Bekijk volle/desktop versie : waarom zegt en vrouw altijd



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

28-03-2012, 00:52
als eerst zeg ik erbij ik accepteer iedereen
behandel iedereen even gelijk met of zonder hoofddoek


als er en vrouw gevraagd word die geen hoofddoek draagt

van "waarom draag je geen hoofddoek"
zegt ze "dat komt pas als ik getrouwd ben"

volgende vraag is "maar draag je je hoofddoek dan voor je man of voor allah"
zegt ze "voor allah natuurlijk"

ik "maar dan moet je het nu toch al doen""
zegt ze " nee als ik getrouwd ben wil ik er pas echt voor gaan"

oke en wil uitleg krijgen ook...

iemand??

28-03-2012, 00:59


Uitleg moet je aan die vrouw vragen, het kunnen zoveel dingen zijn...

28-03-2012, 01:02

Citaat door Petrus:
Uitleg moet je aan die vrouw vragen, het kunnen zoveel dingen zijn...
maybe zal er iemand zijn die het me kan vertellen, want ik wacht op en discussie die ik met barmhartigheid wil aangaan

28-03-2012, 01:10
In het kort, hijab is een traditionele klederdracht die niets te maken heeft met islam of religie. In bepaalde delen van de wereld zijn mannen degenen die de hijab moeten dragen terwijl het elders vrouwen zijn.

Het vermengen van religie met traditie is een vorm van verafgoding, gezien het feit dat diegenen die ze volgen, andere wetten volgen dan God's geschriften en beweren dat het van God komt. Verafgoding is de enigste onvergefelijke zonde als men die tot de dood blijft volharden.

Negeren wat God van je vraagt in Zijn boek, of vernieuwingen volgen die geen basis vinden in de Koran, is een duidelijk teken van het verwerpen van God en Zijn boodschap.

Wanneer traditie God's geboden overschaduwt, neemt de ware religie een tweede plaats in. God accepteert geen tweede plaats. God komt altijd eerst en naast Hem is er geen tweede.

HET WOORD "KHIMAR" in de KORAN

"Khimar" is een Arabisch woord dat gevonden kan worden in vers 24:31van de Koran. Terwijl de eerste basisregel van de kledingvoorschriften voor Moslima’s gevonden kan worden in 7:26, kan de tweede regel van de KLEDINGVOORSCHRIFTEN VOOR VROUWEN gevonden worden in 24:31. Sommige Moslims citeren vers 31 van Sura 24 als zijnde de Hijab, of hoofddoek bevattend, door te verwijzen naar het woord Khomoorehenna (van Khimar), hierbij vergeten ze dat God het woord Hijab al verscheidene keren gebruikt heeft. Diegenen die door God gezegend zijn kunnen zien dat het woord "Khimar" in dit vers niet staat voor "Hajib" of hoofddoek. Diegenen die dit vers citeren zetten meestal (hoofddoek) of (sluier) achter het woord Khomoorehenna, en meestal tussen haakjes, omdat het hun eigen aanvulling op het vers is, niet die van God. Hier is vers 24:31:

"En vertel de gelovige vrouwen om hun blik neder te werpen, en hun passies in bedwang te houden. Ze zullen niets van hun lichaam verhullen, behalve hetgeen nodig is. Ze zullen hun boezem bedekken (met hun Khimar) behalve in het gezelschap van hun echtgenoten, vaders, schoonvaders, zonen, stiefzonen, zwagers, zonen van hun broers en zussen, andere vrouwen, de mannelijke bedienden of werknemers wiens seksuele drijfveer afgenomen is, of de jonge kinderen die de puberteit nog niet bereikt hebben. En laat ze niet met de voeten op de grond slaan zodat ze zodanig beweegt dat ze bepaalde gedeeltes van haar lichaam onthult. Gij zult u allen tot God wenden, O gelovigen, opdat u mag slagen." 24:31 (vertaald vanuit de engelse versie van Rashad Khalifa)

