Bekijk volle/desktop versie : Hoe gaan jullie hiermee om?



14-01-2003, 14:53
Bismillah-i-Raghmaan-i-Raghim

As-salaam u'aleikum waragmatAllah,

Raden jullie een 'relatie' via Internet af of vinden jullie dit wel een goed middel? Ik bedoel, wat als iemand via internet interesse in jou toont, maar je kent de desbetreffende persoon helemaal niet? Wat dachten jullie van een derde persoon bij betrekken en wie zou hiervoor geschikt zijn?

Tenslotte: hoe gaan jullie hiermee om? Misschien dat je wat raad kan verspreiden over de weg naar een (mogelijke) huwelijk.

Barak Allaho fiekoem.

Opgedragen aan .............

14-01-2003, 14:59


oghtie,op de volgende link heb je een exacte vraag gesteld aan de imam.



http://63.175.194.25/index.php?formtrans=dgn%3D3%7C&ln=eng&ds=qa&lv=bro wse&QR=6453

14-01-2003, 15:04
Djazaak Allah oe khayroen, Toufik. Dit zijn de eisen (ff het slot overgenomen):

1) The conversation should not be allowed to wander too far from the topic being discussed; or it should be for the purposes of calling others to Islam.

2) They should not let their voices be soft, or use soft and gentle expressions.

3) They should not ask about personal matters that have no bearing on the matter being discussed, such as how old a person is, how tall he or she is, or where he or she lives… etc.

4) Other brothers (in the case of men) or sisters (in the case of women) should take part in the conversation or read the correspondence, so that the Shaytaan will find no way to enter the hearts of the people who are conversing or corresponding.

5) The conversation or correspondence must be halted immediately if the heart starts to stir with feelings of desire.

14-01-2003, 15:33
Het draait allemaal om de persoon die jij bent. Als je zelf serieus bent, dan zullen de serieuze reacties ook binnenvloeien en zal jij daar ook serieus op antwoorden> Allah oe Alem.

As-salaam u'aleikum waragmatAllah

14-01-2003, 15:33


assalaam wa alaikum warahmatoellaah,
welicht dat ik jou kan en mag helpen .
de satan probeert mensen via hun verstand en wilskracht te vervuilen;
profeten proberen de mensen te reinigen.
zo worden wij mensen beproeft om te zien wast wij zij rein,vuil,gehoorzaam goed enz.
wij worden dagelijks getest .
dus men is van elke stap bewust.
dus elke liefdesbetuiging die je doet voor allah brengt genade over ons heen en helpt ons ons doel te bereiken.
èen van de dingen in het leven is dan ook trouwen met een geschikte en goede partner .
nu wordt er wel eens gezegd dat je via het internet geen geschikte partner kan tegenkomen.
er word ook gezegd dat je in de disco geen goede partner kan tegenkomen.
men zegt ook dat een uithuwelijking blind is want geen rekening houdt met gevoelens en dat druist tegen het islam in.
allah bepaalt het lot van ons allen ,maar tegelijker tijd worden wij verantwoordelijk gehouden voor onze daden en beslissingen.
daarom zou ik jou adviseren als je misschien op een af andere manier informatie hebt over hem en je hebt ookt gevoelens voor hem wat heel normaal zou zijn daar aan toe te geven.
wellicht heeft hij wel een goede indruk van jou en heeft hij jou herkent als iemand die bij hem past .
misschien is het wel een verliefde puber .
maar dat kan jij het beste oordelen omdat jij hemt kent van zijn woorden die hij naar jou toe heeft gericht en zijn reactie enzo.
tja en een huwelijk waar altijd een derde aan te pas komt is wel dreigend hoor vind ik persoonlijk want het is iets waar verstandige volwassen mensen zelf over mogen en kunnen oordelen ik denk wel dat jij beschikt over een rationeel en logische denkvermogen.
en weet je oem taqwa je kan iemand makkelijk doorgronden als je met hem of haar een paar keer contact hebt gehad zelfs als het maar eeen keer is.
hopelijk heb ik je kunnen helpen .
veel sterkte en succes .

p.s.
ik ken wel goede imams in nederland waar jewellicht meer info kan inwinnen

14-01-2003, 15:46
Wa aleikum asalaam wt wb wm,

Broeder Feroz... dat begrijp ik wel, alhumdoelilah. Maar laten we even realistisch blijven: ik weet, geen achterdocht jegens je broeders/zusters in Islam, maar wat als het geen nuchtere broeder blijkt te zijn? Of wat als zijn woorden zijn hart niet vertolken? Ik ken hem niet, noch kennen mensen uit mijn directe omgeving hem. Mag ik dan niet iemand betrekken die de boel kan leiden, volgens jouw opvatting?

As-salaam u'aleikum waragmatAllah

14-01-2003, 16:01
Salaam,
Mijn mening is dat wanneer je met iemand via email over alles discusseert en nog eens belt dat je dan wel en beeld hebt van de persoon kwa innerlijkheid. Als het maar om relevantie aspecten gaat.

