Bekijk volle/desktop versie : Trouwen zonder officiële vast te leggen?



Pagina's : [1] 2 3

25-03-2012, 18:42

Citaat door Kip.Drordy:
Dus alleen door middel van een getuige (imam). Kan dat? En wat vinden de dames hiervan?
.

25-03-2012, 18:45


Dat kan, ook zonder die imam... maar net wat jij trouwen noemt.
Trouwen is namelijk iets waarover de maatschappij graag controle heeft, maar in de tegenwoordige tijd wat houdt je tegen om niet eraan mee te doen.
Behalve dan dat je bepaalde rechten misloopt.

25-03-2012, 18:45
Absoluut niet.

Een aqd bij de nikah is verplicht. Eind verhaal!

25-03-2012, 18:47
Dat kan, maar als ik zie hoeveel vrouwen het betreuren in gemeenschap van goederen te zijn getrouwd dan lijkt me dat onverstandig.

25-03-2012, 18:48



Citaat door Euphrosyne:
Absoluut niet.

Een aqd bij de nikah is verplicht. Eind verhaal!
Ik dacht ook iets met 7 getuigen?
Maar dan moest er binnen een bepaalde tijd wel een 3aqd opgesteld worden.

25-03-2012, 18:51

Citaat door pleiaden:
Ik dacht ook iets met 7 getuigen?
Maar dan moest er binnen een bepaalde tijd wel een 3aqd opgesteld worden.
Twee getuigen!

Hoe bedoel je binnen een bepaalde tijd?

25-03-2012, 18:56
We leven niet in een land waar Shariyaah wordt gevolgd. Dus nee, ik trouw voor de imaan en voor de wet.

25-03-2012, 18:59

Citaat door Kip.Drordy:
Lijkt het jou onverstandig om het wel of niet te doen om de reden dat veel vrouwen het betreuren in gemeenschap van goederen te trouwen?
Onverstandig om alleen voor de Imam te trouwen, mensen zijn niet meer te vertrouwen..het moet officieel worden vastgelegd omdat de sharia hier niet wordt gehanteerd. Plus als je bevalt, dan staat er nergens in de wet dat we getrouwd zijn.

25-03-2012, 19:01
Is natuurlijk voor mannen ideaal om snel van hun vrouwen af te raken zonder administratieve rompslomp, financiele lasten en andere kopzorgen. 3 talaq uitspreken en op naar de volgende vrouw.

25-03-2012, 19:02

Citaat door Kip.Drordy:
Dus zowel in Marokko als in Nederland hoef je niet het officieel vast te leggen. Begrijp ik dat goed? En wat moet je wel doen om het officieel te laten verklaren in de islam?
Gozer, het antwoord staat hierboven.

25-03-2012, 19:02

Citaat door Zeurtje:
Is natuurlijk voor mannen ideaal om snel van hun vrouwen af te raken zonder administratieve rompslomp, financiele lasten en andere kopzorgen. 3 talaq uitspreken en op naar de volgende vrouw.
Lol.

25-03-2012, 19:03

Citaat door Euphrosyne:
Lol.
Weet je hoe veel vrouwen dit is overkomen.

25-03-2012, 19:05



Citaat door Zeurtje:
Weet je hoe veel vrouwen dit is overkomen.
Sja, meestal zijn het de naieve vrouwen. Wel jammúr dat ze zulke gozers blind vertrouwen.

25-03-2012, 19:05

Citaat door Kip.Drordy:
Dus zowel in Marokko als in Nederland hoef je niet het officieel vast te leggen. Begrijp ik dat goed? En wat moet je wel doen om het officieel te laten verklaren in de islam?
Jawel, je moet het wel officieel vast leggen aangezien je in Nederland woont.

Officeel laten verklaren in de islam? Je hebt een getuige nodig, toestemming van het meisje en haar vader, bruidsschat betalen.
Aangezien je in Nederland woont moet je ook voor de Nederlandse wet trouwen.

Je kunt dan je trouwakte laten vertalen zodat je ook via de Marokkaanse wet getrouwd zult zijn. Moet je regelen bij de consulaat. (als ik het juist heb, dit is het geen dat ik heb gehoord)

Heeft kip trouw plannen? Moet ik mijn taksita klaar leggen?

25-03-2012, 19:08

Citaat door Euphrosyne:
Sja, meestal zijn het de naieve vrouwen. Wel jammúr dat ze zulke gozers blindelings vertrouwen.


Sja. Deze dames vind je vooral in Marokko die állang blij zijn dat ze zich kunnen nestelen, eigen gezinnetje kunnen starten. Vol niya deze meiden.


Citaat door m0cr0chik:
Ja laten we heel eerlijk zijn maar dit is gewoon echt zo! Waarom zou een man het niet officeel willen maken? Dan klopt er toch iets niet.
Tuurlijk klopt het dan niet, en een smoes als Islam zegt zus is al helemaal van de zotte.

Pagina's : [1] 2 3