"Khimar” is een Arabisch woord dat grofweg “bedekking” betekent: alles wat iets 'bedekt' is een Khimar, een jurk is een Khimar, een tafelkleed dat het blad van een tafel bedekt is een Khimar, een deken kan gebruikt worden als een Khimar, etc. Het woord KHAMRA dat voor verdovende middelen wordt gebruikt in het Arabisch, heeft dezelfde oorsprong als Khimar, omdat ze beiden iets bedekken. De Khimar bedekt (een raam, een lichaam, een tafel ...etc.) terwijl KHAMRA de geest “bedekt”. De meeste vertalers, die overduidelijk beïnvloed zijn door hadith (fabricaties), vertalen het woord als SLUIER OF HOOFDDOEK en misleiden zo de meeste mensen ertoe om te geloven dat met dit vers het bedekken van het hoofd bedoeld wordt.

In vers 24:31 vraagt God aan de vrouwen om hun bedekking (Khimar) (dit kan een jurk, een jas, een shirt, een blouse, een das, een sjaal....etc, zijn) te gebruiken om hun BOEZEM te bedekken, NIET hun HOOFDEN of HAREN. Als God dat had gewild dan had niets Hem ervan kunnen weerhouden om dit te gebieden. God heeft geen gebrek aan woorden. God vergeet niets. God heeft de vrouwen nooit bevolen om hun hoofden of haren te bedekken.

28-03-2012, 01:15



Citaat door damn_right:
In het kort, hijab is een traditionele klederdracht die niets te maken heeft met islam of religie. In bepaalde delen van de wereld zijn mannen degenen die de hijab moeten dragen terwijl het elders vrouwen zijn.

Het vermengen van religie met traditie is een vorm van verafgoding, gezien het feit dat diegenen die ze volgen, andere wetten volgen dan God's geschriften en beweren dat het van God komt. Verafgoding is de enigste onvergefelijke zonde als men die tot de dood blijft volharden.

Negeren wat God van je vraagt in Zijn boek, of vernieuwingen volgen die geen basis vinden in de Koran, is een duidelijk teken van het verwerpen van God en Zijn boodschap.

Wanneer traditie God's geboden overschaduwt, neemt de ware religie een tweede plaats in. God accepteert geen tweede plaats. God komt altijd eerst en naast Hem is er geen tweede.

HET WOORD "KHIMAR" in de KORAN

"Khimar" is een Arabisch woord dat gevonden kan worden in vers 24:31van de Koran. Terwijl de eerste basisregel van de kledingvoorschriften voor Moslima’s gevonden kan worden in 7:26, kan de tweede regel van de KLEDINGVOORSCHRIFTEN VOOR VROUWEN gevonden worden in 24:31. Sommige Moslims citeren vers 31 van Sura 24 als zijnde de Hijab, of hoofddoek bevattend, door te verwijzen naar het woord Khomoorehenna (van Khimar), hierbij vergeten ze dat God het woord Hijab al verscheidene keren gebruikt heeft. Diegenen die door God gezegend zijn kunnen zien dat het woord "Khimar" in dit vers niet staat voor "Hajib" of hoofddoek. Diegenen die dit vers citeren zetten meestal (hoofddoek) of (sluier) achter het woord Khomoorehenna, en meestal tussen haakjes, omdat het hun eigen aanvulling op het vers is, niet die van God. Hier is vers 24:31:

"En vertel de gelovige vrouwen om hun blik neder te werpen, en hun passies in bedwang te houden. Ze zullen niets van hun lichaam verhullen, behalve hetgeen nodig is. Ze zullen hun boezem bedekken (met hun Khimar) behalve in het gezelschap van hun echtgenoten, vaders, schoonvaders, zonen, stiefzonen, zwagers, zonen van hun broers en zussen, andere vrouwen, de mannelijke bedienden of werknemers wiens seksuele drijfveer afgenomen is, of de jonge kinderen die de puberteit nog niet bereikt hebben. En laat ze niet met de voeten op de grond slaan zodat ze zodanig beweegt dat ze bepaalde gedeeltes van haar lichaam onthult. Gij zult u allen tot God wenden, O gelovigen, opdat u mag slagen." 24:31 (vertaald vanuit de engelse versie van Rashad Khalifa)

