Bekijk volle/desktop versie : AVRO schrapt sketch over Allah en God



Pagina's : [1] 2 3

20-03-2012, 11:04
De AVRO heeft een sketch geschrapt uit een aflevering van Neonletters.

Daarin zouden Allah en God al boksend worden verbeeld. De omroep vond de scene 'mogelijk kwetsend', bevestigt een woordvoerder dinsdag na berichtgeving in het Algemeen Dagblad. Makers Jeroen van Koningsbrugge en Dennis van de Ven waren het met de beslissing eens, meldt de zegsvrouw. Sketches worden wel vaker geschrapt, zegt ze. "De ene scene haalt de uitzending wel, de andere niet. Deze heeft het niet gehaald.

"De eerste aflevering van het nieuwe seizoen van het satirische televisieprogramma Neonletters was maandag te zien. De makers hadden van te voren bekendgemaakt met de sketch over Allah en God bezig te zijn, maar uiteindelijk was die in de uitzending niet te zien.



(Novum)

20-03-2012, 11:13


Jammer die zelfcensuur.

20-03-2012, 11:16
Hoezo jammer? Ik vind het echt niet kunnen, hoor

Echt belachelijk hoe mensen zo graag willen provoceren. Er is niets mis met satirisch zijn, maar ook dat mag wel met mate.

20-03-2012, 11:32
Natuurlijk, en zo buigen we, uit angst, maar weer eens voor de aanhangers van de religie van de 'vrede'.

Dat die Duitsers nog vier hele dagen nodig hadden om Nederland te veroveren is me een raadsel.............

20-03-2012, 12:10



Citaat door Redactie:
De AVRO heeft een sketch geschrapt uit een aflevering van Neonletters.

Daarin zouden Allah en God al boksend worden verbeeld. De omroep vond de scene 'mogelijk kwetsend', bevestigt een woordvoerder dinsdag na berichtgeving in het Algemeen Dagblad. Makers Jeroen van Koningsbrugge en Dennis van de Ven waren het met de beslissing eens, meldt de zegsvrouw. Sketches worden wel vaker geschrapt, zegt ze. "De ene scene haalt de uitzending wel, de andere niet. Deze heeft het niet gehaald.

"De eerste aflevering van het nieuwe seizoen van het satirische televisieprogramma Neonletters was maandag te zien. De makers hadden van te voren bekendgemaakt met de sketch over Allah en God bezig te zijn, maar uiteindelijk was die in de uitzending niet te zien.



(Novum)
Oke, maar als dit zo vaker gebeurt, waarom haalt deze o zo normale alledaagse handeling het nieuws dan???

20-03-2012, 12:31

Citaat door hork:
Jammer die zelfcensuur.
Inderdaad, vooral omdat je ziet dat geloven niks anders doen met tegen elkaar opboksen..

20-03-2012, 12:50
Allah is God.. God is Allah.. dus slaat weer eens helemaal nergens op.

20-03-2012, 13:09

Citaat door tanjawi_chdid1:
Oke, maar als dit zo vaker gebeurt, waarom haalt deze o zo normale alledaagse handeling het nieuws dan???



Wollahila

20-03-2012, 17:07
Wijze beslissing.
Zou weer lijden tot onnodige ophef, etc. Dus plusje voor de AVRO.


20-03-2012, 17:44
Geen moslims of christen die de kans had om te klagen, maar we doen het toch maar niet.
En dan net doen alsof de sketch normaal ook geschrapt zou worden.

Laf.

Zeg dan gewoon dat je bang bent.

20-03-2012, 17:50
Het op de hak nemen van religieuze zaken is een traditie in dit land.
Een voorbeeldje uit de vorige eeuw.

[video=youtube;APATHMHH4q0]http://www.youtube.com/watch?v=APATHMHH4q0[/video]

20-03-2012, 17:54

Citaat door onaangepast:
Het op de hak nemen van religieuze zaken is een traditie in dit land.
Een voorbeeldje uit de vorige eeuw.

[video=youtube;APATHMHH4q0]http://www.youtube.com/watch?v=APATHMHH4q0[/video]
Hoe oud het ook is, het blijft geweldig.
Stel je voor dat we dergelijke satire zouden moeten miss.

20-03-2012, 18:03



Citaat door Super_Dude:
Die van die gast in de rolstoel is wel grappig, maar dat is wel harder en gemener dan over een religie zo een grap maken

Als je overtuigd van je geloof bent, dan moet je wel tegen een stootje kunnen....Denk je dat Brad Pit boos wordt als een meisje tegen em zegt dat ie lelijk is?

Maar ze moeten wel juist verteld worden en zoals Sky God ze heft evrteld: slecht en alleen bedoeld om te provoceren....dat is gewoon stupid.....provoceren en grappig zijn is een ander ding....daar hou ik zelf ook van


Ik denk dat jij me ook niet begrijpt. Natuurlijk kun JIJ een mop grappig vinden, maar ik verplaatste me even in degenen die zich aangesproken kunnen voelen op bepaalde moppen.

Wij kunnen allemaal hartelijk lachen om die mop over die rolstoel. Maar een man die daadwerkelijk zonder benen in een rolstoel zit, gaat er echt niet om lachen. Dat weet ik zeker.

Maar afijn, het was slechts een voorbeeld.

20-03-2012, 21:39
BNN laat het wel zien, dus ja. -.-


20-03-2012, 21:47

Citaat door RoseRouge:
Hoezo jammer? Ik vind het echt niet kunnen, hoor

Echt belachelijk hoe mensen zo graag willen provoceren. Er is niets mis met satirisch zijn, maar ook dat mag wel met mate.
Je kunt ook stellen dat gelovigen niet zo kleinzerig moeten zijn over een beetje humor...

Pagina's : [1] 2 3