Bekijk volle/desktop versie : Kraamhotel..



23-03-2012, 11:11
Wie gaat er na de bevalling ook naar een kraamhotel?

Heeft er iemand ervaring met Kraamhotel Noord te Rdam?

23-03-2012, 11:25


Ik ben daar ook wel benieuwd naar, want ik ga ook naar Kraamhotel Noord.
Up voor jou meid

23-03-2012, 11:47

Citaat door Roosje000:
Ik ben daar ook wel benieuwd naar, want ik ga ook naar Kraamhotel Noord.
Up voor jou meid
thanks meid!

wanneer ben je uitgerekend?

23-03-2012, 16:02
29 mei insha allah. En jij?

23-03-2012, 20:37


Ja me 2 heerlijk even bijkomen met me kleine boe boe dames wat doen jullie met het kraampakket dan?

23-03-2012, 21:33
Ik ben daar geweest!! Was heerlijk!! Ben er 5 dagen geweest.. Mooie kamers.. Tvtje voor jou.. Electrische bed! Balkonnetje! Koffie en thee onbeperkt... Alleen is die automaat buiten.. Maar je kan ze altijd bellen of ze dat voor je mee willen nemen.. Ze helpen je met de borstvoeding... Bij elke belletje zijn ze er voor je.. Ze komen 3 keer per dag.. En voor de rest moet je ze bellen als er iets is.. Je krijgt 2 keer een klein bordje met beschuitjes.. als je die niet krijgt moet je gewoon zeggen he.. Ze vergeten dat wel eens..

Ze geven je elke ochtend een kan met borstvoeding thee. Ik vind de kamers in vergelijking met bijvoorbeeld kraamhotels in Amsterdam lekker ruim... Er staat nog een bed voor logee..En je hebt alles daar.. Maandverband... luiers..cremetjes... Je kan een kolf huren voor 3 dagen.. Gratis.. Je betaald allleen 5 euro voor die dingen die je aan de borst moet doen ivm hygiene.
Je kan ze ook in de nacht bellen!
Verder komen ze elke dag schoonmaken.. En jou en je baby controleren.

2 nadelen:

Als je bezoek hebt en je moet borstvoeding geven... Kan je niet zoals bij jouw thuis even naar een aparte kamertje.. En je kan ook niet tegen je bezoek zeggen kunnen jullie even weggaan ik moet borstvoeding geven.. Dan heb ik het over bezoek waar jij je niet prettig bij voelt om borstvoeding te geven...

En nog een nadeel is dat je verschillende kraamzorgsters krijgt... En iedereen doet het jammer genoeg op haar eigen manier.. Met borstvoeding heb ik al 3 keer te horen gekregen door verschillende verzorgsters nee je moet het zo doen en niet op die manier.. Terwijl net iemand anders mij iets anders heeft verteld. En ze vertellen je ook elke keer verschillende dingen.. Dat was soms echt irritant.

Maar verder toppie.. Heb alles vergoedt gekregen van de verzekering.. Heb voor 5 dagen maar 71 euro betaald! Inclusief de kolf!

23-03-2012, 21:40

Citaat door Chichi:
Ja me 2 heerlijk even bijkomen met me kleine boe boe dames wat doen jullie met het kraampakket dan?
Voor je gaat bevallen in het ziekenhuis komt de verloskundige bij jou thuis.. Daar maak je gebruik van de matrasbeschermer.. En verder zitten er bruikbare dingen in je pakket. Zoals bij mij: Gaasjes... verband.. Alcohol... handgel... handschoenen.. Die heb ik nu allemaal in mijn eigen verbanddoos.. En ik had nog een wikkeldeken en een hoesje voor de kruik.. Die heb ik allemaal bewaard..

Verder heb ik uiteindelijk de doos weggegooid.. Waar ik later spijt van had.. Want die matrasbeschermers kon ik gebruiken bij het bedje van mijn zoontje zijn bed.. Nu heb ik die moeten kopen ( is niet erg) Maar is een tip voor andere.. Lekker dubbelvouwen en matras van je kindje is beschermd..

En wat je echt niet nodig denkt te hebben.. Ja jammer daar heb je niets aan.. Want bij de volgende zwangerschap krijg je gewoon weer een nieuwe...

