Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid Ken jij pierre d'alun?



25-03-2012, 13:27
Pierre d'alun ofwel aluinsteen

Vele deo's bevatten schadelijke stoffen. Het gaat om de zogenaamde parabenen die gebruikt worden als conserveringsmiddel.

Toch is er een heel eenvoudig natuurlijk alternatief voor deodorant: aluin. Daarin zitten geen conserveringsmiddelen of andere chemische toevoegingen, want aluin is namelijk een kristal. Honderd procent natuurlijk dus. En het werkt echt! Je gebruikt het door met water een klein beetje van het kristal op te lossen en op je huid te smeren. Aluin laat de huid samentrekken, maar sluit de poriën niet af. Bovendien doodt het de bacteriën die nare geurtjes veroorzaken.

Getuigenis:

Ik gebruik zelf al een paar maanden een aluin-deodorantstick en ben er zeer tevreden over. Het doet precies wat het moet doen: voorkomen dat ik ga stinken. En het is ook nog eens extreem zuinig in het gebruik. Ik verwacht dat ik met een kristal van nog geen tien euro langer dan een jaar zal doen. Ik vind het ook erg prettig dat aluin geen geur heeft. Dan hoeven de neuzen in mijn omgeving niet te kiezen tussen de geuren van parfum en wasmiddel en deodorant die met elkaar om aandacht vechten.

De aluin-deodorant in vaste en vloeibare vorm kende ik al langer. Maar ik zag dat er nu ook aluinpoeder verkocht wordt. Dat kun je gebruiken als deodorant, maar helpt ook tegen zwemmerseczeem, koortslip en acné. Toch mooi hoe simpel en effectief een natuurlijk produkt kan zijn.


http://www.islamwinkel.be/verzorgingsproducten/lichaamsverzorging/602_aluinsteen_vloeilbare_deo.html