Bekijk volle/desktop versie : Wat nodig bij la carte?



21-03-2012, 10:57
Vind hun site een beetje onduidelijk en de tel wordt niet opgenomen. En ik moet nu alles bij elkaar hebben.

Alvast bedanktt!

21-03-2012, 11:02


paar weken geleden nog geweest voor verlengen van la carte.. voor niks gegaan pff..
ik had van alles mee.. uitreksel gemeente, hala madania van mn ouders, pasfoto's enzo..
zegt die meneer aan de balie.. heb je geboorte akte? toevallig alleen die had ik niet.. nou ik kon mooi naar huis want hij had enkel een geboorte akte nodig.. meer niet!

21-03-2012, 11:04
Hoeveel pasfotos heb je nodig.

21-03-2012, 11:05

Citaat door MoesCH:
paar weken geleden nog geweest voor verlengen van la carte.. voor niks gegaan pff..
ik had van alles mee.. uitreksel gemeente, hala madania van mn ouders, pasfoto's enzo..
zegt die meneer aan de balie.. heb je geboorte akte? toevallig alleen die had ik niet.. nou ik kon mooi naar huis want hij had enkel een geboorte akte nodig.. meer niet!



Oh das minder! Heb je em nu wel?

op de site staat kopieen vd geboorteakte..Dus ik kan 1 geboorteakte ophalen bij de gemeente en die dan kopieeren ofzo?

21-03-2012, 11:11


Is er een verschil tussen een geboorteakte en een geboorteuittreksel?

21-03-2012, 11:12

Citaat door Lichtje_84:
Hoeveel pasfotos heb je nodig.
op hun site staat 4

21-03-2012, 11:13

Citaat door _oiaZ_:
Oh das minder! Heb je em nu wel?

op de site staat kopieen vd geboorteakte..Dus ik kan 1 geboorteakte ophalen bij de gemeente en die dan kopieeren ofzo?
nee ik ga volgende week weer inshallah!
ik heb geen idee wat ze willen meid.. tis allemaal heel onduidelijk daar bij het consulaat vind ik.. kopieer m gewoon voor de zekerheid..

21-03-2012, 11:15

Citaat door MoesCH:
nee ik ga volgende week weer inshallah!
ik heb geen idee wat ze willen meid.. tis allemaal heel onduidelijk daar bij het consulaat vind ik.. kopieer m gewoon voor de zekerheid..
Mag dat dan wel? Of moet je er gewoon twee meenemen vanuit je gemeente? Serieus dit is echt frustrerend er wordt uuuurenlang niet opgenomen!

21-03-2012, 11:20
De nationale identiteitskaart is een officieel identiteitsbewijs en wordt afgegeven door het Marokkaans Ministerie van Binnenlandse Zaken op de leeftijd van 18 jaar. De kaart heeft een verlengbare geldigheidsduur van 10 jaar en is verplicht voor alle Marokkanen, zowel in Marokko als in het buitenland.

In Marokko is de identiteitskaart het belangrijkste stuk voor het aanleggen van alle administratieve dossiers en wordt deze vereist als identiteitsbewijs bij de Marokkaanse overheden en bancaire instellingen.

Het Consulaat vereist eveneens de nationale identiteitskaart om te kunnen voorzien in de gevraagde consulaire dienstverlening (Legalisatie van documenten, afgifte, vervanging of verlenging van paspoorten, afgifte van het trouwboekje of de opmaak van een huwelijksakte&hellip.

De afdeling van de nationale identiteitskaart binnen dit Consulaat Generaal is belast met het vervullen van alle nodige formaliteiten voor de identificatie van onze onderdanen, de afgifte, verlenging en wijziging van de nationale identiteitskaart (C.I.N). Welke stukken dienen voorgelegd te worden, is afhankelijk van de gevraagde dienstverlening. In alle gevallen dient de aanvrager persoonlijk langs te komen op het consulaat.



» Eerste afgifte van de nationale identiteitskaart
Een uittreksel van de geboorteakte in het Arabisch en in het Frans (minder dan 3 maanden oud) of een gelegaliseerde kopie van het trouwboekje (de pagina’s betreffende de familienaam, de voornaam en de voornaam van de vader)
Bewijs van inschrijving bij het consulaat (opgesteld door dit consulaat)
4 recente pasfoto’s (4,5 cm x 3,5 cm) met vooraanzicht aanvrager, zonder zonnebril en met de oren zichtbaar
Werkgeversverklaring of inschrijvingsbewijs school
Zegelrechten
Grote envelop 32,5 x 23 cm


