Bekijk volle/desktop versie : Vertrouw op uithuwelijken???



14-01-2003, 12:25
Ik krijg sterk de indruk dat mensen de ene relatie naar de ander hebben voordat ze trouwen. Ik vraag me af of men wel weet hoe de Islam daar tegenover staat. De Islam keurt dat in weze af, omdat het de volgende punten wil voorkomen;

xgebroken gezinnen
xvaderloze kinderen
xsociale problemen

Er mag dus absoluut geen sprake zijn van fysiek contact tussen man en vrouw voor het huwelijk. Als 2 mensen verliefd zijn op elkaar...ga dan trouwen. Waarom eerst een relatie en dan pas trouwen. Of wacht dan totdat iemand je op de hand komt vragen....want is uithuwelijken nou echt zo'n ramp ? Je kunt namelijk nog altijd Nee zeggen.

Graag jullie mening hierover.

14-01-2003, 12:45



Citaat:
Origineel gepost door Soutje
....want is uithuwelijken nou echt zo'n ramp ? Je kunt namelijk nog altijd Nee zeggen.

uithuwelijken is inderdaad een ramp.weet je dat er ouders (ik noem ze liever criminelen) zijn die een partner regelen voor hun kind dat nog niet geboren is??

14-01-2003, 12:51

Citaat:
Origineel gepost door helleau
uithuwelijken is wel degelijk een ramp, wel als je geen recht op spreken hebt, doess dat het gedwongen is dan is het haram. ik persoonlijk wil wel eerst een relatie met iemand voordat ik ga trouwen, niet omdat ik diegene dan beter ken, want je zal elkaar nooit helemaal kennen (wel wat maar niet helemaal) maar gewoon omdat ik van mijn echtgenoot wil houden, je trouwt maar 1 keer en je blijft je leven lang met diegene doess ik zou dat noooooit maar dan ook nooooit met iemand doen van wie ik niet hou nu jij weer
Ik had het over uithuwelijken en niet over een gedwongen huwelijk dat is iets anders. Want ook ik ben op de hoogte van het feit dat het Haram is. Maar dat was niet mijn punt.

Dus jij wilt je echtgenoot eerst leren kennen om van hem te houden. Dat vind ik normaal en ben het ook met je eens maar hoeveel mensen dachten hier op het Forum dat ze hielden van elkaar en het uiteindelijk mis loopt. Lieve meid het heeft allemaal met vertrouwen te maken en als jij niet vertrouwt op de Islam dat het goed komt en jij wel degelijk van die persoon kunt houden nadat je getrouwd ontbreekt er echt een stuk vertrouwen in je.

Maar waar ik zeer tegen ben is mensen die maanden en zelfs jaren met elkaar gaan en uiteindelijk niet de stap nemen om te gaan trouwen om welke redenen dan ook. In die maanden hebben ze dan ook verschillende keren fysiek contact gehad. Dat is naar mijn mening fout.. Ik zelf zie een geslaagd huwelijk uit stand komen door middel van een goede vriend of vriendin hebben waarbij je haar goed kent..en dus nooit fysiek met hem/haar bezig bent geweest. En wanneer de tijd is aangebroken hem/haar overleggen of de vriendschap verder kan gaan in een relatie. Als men dan samen akkoord gaat kan men afspreken wanneer men thuis gaat langskomen. En dan is er tot aan de Huwelijk helemaal geen fysiek contact geweest. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen.

Ps: Hoeveel mensen die nadat ze een lange relatie hebben gehad voor het trouwen zijn beland in een scheiding ?? Dus jouw argument van eerst beter leren kennen en van hem houden wil nog niks zeggen.

14-01-2003, 12:53

Citaat:
Origineel gepost door Toufik19
uithuwelijken is inderdaad een ramp.weet je dat er ouders (ik noem ze liever criminelen) zijn die een partner regelen voor hun kind dat nog niet geboren is??
Nogmaals : Je hebt uithuwlijken en gedwongen huwlijken. Gedwongen huwelijk is Haram maar uithuwelijk is iets anders. Daar gaat je vader/moeder zoeken voor een geschikt partner. En ieder ouder heeft het beste voor haar dochter of zoon over. En je kunt altijd Nee zeggen bij een uithuwlijksproces.

14-01-2003, 13:01



Citaat:
Origineel gepost door Soutje
En ieder ouder heeft het beste voor haar dochter of zoon over.
niet veralgemenen,aub

14-01-2003, 13:02
Volgens heeft hij het over een gearrangeerd huwelijk. Ik wil liever een vrouw leren kennen, dus zonder een relatie. Dat hoeft niet zo lang. En kan grotendeels zonder elkaar geregeld te zien.
Maar ik heb niets tegen een gearrangeerd huwelijk. Als mijn ouders zeggen dat dat een goede meid is en heb ik gezien dat ze er leuk uitziet, dan is het de moeite waard om naar haar ouders te gaan en met haar te praten. Zegt zo'n meid ja tegen jou, dan weet je dat ze serieus is. De meeste meiden die een relatie voor het huwelijk aangaan, zijn niet serieus.

