Bekijk volle/desktop versie : Rechter begrijpt man die vrouw sloeg



Pagina's : [1] 2 3

28-03-2012, 17:01
Een Zweedse rechter heeft een opmerkelijke uitspraak gedaan tijdens de behandeling van een mishandeling.

Tijdens de uitspraak schreef de rechter 'het best te begrijpen' dat een man zijn vrouw sloeg omdat zij niet wilde zeggen waar ze geweest is. 'De vrouw was telefonisch onbereikbaar, terwijl de verdachte terecht jaloezie voelde en zich zorgen maakte', schreef de rechter. 'Toen ze eindelijk thuiskwam en de verdachte haar op haar gedrag aansprak, antwoordde de vrouw dat ze hem niet hoefde te vertellen waar en met wie ze was geweest. In het licht van deze opstelling is het zeer begrijpelijk dat de verdachte zich wanhopig, beledigd en kwaad voelde en, in een impulsieve reactie, haar een klap gaf.'

De rechter denkt overigens dat in bijvoorbeeld Frankrijk de mishandeling niet tot een klacht zou leiden: 'In landen met een meer paternalistische instelling zou zijn reactie als passend zijn beoordeeld.' In hoger beroep gaf de rechter dat het gedrag van de vrouw geen aanleiding was om de straf van de man te bepalen.

Bron: AD

28-03-2012, 17:16


Zoals het hoort toch? Gelijk hoeken die vrouw

28-03-2012, 17:24
Walgelijk die feministische vrouwen. Wie net luisteren wil moet maar voelen.

28-03-2012, 17:38
Billekoekje geven is toch niet erg....

28-03-2012, 17:40


Ik begrijp niet waarom sommige getrouwd zijn. Hadden ze beter single moeten blijven.

28-03-2012, 18:05
Ik begrijp niet hoe je als vrouw zo kan doen tegen je man. Wees blij dat hij wil weten waar je geweest ben en met wie, dat wil zeggen dat ie echt om je geeft.


28-03-2012, 18:28
De rechter denkt overigens dat in bijvoorbeeld Frankrijk de mishandeling niet tot een klacht zou leiden: 'In landen met een meer paternalistische instelling zou zijn reactie als passend zijn beoordeeld.'

Die rechter moet zich laten na kijken......

28-03-2012, 18:30

Citaat door Gitane:
De rechter denkt overigens dat in bijvoorbeeld Frankrijk de mishandeling niet tot een klacht zou leiden: 'In landen met een meer paternalistische instelling zou zijn reactie als passend zijn beoordeeld.'

Die rechter moet zich laten na kijken......
Heb je bolle bille..........

28-03-2012, 18:32
Die feministen moeten niet denken dat ze tegenwoordig hun man kunnen bezitten en bespelen. als je trouwt heb je nou eenmaal verplichtingen jegens elkaar!

28-03-2012, 18:37

Citaat door JaguarX:
Heb je bolle bille..........
Ja maar die zijn er niet om op te slaan..... Ik doe niet aan SM....

28-03-2012, 18:38

Citaat door MelkIsPerfect:
Die feministen moeten niet denken dat ze tegenwoordig hun man kunnen bezitten en bespelen. als je trouwt heb je nou eenmaal verplichtingen jegens elkaar!
Nee hoor dat is nou juist het verschil niemand is het bezit van iemand anders....

28-03-2012, 18:39

Citaat door Gitane:
Ja maar die zijn er niet om op te slaan..... Ik doe niet aan SM....
Nee ik geef heerlijke billekoekjes, sappige billekoekjes....

28-03-2012, 20:25


emotionele reactie ik hoop dat de vrouw daar begrip voor heeft het kan gedaan zijn uit liefde

28-03-2012, 23:11
Geweldige rechter, ben bij deze fan van hem

28-03-2012, 23:16

Citaat door Redactie:
Een Zweedse rechter heeft een opmerkelijke uitspraak gedaan tijdens de behandeling van een mishandeling.

Tijdens de uitspraak schreef de rechter 'het best te begrijpen' dat een man zijn vrouw sloeg omdat zij niet wilde zeggen waar ze geweest is.
Even zo goed veroordeelt hij natuurlijk de man. Dat is de wet.

Pagina's : [1] 2 3