Bekijk volle/desktop versie : Marokkaans brood



Pagina's : [1] 2

20-03-2012, 11:43
Wie kan mij helpen aan de meest ideale en makkelijke recept voor het maken van MAROKKAANS brood.

Het lukt mij maar niet om MArokkaans brood te maken. Het is zo hard geworden als de weet ik niet wat. En natuurlijk is het ook niet te eten.

Wie kan mij helpen??

20-03-2012, 12:28


marokkaans brood klik hier....

20-03-2012, 18:44
Dank je wel meid!

Ik ben benieuwd. Ik ga het morgen maar weer proberen!

21-03-2012, 17:57
En is het gelukt meid?

21-03-2012, 19:29


ik ga het in het weekend uitproberen. Ik zal je het laten weten

Tnx for asking.
xx

21-03-2012, 20:21
Succes..!

22-03-2012, 23:00
Nou succes meid!!

Toen ik ook wou beginnen brood maken lukte het mij ook nooiiiitt, werd zooo hard als steen was echt niet om te eten, maar nu hamdoulillah is het wat beter ik maak het zo:

2 soepkommen bloem
2 soepkommen smida
1 thl suiker
gist ( ik gebruik gewoon verse gist van bij de bakker want toen ik gewoon van die zakjes gebruikte werd mijn brood altijd hard)
lauw water
zout


bloem en smida mengen maak een kuiltje in het midden. Doe in het kuiltje de gist en de suiker, doe er water bij beetje bij beetje en goed kneden ik kneed het deeg wel 20 min ofzo hoe meer hoe beter, en als ik zie dat het een zacht deeg is doe ik pas zout erbij met wat water en dan nog een beetje kneden (zodat de korreltjes oplossen)

Ik laat het deeg goed rijzen ( dat je ziet dat het deeg verdubeld is ) maak er dan bolletjes van ( ik maak er 3 ofzo want ik maak ze niet echt groot) Druk het deeg uit tot een mooi rond brood en dek het brood goed af en laat het nog en keer rijzen.

Verwarm ondertussen de oven

Duw voorzichtig een vinger in het deeg, als je vingerafdruk meteen weer verdwijnt en het deeg zijn vorm weer terugkrijgt, is het goed gerezen.

Maak hier met een vork een paar gaatjes in (4 ofzo) en dan kan het in de oven.


Ik hoop dat je er wat aan hebt

PS: als het een beetje duidelijk is, is effe snel snel

23-03-2012, 09:05
Tamlalt: Hoeveel gist, water en zout?

23-03-2012, 15:57
Ik doe alles gewoon met gevoel,

zeg maar ong

1 eetl gist ( vers )
1 thl zout
water ik heb geen idee hoeveel precies, ik maak een kan vol met lauw water en gooi gewoon beetje bij beetje tot dat het deeg goed zacht is

24-03-2012, 08:40

Citaat door tamlalt123:
En is het gelukt meid?
Hoi hoi,

Ik heb het recept van Oum Khadija vandaag uitgeprobeerd. Het worden twee tichnifien. Ze gaan straks in de enegdem.

Ik denk overmorgen jouw brood uit te willen proberen, omdat ik erg veel van brood uit de oven houd. Dus I will let you know. Bedankt trouwens voor jouw recept. Klinkt uitgebreid en makkelijk, hopelijk zal ik het ook zo ervaren

Ik heb trouwens van die gistkorrrels van Instant, zal ik daar ook gewoon een eetlepel van nemen?

xx

24-03-2012, 21:45

Citaat door Sharazet:
Hoi hoi,

Ik heb het recept van Oum Khadija vandaag uitgeprobeerd. Het worden twee tichnifien. Ze gaan straks in de enegdem.

Ik denk overmorgen jouw brood uit te willen proberen, omdat ik erg veel van brood uit de oven houd. Dus I will let you know. Bedankt trouwens voor jouw recept. Klinkt uitgebreid en makkelijk, hopelijk zal ik het ook zo ervaren

Ik heb trouwens van die gistkorrrels van Instant, zal ik daar ook gewoon een eetlepel van nemen?

xx


Hoi meid,
Ik hoop dat het je is gelukt, want het is echt irritant als het elke keer maar niet lukt

Ik denk 2 eetl van die gistkorrels is voldoende, en die kan je in een kommetje doen meet 1 thl suiker en wat lauw water effe roeren en dan afdekken en voor 10 min ofzo laten staan en dan gebruiken

succes

25-03-2012, 09:03
HET IS GELUKKIG GELUKT!! Nu op naar het volgende recept. Jouw recept ga ik een dezer dagen uitproberen, als het andere brood op is

25-03-2012, 12:28


Op hoeveel graden doen jullie de oven en voor hoelang?

25-03-2012, 12:42

Citaat door Sharazet:
Hoi hoi,

Ik heb het recept van Oum Khadija vandaag uitgeprobeerd. Het worden twee tichnifien. Ze gaan straks in de enegdem.

Ik denk overmorgen jouw brood uit te willen proberen, omdat ik erg veel van brood uit de oven houd. Dus I will let you know. Bedankt trouwens voor jouw recept. Klinkt uitgebreid en makkelijk, hopelijk zal ik het ook zo ervaren

Ik heb trouwens van die gistkorrrels van Instant, zal ik daar ook gewoon een eetlepel van nemen?

xx

25-03-2012, 12:43
Zet de oven op 220 graden..

Pagina's : [1] 2