Bekijk volle/desktop versie : Marokko verliest jaarlijks 30.000 hectare bos door bouw



Pagina's : [1] 2 3 4

21-03-2012, 16:01
Het toenemend aantal vastgoedprojecten doet de Marokkaanse bossen geen goed.

In een rapport van de Vereniging van Marokkaanse Mensenrechten (MAHR) staat dat Marokko zeker 30.000 hectare bos verliest door nieuwbouw. Marokko heeft een programma voor herbebossing maar blijkt te zwak te zijn om ontbossing tegen te gaan. Het rapport werd in het kader van de Internationale Dag van de bossen opgesteld. Vooral de Arganboom moet het ontgelden. Het wereldwijde gemiddelde bosgebied ligt tussen de 15 en 20%. In Marokko is dat slechts 9%.

Het MAHR wil dat er meer werk gemaakt gaat worden van herbebossing want bosbranden nemen toe, herbebossingsprojecten zijn te zwak, industriële gebieden nemen toe en er is steeds meer vraag naar Arganolie, zo weet Achnoo.

(Redactie Marokko.nl)

21-03-2012, 16:19


Dat is een zorgelijke ontwikkeling, zeker in dat soort landen zou het kunnen leiden tot woestijngebieden die onvruchtbaar zijn voor landbouw en erosie van grond teweeg brengt

21-03-2012, 16:30

Citaat door elTahar:
Dat is een zorgelijke ontwikkeling, zeker in dat soort landen zou het kunnen leiden tot woestijngebieden die onvruchtbaar zijn voor landbouw en erosie van grond teweeg brengt
Heel zorgelijk, bomen zijn het leven. zonder bomen is het eind zoek. Zelfs de Islam is er op tegen heel duidelijk, waaorm men het doet snap ik niet. Grote misdaad.

21-03-2012, 16:34

Citaat door Jamiel:
Heel zorgelijk, bomen zijn het leven. zonder bomen is het eind zoek. Zelfs de Islam is er op tegen heel duidelijk, waaorm men het doet snap ik niet. Grote misdaad.
helaas gaat geld voor het milieu, zeker in een land als Marokko

21-03-2012, 16:43


Ik kan me heel boos maken om dit soort dingen

21-03-2012, 16:45

Citaat door Redactie:
Het toenemend aantal vastgoedprojecten doet de Marokkaanse bossen geen goed.

In een rapport van de Vereniging van Marokkaanse Mensenrechten (MAHR) staat dat Marokko zeker 30.000 hectare bos verliest door nieuwbouw. Marokko heeft een programma voor herbebossing maar blijkt te zwak te zijn om ontbossing tegen te gaan. Het rapport werd in het kader van de Internationale Dag van de bossen opgesteld. Vooral de Arganboom moet het ontgelden. Het wereldwijde gemiddelde bosgebied ligt tussen de 15 en 20%. In Marokko is dat slechts 9%.

Het MAHR wil dat er meer werk gemaakt gaat worden van herbebossing want bosbranden nemen toe, herbebossingsprojecten zijn te zwak, industriële gebieden nemen toe en er is steeds meer vraag naar Arganolie, zo weet Achnoo.

(Redactie Marokko.nl)
Ze zijn juist heel streng in dat beleid. Als er bepaalde bomen op je grond staan mag je het niet eens omhakken al is het je eigen grond. Of ze dat beleid ook voeren als dat grond van de staat is weet ik niet.

21-03-2012, 18:51
Dit is inderdaad zeer zorgelijk alsof de verwoestijning niet erg genoeg is, gaan ze ook nog bos kappen voor bouwprojecten

21-03-2012, 18:52
oh nee

21-03-2012, 20:11
inderdaad zorgelijk. Illigale houtkap speelt ook een rol. Niet dat ambtenaren heilig zijn stelletje tering hufters.

Hoe zou je hier over aandacht kunnen vragen? Dit is best wel ernstig


22-03-2012, 08:56
Men klaagt op Marokkaanse tv over droogte, vind je het gek als je alle bomen omkapt.

22-03-2012, 09:04

Citaat door Jamiel:
Men klaagt op Marokkaanse tv over droogte, vind je het gek als je alle bomen omkapt.
Nu geef ik je eens gelijk dat er randdebielen ambtenaren zijn in Maghreb die eens vervangen moeten worden.

22-03-2012, 09:04
dan leest je het als Aknoo denk ik

mr Achnoo.....achnoo jij...

22-03-2012, 09:07


Best sneu, de Moren hebben daar zo over nagedacht en het zelfs in Europa ingevoerd, en dan vernietigen de huidige geldwolven iets wat voor altijd moet zijn... sneu.

22-03-2012, 09:08

Citaat door AMG:
Nu geef ik je eens gelijk dat er randdebielen ambtenaren zijn in Maghreb die eens vervangen moeten worden.
zoo jammer, dit jaar een slecht jaar voor Marokko....graan en gewassen groeien niet...

22-03-2012, 09:10

Citaat door Jamiel:
zoo jammer, dit jaar een slecht jaar voor Marokko....graan en gewassen groeien niet...
klopt, droogte en daarna extreem kou der over heen. Zoveel dammen vol met water en toch ontbreekt de nodige infrastructuur om deze water te verplaatsen naar landbouwgronden.

Pagina's : [1] 2 3 4