"Khimar” is een Arabisch woord dat grofweg “bedekking” betekent: alles wat iets 'bedekt' is een Khimar, een jurk is een Khimar, een tafelkleed dat het blad van een tafel bedekt is een Khimar, een deken kan gebruikt worden als een Khimar, etc. Het woord KHAMRA dat voor verdovende middelen wordt gebruikt in het Arabisch, heeft dezelfde oorsprong als Khimar, omdat ze beiden iets bedekken. De Khimar bedekt (een raam, een lichaam, een tafel ...etc.) terwijl KHAMRA de geest “bedekt”. De meeste vertalers, die overduidelijk beïnvloed zijn door hadith (fabricaties), vertalen het woord als SLUIER OF HOOFDDOEK en misleiden zo de meeste mensen ertoe om te geloven dat met dit vers het bedekken van het hoofd bedoeld wordt.

In vers 24:31 vraagt God aan de vrouwen om hun bedekking (Khimar) (dit kan een jurk, een jas, een shirt, een blouse, een das, een sjaal....etc, zijn) te gebruiken om hun BOEZEM te bedekken, NIET hun HOOFDEN of HAREN. Als God dat had gewild dan had niets Hem ervan kunnen weerhouden om dit te gebieden. God heeft geen gebrek aan woorden. God vergeet niets. God heeft de vrouwen nooit bevolen om hun hoofden of haren te bedekken.
soeb7anallah!

De hijaab (hoofddoek) dragen is verplicht in de islam. In de Koran is het twee keer genoemd. In Soerat An Noer, vers 31 zegt Allah: "En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten, of hun vaders, of de vaders van hun echtgenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtgenoten, of hun broeders, of de zonen van hun broeders, of de zonen van hun zusters, of hun vrouwen, of slavinnen waarover zij beschikken, of mannelijke helpers die geen begeerte meer hebben, of de kinderen die nog niet op de 'Aurat' van vrouwen letten. En laat zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden die zij verbergen te laten kennen. En keert zij jullie allen berouwvol tot Allah, O gelovigen. Hopelijk zullen jullie welslagen." (Soerat an Noer, 31) In soerat Al Ahzab 59 lezen we het volgende: "O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (Djilab) over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig." (Al Ahzab, aya 59) De Aurat (zoals genoemd in Soerat an-Noer) betekent de lichaamsdelen van de mannen en vrouwen die niet getoond mogen worden. Welke deze lichaamdelen zijn, wordt bepaald door wie er naar wie kijkt. De ' Aurat tussen: - Mannen onderling: het gedeelte van het lichaam tussen knieën en navel. - Vrouwen onderling: het gedeelte van het lichaam tussen knieën en navel. - Vrouwen tegenover mannen, die niet in Vers 31 genoemd worden: haar gehele lichaam, behalve haar gezicht en handen. In het bijzijn van mannen die wel in dit Vers genoemd worden mogen zij hun hoofddoek of sluier afnemen. - Mannen tegenover vrouwen: het gedeelte van het lichaam tussen knieën en navel. Er zijn ook talloze Ahadith die het dragen van hoofddoek verplicht stellen. Maar daar ga ik niet op in, want anders wordt het te uitgebreid. De hijaab van de vrouw dient dik te zijn, zodat men er niet doorheen kan kijken De hijaab dient losjes te zijn, dus niet strak, zodat het geen lichaamsdeel accentueert De hijaab dient niet geparfumeerd te worden met bakhoer of een geurtje De hijaab dient niet te lijken op mannelijke kledij De hijaab dient niet op de kledij van de ongelovige vrouwen te lijken Het dient geen kledingstuk van faam en ijdelheid te zijn Ook mag de kleding geen versiering op zich zijn, omdat dit juist in strijd is met het bevel om haar aantrekkelijkheden te bedekken.

weet wat je zegt zuster weet wat je zegt hoofddoek is verplicht je moet je haren bedekken weet wat je zegt soeb7anallah

28-03-2012, 01:20

Citaat door heertje-26:
soeb7anallah!

