Bekijk volle/desktop versie : Wonen en werken in Marokko?



Pagina's : [1] 2 3 4

27-03-2012, 17:36
[Graag de ervaringen en verhalen van mensen die hun hele leven in Nederland hebben gewoond en die stap hebben genomen naar het mooie Marokko te verhuizen?]

27-03-2012, 18:01


ik had ook eerst die interesse, maar ik zet die stap toch bewust niet. Ik ben veel te veel gehecht aan dit landje. Maar er zijn jobs genoeg daar in Marokko denk maar aan callcenters en dergelijke. Ik heb daarnet nog een jobadvertentie gezien ze zochten commercieel bedienden in Casa

27-03-2012, 21:05
Gewoon doen. Ga ook terug emigreren nadat ik mijn diploma heb gehaald in-cha Allaah
Heb hier niets te zoeken in dit fascistisch landje

02-04-2012, 14:18
Salam ,

Ik woon en werk sinds ruim een jaar in Casablanca .. Ben geboren en getogen in Ned en liep zelf al jaren met de gedachte om het wonen en werken te ervaren in marokko.

Tijdens een beurs in London ben ik in contact gekomen met mijn huidige werkgever. Tot zover ben ik nog steeds erg tevreden en heb het naar mn zin. Elke land heeft uitraard haar voordelen en nadelen maar dat spreekt voor zich ..

Het is leuk om te horen dat er meer mensen zijn die interesse hebben om deze stap te maken en ik zeg altijd : neem die stap als je dat graag wil en bevalt het niet dan kun je altijd nog terug want het zou jammer zijn als je achteraf spijt krijgt omdat je het niet hebt geprobeert.

Grt,

02-04-2012, 22:21



Citaat door Chamsdine33:
Salam ,

Ik woon en werk sinds ruim een jaar in Casablanca .. Ben geboren en getogen in Ned en liep zelf al jaren met de gedachte om het wonen en werken te ervaren in marokko.

Tijdens een beurs in London ben ik in contact gekomen met mijn huidige werkgever. Tot zover ben ik nog steeds erg tevreden en heb het naar mn zin. Elke land heeft uitraard haar voordelen en nadelen maar dat spreekt voor zich ..

Het is leuk om te horen dat er meer mensen zijn die interesse hebben om deze stap te maken en ik zeg altijd : neem die stap als je dat graag wil en bevalt het niet dan kun je altijd nog terug want het zou jammer zijn als je achteraf spijt krijgt omdat je het niet hebt geprobeert.

Grt,
nou, ik heb het idee dat jij niet voor een call center werkt, en als expat op de payroll van een buitenlandse werkgever zit.
meeste call centers betalen in tanger, een miezerig bedrag van 700 euro en in casa kan je bij Dell ongeveer 1000 euro verdienen

ik zie me in Marokko alleen voor eigen rekening werken of als expat
helaas zijn goedbetaalde jobs daar heel zeldzaam en als zelfstandige zijn er voorlopig teveel mee-eters en andere valkuilen

02-04-2012, 23:40

Citaat door brownie74:
nou, ik heb het idee dat jij niet voor een call center werkt, en als expat op de payroll van een buitenlandse werkgever zit.
meeste call centers betalen in tanger, een miezerig bedrag van 700 euro en in casa kan je bij Dell ongeveer 1000 euro verdienen

ik zie me in Marokko alleen voor eigen rekening werken of als expat
helaas zijn goedbetaalde jobs daar heel zeldzaam en als zelfstandige zijn er voorlopig teveel mee-eters en andere valkuilen
Ik zit zelf ook in Marokko en heb sinds 4 maanden stap gezet om het in Marokko te proberen. Ben op dit moment bezig met een klein marketing bureau en richt me het promotie proces van een bedrijf. Ook ben ik in contact gekomen met een aantal callcentra's in Tanger en ik moet je eerlijk zeggen het kan een puinhoop zijn. Maar vooralsnog wil ik mensen wel aanraden wanneer ze bij een callcenter gaan werken in Marokko om er zeker van te zijn dat ze het ook kunnen en willen.

Je hoort vaker dat er miezerige bedragen worden uitgekeerd maar geloof me als jij gewoon je targets en sales haalt dan kun je makkelijk een minimum van 10 duizend dh krijgen. Ik ben op dit moment een recruiter van een aantal callcenters in Tanger en ik heb een doel voor ogen om een goeie team te kunnen opbouwen.