Als een dame met mij wil afspreken en wil een derde persoon bij hebben zou ik persoonlijk nooit willen afspreken, omdat ik dit meer zie als wantrouwen. Als ik duidelijk heb gemaakt hoe ik in elkaar zit dan is het aan de persoon toe of zij mij vertrouwt of niet. Twee volwassen personen kunnen zonder derde afspreken lijkt mij (en ehhhh voordat ik hier wordt aangevallen...ik bekijk dit niet van een Islamitische oogpunt waarin wordt gezegd dat je een ander met een mahram mag zien).
En ja er is altijd een kans dat een persoon niet is wie hij/zij beweert. Maar dit geldt ook voor het laaste. Je ontmoet persoon met nog een derde persoon...goed en aardig lief, komt over zoals hij beweert. De volgende keer ga je hem misschien weer ontmoeten en blijkt opeens iemand anders te zijn. En ik ga vanuit dat je een persoon toch meer dan een keer wilt spreken...op papier kan je veel mooie dingen zetten de werkelijkheid is altijd anders.

Wa salaam

14-01-2003, 16:02

Citaat:
Origineel gepost door OemTaqwa
Djazaak Allah oe khayroen, Toufik. Dit zijn de eisen (ff het slot overgenomen):

1) The conversation should not be allowed to wander too far from the topic being discussed; or it should be for the purposes of calling others to Islam.

2) They should not let their voices be soft, or use soft and gentle expressions.

3) They should not ask about personal matters that have no bearing on the matter being discussed, such as how old a person is, how tall he or she is, or where he or she lives… etc.

4) Other brothers (in the case of men) or sisters (in the case of women) should take part in the conversation or read the correspondence, so that the Shaytaan will find no way to enter the hearts of the people who are conversing or corresponding.

5) The conversation or correspondence must be halted immediately if the heart starts to stir with feelings of desire.
Dit is duidelijk

14-01-2003, 16:10
ik geef toe dat er in het leven veel hypocrieten en huichelaars zijnn en dat je op weg naar je doel vele valkuilen hebt waar je voor moet oppassen dat is je goed recht om voorzichtig te zijn en weloverwogen beslissingen te nemen.
en als je en geschikt iemand vind die wel te vertrouwen in je omgeving dan moet je ht niet laten om hem om raad te vragen zou ik ook doen als ik daar de behoefte aan zou hebben

14-01-2003, 16:15
Asalaam alliekom wa rahmatoe allah wa barakaatoehoe,

Ik denk dat t ten eerste belangrijk is dat je serieus bent. Want als iemand ziet dat je loopt te dollen, gaat ie ook met jou dollen...zoals je zei....zelf serieus zijn lokt serieuze reacties..Ten tweede lijkt t me inderdaad handig om een derde persoon erbij te halen....daarmee bedoel ik iemand die die broeder kent .....of iemand die jou heel goed kent...en ik bedoel niet dat die persoon bij elk internetgesprek erbij moet zijn, maar wel ongeveer weet wat er gebeurt ...kijk als de derde persoon de broeder kent, kun je altijd zekerheid krijgen, nou ja, ik denk meestal ...En als je bijvoorbeeld je zus of een goede zuster als derde persoon hebt, kan ze je steunen en helpen bij je vragen...Ik bedoel dus met derde niet iemand die BIG BROTHER gaat spelen op de pc..hahah....maar gewoon weet wat er gebeurt en je kan steunen....Verder ja...er moet veel vertrouwen zijn, maar dat komt denk ik na een tijd.....en altijd vertrouwen op Allah ....

Opgedragen aan wie Oem Taqwa

Wa asalaam alliekom wa rahmatoe allah wa barakaatoehoe

14-01-2003, 16:53

Citaat:
Origineel gepost door Oem_AbdulNoor
Asalaam alliekom wa rahmatoe allah wa barakaatoehoe,

Ik denk dat t ten eerste belangrijk is dat je serieus bent. Want als iemand ziet dat je loopt te dollen, gaat ie ook met jou dollen...zoals je zei....zelf serieus zijn lokt serieuze reacties..Ten tweede lijkt t me inderdaad handig om een derde persoon erbij te halen....daarmee bedoel ik iemand die die broeder kent .....of iemand die jou heel goed kent...en ik bedoel niet dat die persoon bij elk internetgesprek erbij moet zijn, maar wel ongeveer weet wat er gebeurt ...kijk als de derde persoon de broeder kent, kun je altijd zekerheid krijgen, nou ja, ik denk meestal ...En als je bijvoorbeeld je zus of een goede zuster als derde persoon hebt, kan ze je steunen en helpen bij je vragen...Ik bedoel dus met derde niet iemand die BIG BROTHER gaat spelen op de pc..hahah....maar gewoon weet wat er gebeurt en je kan steunen....Verder ja...er moet veel vertrouwen zijn, maar dat komt denk ik na een tijd.....en altijd vertrouwen op Allah ....

Opgedragen aan wie Oem Taqwa

Wa asalaam alliekom wa rahmatoe allah wa barakaatoehoe
Djazaaki Allah oe khayroen ye habibti :verliefd: fi Allah SwT!
Wie die persoon is? Can't tell you yet....... shokran.

Wa aleikum asalaam wt wb wm

14-01-2003, 16:54

Citaat:
Origineel gepost door oem_ieblies
salaam
oem taqwa
wat is er opeens?
wie is de gelukkige broeder waar je het over hebt??
hahhahha
toedeloe
Ben je er weer? Meskeena.... waar is Shaitaan gebleven? Ik bedoel, niet echt chronologisch he OemShaitaan

Even bij Najib26 melden; we hebben weer een dubbelganger geconstateerd