De hijaab (hoofddoek) dragen is verplicht in de islam. In de Koran is het twee keer genoemd. In Soerat An Noer, vers 31 zegt Allah: "En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten, of hun vaders, of de vaders van hun echtgenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtgenoten, of hun broeders, of de zonen van hun broeders, of de zonen van hun zusters, of hun vrouwen, of slavinnen waarover zij beschikken, of mannelijke helpers die geen begeerte meer hebben, of de kinderen die nog niet op de 'Aurat' van vrouwen letten. En laat zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden die zij verbergen te laten kennen. En keert zij jullie allen berouwvol tot Allah, O gelovigen. Hopelijk zullen jullie welslagen." (Soerat an Noer, 31) In soerat Al Ahzab 59 lezen we het volgende: "O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (Djilab) over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig." (Al Ahzab, aya 59) De Aurat (zoals genoemd in Soerat an-Noer) betekent de lichaamsdelen van de mannen en vrouwen die niet getoond mogen worden. Welke deze lichaamdelen zijn, wordt bepaald door wie er naar wie kijkt. De ' Aurat tussen: - Mannen onderling: het gedeelte van het lichaam tussen knieën en navel. - Vrouwen onderling: het gedeelte van het lichaam tussen knieën en navel. - Vrouwen tegenover mannen, die niet in Vers 31 genoemd worden: haar gehele lichaam, behalve haar gezicht en handen. In het bijzijn van mannen die wel in dit Vers genoemd worden mogen zij hun hoofddoek of sluier afnemen. - Mannen tegenover vrouwen: het gedeelte van het lichaam tussen knieën en navel. Er zijn ook talloze Ahadith die het dragen van hoofddoek verplicht stellen. Maar daar ga ik niet op in, want anders wordt het te uitgebreid. De hijaab van de vrouw dient dik te zijn, zodat men er niet doorheen kan kijken De hijaab dient losjes te zijn, dus niet strak, zodat het geen lichaamsdeel accentueert De hijaab dient niet geparfumeerd te worden met bakhoer of een geurtje De hijaab dient niet te lijken op mannelijke kledij De hijaab dient niet op de kledij van de ongelovige vrouwen te lijken Het dient geen kledingstuk van faam en ijdelheid te zijn Ook mag de kleding geen versiering op zich zijn, omdat dit juist in strijd is met het bevel om haar aantrekkelijkheden te bedekken.

weet wat je zegt zuster weet wat je zegt hoofddoek is verplicht je moet je haren bedekken weet wat je zegt soeb7anallah
Een hoofddoek zoals wij die kennen is niet verplicht, het bedekken van je boezem wel..
Ik weet ook waarover k praat.. Ik heb me wat dit onderwerp betreft verdiept in allerlei interpretaties binnen verschillende stroming en dit is mijn conclusie.. Wat k ook nog kwijt wil.. Het is niet de hoofddoek die iemand tot n moslima maakt

28-03-2012, 01:29

Citaat door damn_right:
Een hoofddoek zoals wij die kennen is niet verplicht, het bedekken van je boezem wel..
Ik weet ook waarover k praat.. Ik heb me wat dit onderwerp betreft verdiept in allerlei interpretaties binnen verschillende stroming en dit is mijn conclusie.. Wat k ook nog kwijt wil.. Het is niet de hoofddoek die iemand tot n moslima maakt
zuster luister
allah zegt niet "trek een hoofdoek aan"

hij zegt

"O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (Djilab) over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig." {Hoofdstuk Al Ahzab vers 59}

?en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn" (Surah 24 : Ayah 31)

waarom zegt ie dat om de vrouw zich moet bedekken voor haar schoonheden die ze bezit
dus jou haar valt ook onder schoonheid

is het niet dat als je geen hoofddoek draagt dat je minder respect krijgt tegen over die wil hoofddoek dragen
die beschermen zich zelf voor de fitnah
maar er zijn ook onder die wel en hoofddoek dragen en ook verkeerde dingen doen maar daar heb ik het even niet over

het dragen van een hoofddoek is zeker wat jou tot moslim maakt
moslim zijn is en pakket waar je na toe moet werken het kan zo zijn dat je een prachtige imeen hebt je gelooft in
allah en doet wat hij zegt, maar je draagt geen hoofddoek
en zo heeft er iemand anders weer zijn slechte kanten

maar zuster hoofddoek ik verplicht!
en ik weet wat ik zeg

28-03-2012, 01:40
Broeder,
Je bent een moslim wanneer je voldoet aan de 5 zuilen, de 5 meest fundamentele religieuze verplichtingen van een moslim
.. (shahada, salat, ramadan, zakat, hadj)...Als je daaraan voldoet , kan je zeggen ik ben een moslim.. Een hoofddoek dragen staat er niet bij, daaraan kan je veel afleiden..