N.B.:
de betrokkene dient de Marokkaanse nationaliteit te bezitten

» Verlenging van de nationale identiteitskaart
Door het consulaat gelegaliseerd bewijs van inschrijving
De te verlengen nationale identiteitskaart
4 recente pasfoto’s (4,5 cm x 3,5 cm) met vooraanzicht aanvrager, zonder zonnebril en met de oren zichtbaar
Zegelrechten
Werkgeversverklaring verplicht in geval van verandering van beroep
Geboorteuittreksel (minder dan 3 maanden oud)
Grote envelop 32,5 x 23 cm


N.B.:
verlenging vindt plaats na het vervallen de tienjarige geldigheidsduur van de nationale identiteitskaart

» Duplicaat van de nationale identiteitskaart in geval van verlies of beschadiging
Verklaring van verlies van de nationale identiteitskaart, afgegeven door de Nederlandse autoriteiten of door een Marokkaans consulaat (een verklaring op erewoord die gelegaliseerd is door het consulaat kan beschouwd worden als verklaring van verlies).
Uittreksel van de geboorteakte (minder dan 3 maanden oud) of kopie van het trouwboekje (de pagina’s betreffende de familienaam, de voornaam en de voornaam van de vader)
Bewijs van inschrijving bij het consulaat
4 recente pasfoto’s (4,5 cm x 3,5 cm) met vooraanzicht aanvrager, zonder zonnebril en met de oren zichtbaar
Zegelrechten
Bewijsstukken voor elke wijziging (werkgeversverklaring voor wijziging functie, bewijs van inschrijving op nieuw adres in geval van adreswijziging, rectificatievonnis in geval wijziging geboortedatum etc.)
Grote envelop 32,5 x 23 cm


» Wijziging van de geslachtsnaam of van de geboortedatum
Integrale kopie geboorteakte of kopie van het rectificatievonnis betreft de naam of geboortedatum
Uittreksel geboorteakte of gelegaliseerde kopie trouwboekje (pagina’s betreffende de familienaam, de voornaam en de voornaam van de vader)
Inschrijvingsbewijs
4 recente pasfoto’s (4,5 cm x 3,5 cm) met vooraanzicht aanvrager, zonder zonnebril en met de oren zichtbaar
De te verlengen nationale identiteitskaart
Zegelrechten
Grote envelop 32,5 x 23 cm


N.B.:
Een identiteitskaart is verplicht vanaf 18 jaar.

De nationale identiteitskaart is strikt persoonlijk en kan enkel en alleen opgehaald worden door de houder zelf. Er worden enkel uitzonderingen gemaakt voor personen die zich in een penitentiaire inrichting of opvoedingsgesticht bevinden en voor gehandicapten.
De eerste categorie personen kunnen een familielid aanduiden om hun identiteitskaart op te halen op voorwaarde dat zij een machtiging kunnen overleggen die ondertekend is door het hoofd van de instelling waarin de betrokkene verblijft. Wat betreft de tweede categorie personen is het nodig dat zij onder voogdij staan van een van beide ouders of van iemand die verantwoordelijk is voor hun zorg.

21-03-2012, 11:21
http://www.cgmrotterdam.nl/diensten/kaart_national.html

21-03-2012, 11:22
Dankje no name, maar die had ik al gezien. Had vragen over 'kopieen' en over 'geboorteuittreksel' of dat nou hetzelfde is als een geboorteakte?

21-03-2012, 11:31

Citaat door _oiaZ_:
Dankje no name, maar die had ik al gezien. Had vragen over 'kopieen' en over 'geboorteuittreksel' of dat nou hetzelfde is als een geboorteakte?
akte , uittreksel betekenis is hetzelfde alleen andere woord... dus ja is hetzelfde

21-03-2012, 11:39



Citaat door no-name:
akte , uittreksel betekenis is hetzelfde alleen andere woord... dus ja is hetzelfde
Oh ok, mooi!

En wat betreft de kopieen. Kan ik 1 eentje maar halen bij mijn gemeente en die vervolgens kopieeren? Aangezien ze er twee nodig hebben. of mag dat niet en moet ik er twee vanuit mijn gemeente halen?

21-03-2012, 11:46

Citaat door _oiaZ_:
Oh ok, mooi!

En wat betreft de kopieen. Kan ik 1 eentje maar halen bij mijn gemeente en die vervolgens kopieeren? Aangezien ze er twee nodig hebben. of mag dat niet en moet ik er twee vanuit mijn gemeente halen?



gewoon eentje .....(dat is wat ik had ingeleverd) zij doen de rest ...coppieren ofzo.

21-03-2012, 12:02

Citaat door no-name:
gewoon eentje .....(dat is wat ik had ingeleverd) zij doen de rest ...coppieren ofzo.
Dankje!