?
Dat staat er. Boulimia dus, de kotst haar maaltijden uit.

TS ik kan je niet helpen maar waarom wil je niet naar psycholoog? Volgens mij is die de enige die je van die gedachten af kan helpen...

29-03-2012, 22:34
boulimia is heel ernstig, je hart kan er nineens mee stoppen. is drie jaar geleden met een meisje gebeurd die i kende.
ze was pas 18..ze ging slapen en werd niet meer wakker. dit hangt samen met het kalium tekort wat je lichaam chronisch oploopt.

daarbij, een eetstoornis gaat altijd gepaard met andere diep liggende dingen, er is iets gebeurd in iemands leven wat hier de oorzaak van is.

daarbij, je helpt je lichaam naar deklote, je tanden gaan eraan vanwege het zuur wat er steefs langs naar buiten komt, je slokdarm raakt aangetast door het maaagzuur, je haren worden dof en gaan uitvallen, je nagels gaan kapot en je gezicht wordt vaal.

denk er goed over na, de enige die je hiermee hebt ben jijzelf. ga naar de huisarts en leg je problemen voor, daar zijn zij voor.
het kan goed zijn dat je naar een psycholoog moet, maar dat zul je dan ook nodig hebben.

wacht niet af totdat het vanzelf over gaat, daar heb je echt hulp bij nodig en bedenk nogmaals dat je je organen enorm beschadigt hiermee.

gair inshallah

29-03-2012, 22:34
Ben je dan nu dun geworden of juist niet van boulimia.
Het zit allemaal tussen je oren en inchallah kom je er snel vanaf

29-03-2012, 22:34


Ik ken wel meiden die het hebben of hebben gehad.
Vind het heel moeilijk om er niks van te zeggen. Soms heb ik zin om iemand door elkaar te schudden en te zeggen: doe en eet normaal!
Dus denk niet dat ik je goed advies kan geven

Ja 1 advies: zoek professioneel hulp. Kom erachter waarom je niet tevreden bent over jezelf.

30-03-2012, 00:47
Eetziekten hebben een van de hoogste sterftecijfers van alle geestesziekten. De National Eating Disorders Association (Groot-Brittanni&euml schat een 10% mortaliteitsgraad voor boulimie.

Hoe sneller je met behandeling begint hoe beter het resultaat.