Bekijk volle/desktop versie : Gebroken hart



Pagina's : [1] 2

24-03-2012, 21:38
[Jarenlang hard werken en mijn best doen in alles. Niet dat ik wil uitblinken, maar ik wil gewoon overal m'n best voor doen. Dus niet dingen half of ergens aan beginnen en het niet afmaken. Studies afgemaakt, naast mijn fulltime baan nog studeren en momenteel Al Hamdoelilah een goede baan. Mijn ouders steun in financieel en ze hebben nooit naar me hoeven omkijken.

Tijdens mijn studie een Nederlandse jongen leren kennen die is gaan praktiseren. Ik heb hem bepaalde dingen geleerd en hem op het pad van Allah gewezen. Al Hamdoelilah heeft deze jongeman in kwestie de shahadaa afgelegd in de moskee en heeft hij goede mensen van de moskee leren kennen en ze verteld dat hij mij als zijn vrouw wil. Samen met de fki (Imam) heeft hij die avond gegeten en zijn plannen besproken. Helaas wilde niemand van de moskee hem vergezellen. Waarom weet ik niet Hij heeft geen oudere broer(s) en zijn vader is overleden (inmiddels een jaar geleden). Hij weet niet hoe hij bepaalde zaken aan moet pakken en is uiteindelijk op eigen krachten naar mijn vader gegaan. In alle enthousiasme heeft hij een ring met diamanten gekocht en een nieuwe Koran.

Helaas wilde mijn vader hem niet binnen laten en heeft mijn vader NEE gezegd. Mijn hart is gebroken; hij is de ware voor mij door zijn houding jegens mij en zijn grote en goede hart voor mensen en de Islam. Wie kan mij advies geven over wat ik het beste kan doen zonder mijn ouders te kwetsen/ tegen me in het harnas te jagen?]

24-03-2012, 21:56


Dat is inderdaad erg pijnlijk. Je kunt zoveel mogelijk met je ouders proberen te praten en hen overtuigen van dat het een goede jongen is een waarom JIJ met hem wil trouwen. Als zij geen islamitisch geldige reden hebben mogen zij hem niet weigeren. Maak dit hen dan ook duidelijk, maar blijf wel altijd respectvol tegenover je ouders!

Wel moet je weten dat alles mektab is. Pas dus op voordat je je hart aan iemand "geeft", de enige echte vorm van liefde is in een huwelijk tussen man en vrouw. Liefde daarbuiten leidt alleen tot zonden en liefdesverdriet.

24-03-2012, 22:00
@princess3. Klopt helemaal wat je aangeeft. Het ergste is ...ik wil niemand anders en ik zal ook niemand anders meer accepteren. Hij zegt hetzelfde. Er is me zoveel onrecht aangedaan door alleen een simpele 'nee'. M'n hart is in stukken gebroken en ik kan niet anders dan huilen en vertrouwen hebben in Allah. Het enige wat ik hoor is....schande, geen Marokkaan. Ik heb gezegd het maakt niet uit wat zn afkomst is....al is het een Chinees. Het gaat om de binnenkant en zijn intenties/ geloof over/in de Islam.

24-03-2012, 22:01
WIe herkent zichzelf hierin?

24-03-2012, 22:11



Citaat door MiszSamira:
@princess3. Klopt helemaal wat je aangeeft. Het ergste is ...ik wil niemand anders en ik zal ook niemand anders meer accepteren. Hij zegt hetzelfde. Er is me zoveel onrecht aangedaan door alleen een simpele 'nee'. M'n hart is in stukken gebroken en ik kan niet anders dan huilen en vertrouwen hebben in Allah. Het enige wat ik hoor is....schande, geen Marokkaan. Ik heb gezegd het maakt niet uit wat zn afkomst is....al is het een Chinees. Het gaat om de binnenkant en zijn intenties/ geloof over/in de Islam.
Aan je stuk te lezen ben je best ver al met hem. En dat is dus het risico wat vele mensen nemen.. Iemand leren kennen maar niet inzien dat de weg tot trouwen nog lang is.. Maar ik kan je helemaal in je verhaal vinden hoor meid, mijn hart zou ook gebroken zijn. Helaas zijn veel marokkanen zo bekrompen dat iemand die niet marokkaan is gelijk wordt afgekeurd. Zoals ik zei, haal de Islam erbij. Zij staan niet boven Allah SWT. Iemand om een onterechte reden weigeren hoort niet. En probeer adhv voorbeelden te laten zien hoe goed hij is enz. Heb vooral geduld en ga niet overhaaste beslissingen maken. Wie weet draaien je ouders bij, al acht je het nu onmogelijk!