Waar geen of zelfden uitval in voorkomt, het is een heel traject en veel recruiters hebben hier geen tijd in gestoken. Wie via mij naar Marokko komt om te werken zal ik garanderen dat ze perfect worden begeleid in het hele traject van instromen. Ook nadat een Agent is ingestroomd zullen er genoeg activiteiten georganiseerd worden om te kijken of je meer in je macht heb dan alleen een callcenter. De wereld staat voor je voeten, de mensen helpen om stappen te zetten dat is mijn doel!

02-04-2012, 23:54

Citaat door Yassine_nrd:
Ik zit zelf ook in Marokko en heb sinds 4 maanden stap gezet om het in Marokko te proberen. Ben op dit moment bezig met een klein marketing bureau en richt me het promotie proces van een bedrijf. Ook ben ik in contact gekomen met een aantal callcentra's in Tanger en ik moet je eerlijk zeggen het kan een puinhoop zijn. Maar vooralsnog wil ik mensen wel aanraden wanneer ze bij een callcenter gaan werken in Marokko om er zeker van te zijn dat ze het ook kunnen en willen.

Je hoort vaker dat er miezerige bedragen worden uitgekeerd maar geloof me als jij gewoon je targets en sales haalt dan kun je makkelijk een minimum van 10 duizend dh krijgen. Ik ben op dit moment een recruiter van een aantal callcenters in Tanger en ik heb een doel voor ogen om een goeie team te kunnen opbouwen.

Waar geen of zelfden uitval in voorkomt, het is een heel traject en veel recruiters hebben hier geen tijd in gestoken. Wie via mij naar Marokko komt om te werken zal ik garanderen dat ze perfect worden begeleid in het hele traject van instromen. Ook nadat een Agent is ingestroomd zullen er genoeg activiteiten georganiseerd worden om te kijken of je meer in je macht heb dan alleen een callcenter. De wereld staat voor je voeten, de mensen helpen om stappen te zetten dat is mijn doel!


nou ik stuur zelf al jaren recruiters aan in de benelux
als call agent gaan werken is niet mijn doel
wel ben ik in tanger een paar nederlandse marokkanen tegen het lijf gelopen die in een call center werken
hun vaste salaris zat rond de 650 en 700 euro en dat bedrag kon oplopen tot ongeveer 900 euro
de call center in kwestie had ook bemiddeld om een appartement of kamer te huren ( 150 euro dacht ik)
nou, ik denk dat we het met elkaar eens zijn, dat niet iedereen dit "romantisch" gaat vinden
je kan dit als student doen of als je ff wilt bezinnen
ikzelf zou in tanger alleen voor een bedrag van 2500-3000 willen gaan in loondienst
vooralsnog ken ik geen enkele werkgever daar die dit kan betalen

vraag je trouwens een fee voor je recruiters activiteiten of doe je dit voor een familielid?

03-04-2012, 00:05

Citaat door brownie74:
nou ik stuur zelf al jaren recruiters aan in de benelux
als call agent gaan werken is niet mijn doel
wel ben ik in tanger een paar nederlandse marokkanen tegen het lijf gelopen die in een call center werken
hun vaste salaris zat rond de 650 en 700 euro en dat bedrag kon oplopen tot ongeveer 900 euro
de call center in kwestie had ook bemiddeld om een appartement of kamer te huren ( 150 euro dacht ik)
nou, ik denk dat we het met elkaar eens zijn, dat niet iedereen dit "romantisch" gaat vinden
je kan dit als student doen of als je ff wilt bezinnen
ikzelf zou in tanger alleen voor een bedrag van 2500-3000 willen gaan in loondienst
vooralsnog ken ik geen enkele werkgever daar die dit kan betalen

vraag je trouwens een fee voor je recruiters activiteiten of doe je dit voor een familielid?



De meeste mensen die in Marokko willen komen werken die komen meestal niet met een doel voor ogen. Er zijn agents die 10 duizend dirham vergelijken met het leven in Nederland. Dat is een foute mentaliteit die je zeker moet achterlaten in Nederland.

Ik ken een paar agents die hier getrouwd zijn in Marokko en met een salaris van 10 duizend dirham zelfs nog ruim kunnen sparen om hun huisje in te richten. Het is een leuke ervaring om op te doen en een levensles om te kijken wat je nou wilt bereiken in je leven. Meestal zijn de agents die hier werken ook allemaal gekomen met een verhaal. Wat wij merken hier is dat ze allemaal een groep vormen en elkaar helpen met ups of downs. Dus los van het werk hier in Marokko je leert hier gewoon veel.

