Bekijk volle/desktop versie : belastingaangifte..



22-03-2012, 23:56
Wie heeft zijn aangifte al gedaan?

doe je dit zelf of geef je dit uit handen..

22-03-2012, 23:58


Ik heb dat briefje niet ontvangen..

23-03-2012, 00:00

Citaat door Imane_Arab:
Ik heb dat briefje niet ontvangen..
wrm niet??

23-03-2012, 00:01

Citaat door Meiskee12:
wrm niet??
Weet ik niet? Zal vast wel op internet ook te downloaden zijn of zo..

Maar eh, voor wanneer moest je zoiets ook alweer inleveren?

23-03-2012, 00:03



Citaat door Imane_Arab:
Weet ik niet? Zal vast wel op internet ook te downloaden zijn of zo..

Maar eh, voor wanneer moest je zoiets ook alweer inleveren?
voor 1 april.. je kan het indd via internet doen, gwn downloaden..begrijp dus dat jij je aangifte zelf doet?

23-03-2012, 00:03
Ergens eind februari is die van ons ingediend (mag ik hopen :hihi
Wij doen het niet zelf en laten het doen. Ik heb geen verstand van die dingen en wil er ook geen verstand van hebben....

23-03-2012, 00:05

Citaat door HighHeelsLady:
Ergens eind februari is die van ons ingediend (mag ik hopen :hihi
Wij doen het niet zelf en laten het doen. Ik heb geen verstand van die dingen en wil er ook geen verstand van hebben....
Het is vrij simpel om het zelf te doen.. alleen zijn er mensen die het voor je kunnen doen, die weten meestal wat voor uitgaven ze moeten invullen enzo.. kans als je het zelf doet je veel dingen weg laat..

23-03-2012, 00:07

Citaat door Meiskee12:
Het is vrij simpel om het zelf te doen.. alleen zijn er mensen die het voor je kunnen doen, die weten meestal wat voor uitgaven ze moeten invullen enzo.. kans als je het zelf doet je veel dingen weg laat..
Nou zo simpel vind ik ze niet. Wij hebben teveel rot dingen die je moet meenemen......
Ik heb heb het ook echt nooit zelf gedaan.....

23-03-2012, 00:15
jah wil ook doen .....maar begrijp er geen bal van ....

23-03-2012, 00:23
Als je alleen maar werkt en verder niets heb is het zo simpel als het maar kan.. Heb je nog andere dingen zoals aftrekposten dan kan je het wel over laten aan iemand die er verstand van heeft... maar CONTROLEER altijd.. Want ook zij maken spijtig genoeg fouten!

En het moet voor 1 april als je verplicht bent.. En als je niet verplicht bent dan kan je dat tot 5 jaar terug nog altijd doen..
En de niet verplichten zijn toch de studenten.. En ook sommige die werken zijn niet verplicht.. Weet niet hoe dat precies werkt.. Misschien op leeftijd?

Ik zelf heb geen aftrekposten... Dus ik doe het zelf.. Doe die van mijn man en die van mij.. Mijn man is verplicht en ik ben niet verplicht.. Maar ik krijg hamdolillah altijd wat terug.. Dus vul het met alle liefde in.. Dat kan simpel via internet...

23-03-2012, 00:28

Citaat door Kettingkje:
Als je alleen maar werkt en verder niets heb is het zo simpel als het maar kan.. Heb je nog andere dingen zoals aftrekposten dan kan je het wel over laten aan iemand die er verstand van heeft... maar CONTROLEER altijd.. Want ook zij maken spijtig genoeg fouten!

En het moet voor 1 april als je verplicht bent.. En als je niet verplicht bent dan kan je dat tot 5 jaar terug nog altijd doen..
En de niet verplichten zijn toch de studenten.. En ook sommige die werken zijn niet verplicht.. Weet niet hoe dat precies werkt.. Misschien op leeftijd?

Ik zelf heb geen aftrekposten... Dus ik doe het zelf.. Doe die van mijn man en die van mij.. Mijn man is verplicht en ik ben niet verplicht.. Maar ik krijg hamdolillah altijd wat terug.. Dus vul het met alle liefde in.. Dat kan simpel via internet...
wanneer weet je of je verplicht bent ?!

23-03-2012, 00:35

Citaat door no-name:
wanneer weet je of je verplicht bent ?!
Weet ik eerlijk gezegd niet.. Ik heb bij belastingdienst gewerkt.. Toeslagen en geen inkomstenbelasting helaas.. En in systeem zag ik dus dat ik niet verplicht was en mijn man wel.. En zo ook dat mijn zusje enz. ook niet verplicht waren en die waren allemaal student... Ik gok dat het te maken heeft met leeftijd.. Als je geen eigen bedrijf hebt enz. Ik denk boven de 27 ben je verplicht... Maar dat gok ik alleen.. Ik heb ooit zoiets gehoord.. Maar ik kon het toen niet vragen... Want dan weten ze dat ik op de systeem van inkomstenbelasting zat waar ik niets te zoeken had.. hihi

23-03-2012, 00:40


Ik vond dit:

Wie moet verplicht belastingaangifte doen?
Iedereen die automatisch bericht heeft gekregen van de belastingdienst, moet belastingaangifte doen. In de aanschrijving staat voor welke datum de aangifte uiterlijk moet zijn ingediend. Wel kunt u een aantal maanden uitstel vragen. Als u geen aanschrijving hebt gehad, moet u toch aangifte doen als u:


Verwacht dat u belasting moet betalen of meer dan 14 euro terugkrijgt;
Ook nog andere inkomsten hebt gehad waarover u geen belasting hebt betaald;
Meerdere banen had;
Naast loon ook nog een uitkering had


Om deze redenen ben je dus niet verplicht... Dus wanneer je een brief krijgt... Maar wanneer krijg je een brief en waarom? Dat weet ik niet...