En als je echt denkt nee wat ik in deze doos zie daar ga ik niet gebruik van maken.. Zet het op marktplaats met gratis ophalen.. Want er zullen genoeg mensen die niet goed verzekerd zijn of het geld niet hebben die het heel hard nodig zullen hebben.. Want is toch wel zo een 30 tot 40 euro per doos..

23-03-2012, 21:52

Citaat door Kettingkje:
Voor je gaat bevallen in het ziekenhuis komt de verloskundige bij jou thuis.. Daar maak je gebruik van de matrasbeschermer.. En verder zitten er bruikbare dingen in je pakket. Zoals bij mij: Gaasjes... verband.. Alcohol... handgel... handschoenen.. Die heb ik nu allemaal in mijn eigen verbanddoos.. En ik had nog een wikkeldeken en een hoesje voor de kruik.. Die heb ik allemaal bewaard..

Verder heb ik uiteindelijk de doos weggegooid.. Waar ik later spijt van had.. Want die matrasbeschermers kon ik gebruiken bij het bedje van mijn zoontje zijn bed.. Nu heb ik die moeten kopen ( is niet erg) Maar is een tip voor andere.. Lekker dubbelvouwen en matras van je kindje is beschermd..

En wat je echt niet nodig denkt te hebben.. Ja jammer daar heb je niets aan.. Want bij de volgende zwangerschap krijg je gewoon weer een nieuwe...

En als je echt denkt nee wat ik in deze doos zie daar ga ik niet gebruik van maken.. Zet het op marktplaats met gratis ophalen.. Want er zullen genoeg mensen die niet goed verzekerd zijn of het geld niet hebben die het heel hard nodig zullen hebben.. Want is toch wel zo een 30 tot 40 euro per doos..
Shokran meid

23-03-2012, 22:02
Kettingkje: bedankt dat je je ervaring met ons hebt gedeeld. Het klinkt possitief allemaal, dus het wordt zeker leuke dagen in het hotel. Ik heb al een intakegesprek gehad en was ook zeke rpossitief.

26-03-2012, 01:01
Ontzettend leuk om je positieve verhalen te horen Kettingkje..shokran dat je deze wilde delen.. ben wel enorm gerust gesteld haha

@Roosje000 ik ben 26 april uitgerekend.. dus nog even aftellen haha..

26-03-2012, 10:41
Oh spannnend Meiskee12, dat is al bijna. Ik ben al zelfs aan t aftellen haha. Ik ben nu 31 weken en k ben elke week aan t aftellen. Ik moet nog wel 2 maanden, maar als je denkt aan die weken, dan gaat het echt zo snel. Heb je alles wel een beetje gekocht enso?

26-03-2012, 13:48

Citaat door Roosje000:
Oh spannnend Meiskee12, dat is al bijna. Ik ben al zelfs aan t aftellen haha. Ik ben nu 31 weken en k ben elke week aan t aftellen. Ik moet nog wel 2 maanden, maar als je denkt aan die weken, dan gaat het echt zo snel. Heb je alles wel een beetje gekocht enso?
geloof me die 2 maanden zullen omvliegen dus geniet ervan!!

Ik ben al helemaal klaar haha ben best vroeg begonnen, is maar goed ook want heb nu niet alle energie om de hele dag rond te huppelen in alle winkels haha

de babykmer is helemaal klaar, kleertjes hangen in de kast, mn koffer staat al klaar haha dus het is alleen nog even afwachten totdat het zover is allemaal..

En hoever ben jij? alles al een beetje op orde enzo?

26-03-2012, 15:33


Nou goed dat je alles op orde hebt. Nou ik ben nog niet helemaal klaar. Ik moet nog wel wat dingetjes halen, dus dat moet ik gauw nog even doen.

26-03-2012, 16:20

Citaat door Roosje000:
Nou goed dat je alles op orde hebt. Nou ik ben nog niet helemaal klaar. Ik moet nog wel wat dingetjes halen, dus dat moet ik gauw nog even doen.
oke dan.. ik zou zeggen doe het voordat je aan het eind van je zwangerschap zit want dan heb je toch zoo weinig energie haha..