24-03-2012, 23:17
Laat de imam met je vader praten, wie weet kan hij hem wel overtuigen.
heb geduld!

25-03-2012, 00:48
As salaam aleikum wa rahmatu´Allah,

Jij kan er niks aan veranderen. Hij kan met de imam nog een keer bij je vader langskomen. Misschien dat je vader nu snel nee heeft gezegd omdat hij alleen is gekomen. Met de imam maakt misschien meer indruk, de imam kan jouw vader desnoods ook uitleggen dat het een zonde is om een goede moslim man af te wijzen zonder goede redenen. Maakt het geen indruk op je vader...ewa ja dan is het een bittere pil die je moet slikken en accepteren dat hij niet degene is met wie je gaat trouwen. Tenzij Allah (subhana wa ta´ala) dit huwelijk tussen jullie heeft voorbestemd dan zal je vader bijdraaien.

Ik zou je echt op het hart willen drukken om het te laten gaan als je vader nee blijft zeggen. Ga geen ruzie maken, breek niet het hart van je ouders... je weet immers niet wat er voor jou is voorbestemd en misschien is de volhardendheid van je vader wel de sebab om hier een stokje voor te steken, zodat jij in de toekomst insa´Allah alsnog jouw mekteb ontmoet.

25-03-2012, 11:56
Zoals we weten Gaan heel veel Nederlanders de islam in.omdat ze een mooie Marokkaanse meid hebben leren kennen of
blind verliefd zijn....Helaas is het niet puur de islam die hem binnen getrokken heeft....
volgens mij is hij verliefd op jou en niet op de islam...walakin Allaho a3lem...
Je verteld ons...dat je een ring met diamanten kreeg...waarom moeten wij dat weten....je zou mij eerder hadden geraakt,
als je zei...hij heeft een ring met diamanten aan de moskee geschonken...walakin hier zie ik dat de islam op de 2 e plaats komt.
.als het een 2 e plaats is !! nogmaals allaho a3lem...

Wat ik u kan vertellen..U heeft deze jongen met een grote zonde leren kennen..dat is heel duidelijk...
Ik geef u ouders groot gelijk...jij hebt te luisteren naar je ouders...
Zeg tegen deze zogenaamde bekeerling..het is over en uit..ben benieuwt of hij dan nog naar de moskee gaat..
ik hoop het insha Allah..geef hem zijn ring met diamanten terug...en hou de koran..
en ga vergeving( tauwba) aan Allah vragen voor de zondes die je hebt begaan..neem geen kontakt meer met hem op..
Laat het aan Allah over..als hij voor jou bestemt is ? dan komt het goed...zonder dat jij iets voor hoeft te doen...

Ik hoop insha Allah dat zijn shahada menens is...en als zijn shahada menens is ? dan zweer ik wollahi..
dan zal hij het veel beter dan wij hebben..

Wat betreft gebroken hart ? die heb jij gebroken....maak die weer goed met jou schepper

Insha Allah heb je hier wat aan..

Jalla Thalla

25-03-2012, 16:55

Citaat door Achmed65:
Zoals we weten Gaan heel veel Nederlanders de islam in.omdat ze een mooie Marokkaanse meid hebben leren kennen of
blind verliefd zijn....Helaas is het niet puur de islam die hem binnen getrokken heeft....
volgens mij is hij verliefd op jou en niet op de islam...walakin Allaho a3lem...
Je verteld ons...dat je een ring met diamanten kreeg...waarom moeten wij dat weten....je zou mij eerder hadden geraakt,
als je zei...hij heeft een ring met diamanten aan de moskee geschonken...walakin hier zie ik dat de islam op de 2 e plaats komt.
.als het een 2 e plaats is !! nogmaals allaho a3lem...

Wat ik u kan vertellen..U heeft deze jongen met een grote zonde leren kennen..dat is heel duidelijk...
Ik geef u ouders groot gelijk...jij hebt te luisteren naar je ouders...
Zeg tegen deze zogenaamde bekeerling..het is over en uit..ben benieuwt of hij dan nog naar de moskee gaat..
ik hoop het insha Allah..geef hem zijn ring met diamanten terug...en hou de koran..
en ga vergeving( tauwba) aan Allah vragen voor de zondes die je hebt begaan..neem geen kontakt meer met hem op..
Laat het aan Allah over..als hij voor jou bestemt is ? dan komt het goed...zonder dat jij iets voor hoeft te doen...

Ik hoop insha Allah dat zijn shahada menens is...en als zijn shahada menens is ? dan zweer ik wollahi..
dan zal hij het veel beter dan wij hebben..

