Bekijk volle/desktop versie : Zweren onder invloed , telt dit ?



28-03-2012, 22:10
Assalamu alaikum broeders en zusters ,

ik had een vraagje , Telt het zweren onder invloed van bijv. Drugs zoals Cannabis ,
en hoe zwaar telt het als je zweert met ; o9simou Billah , kan je dat dan ook terugdraaien als je het perongeluk onder invloed van cannabis hebt gedaan ? , ik heb die fout gemaakt , ik gebruik Wiet en hasj voornamelijk als zelfmedicatie , ik weet dat het haram is en zal inshallah minderen , maar ik wou graag antwoord op mijn vraag , als iemand antwoord heeft ?
alvast bedankt

Alaikum Salam

28-03-2012, 22:17


ik wilde net gaan slapen tot ik dit las..

Maar alles wat je doet onder invloed telt niet mee. Bijv. als je flauw zou vallen en je aura zou gezien worden bijv. dan krijg jij er geen dnoub van. Dus ook dat zweren onder invloed of zweren in een droom telt niet mee.

Dan doe je de daad niet als eigen persoon omdat je gewoon geen controle hebt over jezelf.

Allah I 3awnek ik vind het netjes dat je het zelf al inziet. Dus ik ga geen heel verhaal plaatsen.

Moge Allah u en alle broeders en zuster behoeden voor dergelijke 7arram activiteiten.

Wasalama 3aleikom,

28-03-2012, 22:24
Heel erg bedankt voor je snelle reactie , ik was al bang dat ik geen reactie zou krijgen , ik ben blij om dat te horen,
Heel erg bedankt !

28-03-2012, 22:26

Citaat door zemouri:
ik wilde net gaan slapen tot ik dit las..

Maar alles wat je doet onder invloed telt niet mee. Bijv. als je flauw zou vallen en je aura zou gezien worden bijv. dan krijg jij er geen dnoub van. Dus ook dat zweren onder invloed of zweren in een droom telt niet mee.

Dan doe je de daad niet als eigen persoon omdat je gewoon geen controle hebt over jezelf.

Allah I 3awnek ik vind het netjes dat je het zelf al inziet. Dus ik ga geen heel verhaal plaatsen.

Moge Allah u en alle broeders en zuster behoeden voor dergelijke 7arram activiteiten.

Wasalama 3aleikom,
Heel erg bedankt voor je snelle reactie , ik was al bang dat ik geen reactie zou krijgen , ik ben blij om dat te horen,
Heel erg bedankt !