14-01-2003, 13:08

Citaat:
Origineel gepost door helleau
dat sjeg ik ook niet, daarom moet je met een serieus eimand nemen en niet met de eerste de beste loser lees: player, die je alleen maar wilt gebruiken en niet serieus is, als je wilt trouwen zou ik pas op een latere leeftijd willen beginnen aan een relatie en vanaf begin af aan bespreken of jullie met elkaar willen trouwen of niet ik denk daar nu nog niet aan ik ben 17 ik wil nog niet trouwen maar ik begrijp jou volkomen zo is het ook mooi is alleen niet weggelegd voor mij ciao
Oke en wanneer weet jij of iemand een player is of niet ?? Liefde maakt blind of het nou een player is of een gewoon schoolgaand jongen die elke zaterdag gaat voetballen. De kans is zeer groot dat je een player tegenkomt. Maar goed jij gaat die player eerst vragen of hij wil trouwen en dan beginnen aan realtie. Als elke player ja zou zeggen en zich dan aan zijn woord zou houden dan had de Islam het niet Haram gesteld. En de Islam stelt juist voor dat je op een jongen leeftijd trouwt als de middelen er zijn. Want dit zal dan zijn blik doen afwenden na harame zaken en zijn kuisheid beschermen.

En allah weet het beste

14-01-2003, 13:08

Citaat:
Origineel gepost door Soutje
Ik krijg sterk de indruk dat mensen de ene relatie naar de ander hebben voordat ze trouwen. Ik vraag me af of men wel weet hoe de Islam daar tegenover staat. De Islam keurt dat in weze af, omdat het de volgende punten wil voorkomen;

xgebroken gezinnen
xvaderloze kinderen
xsociale problemen

Er mag dus absoluut geen sprake zijn van fysiek contact tussen man en vrouw voor het huwelijk. Als 2 mensen verliefd zijn op elkaar...ga dan trouwen. Waarom eerst een relatie en dan pas trouwen. Of wacht dan totdat iemand je op de hand komt vragen....want is uithuwelijken nou echt zo'n ramp ? Je kunt namelijk nog altijd Nee zeggen.

Graag jullie mening hierover.

vijf duimen voor jou!!

14-01-2003, 13:09

Citaat:
Origineel gepost door Toufik19
niet veralgemenen,aub
ooh ja je hebt gelijk.

14-01-2003, 13:11

Citaat:
Origineel gepost door rifiagirl16

vijf duimen voor jou!!
Ben blij dat er nog iemand achter me staat.

14-01-2003, 13:13

Citaat:
Origineel gepost door Najib26
Volgens heeft hij het over een gearrangeerd huwelijk. Ik wil liever een vrouw leren kennen, dus zonder een relatie. Dat hoeft niet zo lang. En kan grotendeels zonder elkaar geregeld te zien.
Maar ik heb niets tegen een gearrangeerd huwelijk. Als mijn ouders zeggen dat dat een goede meid is en heb ik gezien dat ze er leuk uitziet, dan is het de moeite waard om naar haar ouders te gaan en met haar te praten. Zegt zo'n meid ja tegen jou, dan weet je dat ze serieus is. De meeste meiden die een relatie voor het huwelijk aangaan, zijn niet serieus.
Mensen nemen het begrip uithuwelijken letterlijk ze leggen daarmee de link met gedwongen huwelijk is dat is iets anders. En uithuwelijken is gearrangeerd huwelijk. Dat wooord zocht ik steeds. Thanks najib26

14-01-2003, 13:22

Citaat:
Origineel gepost door Soutje
Ben blij dat er nog iemand achter me staat.
ik ben het volkomen met je eens! eigenlijk is uithuwelijken helemaal geen ramp hoor, ik bedoel je ouders willen inderdaad het beste voor je (ten minste mijn ouders) en als die man goed is en er leuk uitziet, waarom niet?!

14-01-2003, 13:27


Ik snap dat men dat moeilijk vind..ik vind het ook moeilijk het blijft namelijk een gok. Maar met een beetje vertrouwen in de Islam komt het wel goed.

14-01-2003, 13:36

Citaat:
Origineel gepost door helleau
tja ik sjie het allemaal wel, ik ben sowieso erg wantrouwig ik vertrouw niet zo snel iemand dus ik zou niet zo'n iemand zijn die geflashd kan worden
Ben jij soms slimmer dan die honderden Marokkaanse meiden die na een paar maanden worden gedumpt na gebruik? Die jongen kan je in het begin zeggen dat hij alles voor je wil doen en dat hij met jou wil trouwen, maar in de tussentijd probeert steeds meer bij jou te krijgen. En als ie op een gegeven moment genoeg heeft, dumpt ie je gewoon. Want hij wil niet met een meid trouwen die met hem gezoend heeft en van alles met hem gedaan heeft. Zo denken die jongens.

Dus niet trouwen is een gok, maar zo'n relatie is een gok. Met de wetenschap dat de meeste relaties voortijdig stranden. Je moet de jongens maar horen praten: nee, ik wil geen meid die eerder een vriendje heeft gehad, zeggen ze vaak. En in de tussentijd proberen ze zoveel mogelijk meiden te gebruiken. En als jij een relatie wilt, wie zegt dan dat jij ook niet gebruikt wordt?

15-01-2003, 17:02
Ik ben zelf op eigenlijk zeer ouderwetse manier getrouwd, met iemand die ik niet kende. Een buurjongen van mij in Marokko. Hij leek mij erg serieus en vriendelijk. Mijn vader kende zijn vader al een tijdje, vrij goed en sprak vol lof over deze jongen. Ik ben er toen gewoon voor gegaan. Ik zie het zelf als geleid door God. Ik heb hiervoor nooit een vriendje of iets dergelijks gehad. Ik geloof zelf ook absoluut niet in een voorhuwelijkse relatie zonder fysiek contact. Dat is onzin. Vandaar dat ik op deze manier getrouwd ben. Een gearrangeerd huwelijk kan heel goed uitpakken, maar kan ook slecht uitpakken. Het belangrijkste is dat jijzelf zeggenschap moet hebben in de hele procedure. Uiteindelijk moet jij het zijn die ja of nee zegt. Uithuwelijken is denk ik dan ook niet het juiste woord. Uithuwelijken impliceert dwang en zeer zeker geen zeggenschap.