28-03-2012, 23:29

Citaat door damn_right:
Broeder,
Je bent een moslim wanneer je voldoet aan de 5 zuilen, de 5 meest fundamentele religieuze verplichtingen van een moslim
.. (shahada, salat, ramadan, zakat, hadj)...Als je daaraan voldoet , kan je zeggen ik ben een moslim.. Een hoofddoek dragen staat er niet bij, daaraan kan je veel afleiden..
het hoofddoek aan trekken zuster maakt je tot een vrome moslima
zuster zuster je kan wel aan de 5 zuilen voldoen maar als je intentie niet juist is kom je nergens met die 5 zuilen
het heeft geen nut als je alles doen wat allah zegt ( 5 zuilen ) en daar naast doe je de gekste dingen die er zijn met gedachten als "aach jah ik voldoe aan de 5 zuilen en voor de rest, leef ik mijn leven en doe ik wat ik wil"zoals drinken, roken gek doen, stelen"enz enz

met ander woorden ach ik doe de 5 zuilen en dan kom ik de jennah wil binnen
neeeeeeeee zuster
zo werkt dat niet je moet werken op de dunya om het te verdienen
en daar hoort ook bij dat je je hoofddoel met dragen

28-03-2012, 23:33
Dat is voor elk meisje anders..

28-03-2012, 23:35

Citaat door amel_16:
Dat is voor elk meisje anders..
leg uit?

28-03-2012, 23:38

Citaat door damn_right:
Broeder,
Je bent een moslim wanneer je voldoet aan de 5 zuilen, de 5 meest fundamentele religieuze verplichtingen van een moslim
.. (shahada, salat, ramadan, zakat, hadj)...Als je daaraan voldoet , kan je zeggen ik ben een moslim.. Een hoofddoek dragen staat er niet bij, daaraan kan je veel afleiden..
Ik heb het idee dat jij nog een heleboel moet leren..

Een moslima is verplicht een hijaab te dragen, dat het niet bij de 5 zuilen hoort wil niet automatisch zeggen dat het halal is.

Als ik jou was dan zou ik mijn woorden zorgvuldig uitkiezen !

28-03-2012, 23:42



Citaat door mister_anouar:
Ik heb het idee dat jij nog een heleboel moet leren..

Een moslima is verplicht een hijaab te dragen, dat het niet bij de 5 zuilen hoort wil niet automatisch zeggen dat het halal is.

Als ik jou was dan zou ik mijn woorden zorgvuldig uitkiezen !
ik probeer haar er van te overtuigen dat het toch echt wel moet!
maar misschien gaat ze verder graven in de islam en komt ze er wel achten inshallah

28-03-2012, 23:49

Citaat door heertje-26:
ik probeer haar er van te overtuigen dat het toch echt wel moet!
maar misschien gaat ze verder graven in de islam en komt ze er wel achten inshallah
Het is aboluut een verplichting het is notabene 2 keer genoemd in de heilge koran meer overtuigend bewijs heb je niet nodig

28-03-2012, 23:49

Citaat door perfectt:
Ze denkt dat ze dan niet meer aantrekkelijk eruit hoeft te zien voor de buitenwereld, aangezien ze dan al een man heeft gevonden.

Niet wetend, dat zij misschien nooit zál trouwen omdat voor haar voorbestemd is.

Ik heb trouwens een vriendin die dat ook altijd zei, nu is ze al anderhalf jaar getrouwd, maar draagt nog steeds geen hijab..
hmmmmm daar zit iets in
"dan denkt dat ze dan niet meer aantrekkelijk eruit hoeft te zien voor de buitenwereld, aangezien ze dan al een man heeft gevonden"

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9