Ik word ingehuurd voor het recruiten en richt mij verder gewoon op mijn eigen bedrijf hier in Marokko. Gewoon lekker bezig zijn!

03-04-2012, 00:18
Je begrijpt me verkeerd.
moest ik een call agent zijn dan verhuisde ik onmiddellijk naar tanger
het loon voor een belgische call agent ligt tussen de 1100 en 1300 netto
zoveel verschil is er dus niet met Marokko

ik heb in Marokko geinformeerd over het beginnen van een eigen interimkantoor
inleg is 1 miljoen euro
gewoon om te zeggen dat er wel werk is voor de lagergeschoolden maar voor hooggeschoolden is er maar 1 weg om je loon te behouden =====> eigen zaak!
een business unit of project manager functie betaalt daar, als je het al kan vinden bedroevend weinig
ik heb een collega helpen opstarten met een internationale head hunterskantoor in casa en ben nog naar wegen aan het zoeken om het ook in tanger te proberen

03-04-2012, 00:31

Citaat door brownie74:
Je begrijpt me verkeerd.
moest ik een call agent zijn dan verhuisde ik onmiddellijk naar tanger
het loon voor een belgische call agent ligt tussen de 1100 en 1300 netto
zoveel verschil is er dus niet met Marokko

ik heb in Marokko geinformeerd over het beginnen van een eigen interimkantoor
inleg is 1 miljoen euro
gewoon om te zeggen dat er wel werk is voor de lagergeschoolden maar voor hooggeschoolden is er maar 1 weg om je loon te behouden =====> eigen zaak!
een business unit of project manager functie betaalt daar, als je het al kan vinden bedroevend weinig
ik heb een collega helpen opstarten met een internationale head hunterskantoor in casa en ben nog naar wegen aan het zoeken om het ook in tanger te proberen
Ik snap wat je bedoeld callcenter werk ik ook niet voor mij weggelegd.

Naar welke wegen ben je nog op zoek om het te starten in Tanger? Ik was er namelijk ook al over aan het informeren om wat te gaan beginnen hier. Ik heb sinds kort namelijk een groot bedrijf binnen kunnen halen en zij willen mensen hebben uit Nederland die hier komen werken.

03-04-2012, 00:47
Hmm... ik wil naar Hawai... ( Ik heb gister een film gezien : The descendants... daar wil ik leven. Lekker een rustig onbezorgd leventje. Marokko zit te veel zand en Nederland is mij te koud.

03-04-2012, 18:52
Ik zou wel bij een accountantskantoor in Marokko willen werken.
Heeft iemand daar ervaring mee?

03-04-2012, 19:59



Citaat door Yassine_nrd:
Ik snap wat je bedoeld callcenter werk ik ook niet voor mij weggelegd.

Naar welke wegen ben je nog op zoek om het te starten in Tanger? Ik was er namelijk ook al over aan het informeren om wat te gaan beginnen hier. Ik heb sinds kort namelijk een groot bedrijf binnen kunnen halen en zij willen mensen hebben uit Nederland die hier komen werken.



Hoe bedoel je?

03-04-2012, 20:06
ik had ook gedacht in marokko te gaan wonen, alleen zit ik met een probleem het is moeilijk
om je centjes daar te verdienen. heb ook geen diploma's maar wel veel ervaringen.
hoe kan je die stap nemen om toch door te kunnen groeien dus kwa werk en je salaris??

je kan moeilijk bakkerij gaan openen terwel in die straat 20-30 stuks er al zijn

kan iemand me helpen

03-04-2012, 20:32

Citaat door Nightaudit:
Hmm... ik wil naar Hawai... ( Ik heb gister een film gezien : The descendants... daar wil ik leven. Lekker een rustig onbezorgd leventje. Marokko zit te veel zand en Nederland is mij te koud.


Hawai? ik zal je even uit je droom helpen
ik droomde ook van Hawai toen ik een tiener was
we hadden toen een serie dat Magnum P.I heette
ging over een detective die in een villa mocht wonen

Nou,later ben ik er achtergekomen dat je het in 1 dag helemaal gezien hebt
de mensen daar hebben meestal 2 tot 3 jobs om alles te kunnen betalen
degene die daar wonen hebben niet zo'n mooi leventje als jij denkt

Pagina's : [1] 2 3 4