Wat betreft gebroken hart ? die heb jij gebroken....maak die weer goed met jou schepper

Insha Allah heb je hier wat aan..

Jalla Thalla
Goed gezegd masha'allah!

26-03-2012, 07:44

Citaat door ArMa:
shahada menens is...en als zijn shahada menens is ? dan zweer ik wollahi..
dan zal hij het veel beter dan wij hebben..


hier ben ik het niet mee eens!
Ik ben geboren als moslim hamdulillah..
bekeerlingen moesten heel wat doen om de islam (vrede) te vinden.

wie zal Allah beter belonen ?

26-03-2012, 14:07
@ Achmed65: Ergens snap ik je tekst, maar aan de andere kant ook weer niet. Die ring met diamanten is als teken dat hij veel voor mij zou doen. Daar bedoelde ik verder niets vreemds mee of er mee op te scheppen. Een ring met diamanten boeit me totaal niet...de zegen van mijn ouders wel. En daar draait het allemaal om.

Salat verrichten en met de neus in de boeken en te leren dat is wat ik nu al doe. En daar ga ik mee door. Hij niet, hij kan dit niet alleen vanwege de taalbarriere. Hij gaat naar de moskee om daar te leren en vragen te stellen; kortom, zich te verdiepen in de Islam. Ik zal niet liegen en zeggen dat hij zich aan het verdiepen was voordat hij mij kende. Nee, dat is een leugen! Hij heeft zich pas verdiept in de Islam toen ik hem boekjes gaf en hem wees op het verrichten van Salat. Ik denk dat dit alleen maar mooi is, want ik heb hem niet hoeven overtuigen. Hij is zelf tot inzicht gekomen. Doe ik dan iets verkeerds? Als het kan zou ik zelfs mijn Nederlandse buurman een introductie in de Islam willen geven. In de hoop dat ze er iets moois in zien en hun eigen geloof laten varen. Aan de persoon in kwestie is het alleen oprecht tegen zichzelf te blijven en zich niet te bekeren omwille van een moslimman of vrouw. Dat doet deze man in kwestie ook niet! Hij doet het voor zichzelf....

26-03-2012, 14:10
Zijn Shahada is menens. Waarom? Zijn ouders zijn erachter gekomen en hebben veel problemen veroorzaakt. Hoe meer ze riepen en zeiden hoe meer hij met zijn neus in de boeken zat. Hij gaat zovaak hij kan naar de moskee en heeft contact met broeders (zoals hij ze noemt). Als hij naar de moskee is geweest voelt hij zich helemaal blij. Elke keer weer.

Hoe kunnen deze gevoelens en gebeurtenissen niet oprecht zijn? Alleen Allah zal het weten en weet of zijn intenties goed zijn. Insh Allah worden zijn goede daden beloond. Dan wel met mij, dan wel zonder mij.

26-03-2012, 14:12


@ Achmed 65: Een bekeerling kan je zien als een net geboren baby; brandschoon! Op het laatst zal je alleen goed beloond worden als je goede daden hebt verricht. Ik denk niet dat Allah een scheiding maakt tussen ras als je bekeert of als moslim geboren bent. Only Allah knows zullen we maar zeggen..

26-03-2012, 15:55
Kijk en luister..

Gebroken hart krijg je nooit...

De echte ware liefde..

http://www.youtube.com/watch?v=BQzKQ7aC2GE

26-03-2012, 16:41
Beste zuster.

Niemand van de moskee wilde met hem meegaan..zelfs de imam niet...of ze ruiken onraad of het is heel verdaagt..
daarom wil niemand zijn handen verbranden
..normaal gesproken moet de imam gewoon mee..waar is hij bang voor ?..
Wat ik denk wollaho a3lem..is dat de tijd van de shahada..en jou hand vragen bij je vader te kort was...
Laat hem een jaartje de islam nog goed praktiseren..en de moskee blijven bezoeken..
Laat hem daarna dan nog 1 keer naar de imam gaan vragen of hij met hem meegaat voor je hand te vragen...
doet de imam dat niet..dan mag hij mij een pm stuuren..dan ga ik naar de imam toe om verhaal te halen.
heeft de imam geen goed verhaal..dan beloof ik de jongeman..dat ik samen met mijn vrouw en deze jongeman..
een afspraak maak met je vader..om je hand te vragen Insha Allah..

Tussen nu en dat jaartje mag hij kontakt met mij blijven houden als hij wil..via telefoon en ik bezoek hem daar en hij mij hier..
insha Allah...

Jalla thalla

Pagina's : [1] 2