Bekijk volle/desktop versie : Hoe kan ik



15-03-2012, 22:24
Ik leef met stress.
Te veel leerwerk,
te weinig slaap,
te veel slechte cijfers,
te veel pijn,
te veel verloren,
te veel afscheid genomen

hoe kan ik me rustig voelen?
& me weer tot allah richten.
Zonder ellende of pijn.

15-03-2012, 22:27


Wees niet depressief, breng je dagen niet door in verdriet en pijnlijke gedachten.
De tijd in dit leven is te kostbaar om je tijd hier in deze wereld te verspillen aan al die ellende en verdriet. Je bent met zoveel gezegend. Denk na over de gunsten die Allah aan je geschonken heeft. Na moeilijkheden komt gemakkelijke tijden, focus je daarop en ga geduldig met jouw beproeving om. want Allah is met de geduldige en vroeg of laat zal je beloond worden inshaAllah.
Je moet geen ellende op jezelf afroepen, want dan uiteraard zal je de hele wereld zwart zien. Je moet niet toegeven aan jouw gedachten en emoties want ze zullen over je heersen. En als dat gebeurt zullen jouw gevoelens oplaaien en zal je nooit uit die narigheid komen. Het leven is eenmaal met vallen en opstaan, de kunst is om te leren hoe je ermee moet omgaan om jezelf te ontwikkelen. En raap telkens iets op wanneer je valt.

Depressie zorgt er echt voor dat je een cactus ziet terwijl je naar een roos kijkt( had die ooit uit een boek gelezen) En het is echt zo!

Leef volgens je werkelijkheid en zonder altijd het ideale leven voor ogen te hebben.. Het leven is eenmaal hard en je zult de zorgen en de pijn tegemoet komen vroeg of laat. Accepteer het leven zoals het is en pas je dan vervolgens aan de omstandigheden. hamdoulilah hebben we Allah we zijn nooit alleen, als we Allah niet hadden hoe verdoemd zou het leven zijn?

Iedereen ziet de wereld door zichzelf, door middel van zijn daden,gedachten,motieven. Als jouw daden edel zijn, jouw gedachten zuiver, en onze beweegredenen deugdzaam dan zal de bril waardoor wij de wereld zien schoon zijn en kunnen wij de wereld zien zoals zij in werkelijkheid is. Als de bril vuil is en bevlekt, dan zal alles verziekt en duister uitzien.

bedoel hiermee te zeggen, poets je bril schoon en knok je even doorheen schat.

Moge Allah je bijstaan, en jouw de kracht geven om door te zetten, en je pijn en verdriet verlichten Amieen

Je mag me altijd pmen hoor! x

15-03-2012, 22:29

Citaat door MissesTeddyBear:
Ik leef met stress.
Te veel leerwerk,
te weinig slaap,
te veel slechte cijfers,
te veel pijn,
te veel verloren,
te veel afscheid genomen

hoe kan ik me rustig voelen?
& me weer tot allah richten.
Zonder ellende of pijn.
door tijdens je salaat smeekbedes te verrichten en salaat fadjr bidden dan moet het goed komen
ghair inschallah

15-03-2012, 22:29
Vraag Allah roep Hem aan hem er vertrouwen in dat Hij jou Du3aa zal verhoren en het allerbelangrijkste is kennis op doen over het geloof en over Allah. Leer Hem kennen alleen zo zal je rust kennen in deze wereld. Echt geloof me ik weet hoe het is en vooral hoe je je voelt. Je bent niet alleen.. Moge Allah jou bijstaan en zegenen met de leiding van de Islaam en Moeilijkheden voor je vergemaklijken! Allahoema Ameen!!

Ik hoop echt dat je mijn advies opvolgt.. liefs

15-03-2012, 22:31



Citaat door Nadorlady010:
Wees niet depressief, breng je dagen niet door in verdriet en pijnlijke gedachten.
De tijd in dit leven is te kostbaar om je tijd hier in deze wereld te verspillen aan al die ellende en verdriet. Je bent met zoveel gezegend. Denk na over de gunsten die Allah aan je geschonken heeft. Na moeilijkheden komt gemakkelijke tijden, focus je daarop en ga geduldig met jouw beproeving om. want Allah is met de geduldige en vroeg of laat zal je beloond worden inshaAllah.
Je moet geen ellende op jezelf afroepen, want dan uiteraard zal je de hele wereld zwart zien. Je moet niet toegeven aan jouw gedachten en emoties want ze zullen over je heersen. En als dat gebeurt zullen jouw gevoelens oplaaien en zal je nooit uit die narigheid komen. Het leven is eenmaal met vallen en opstaan, de kunst is om te leren hoe je ermee moet omgaan om jezelf te ontwikkelen. En raap telkens iets op wanneer je valt.

Depressie zorgt er echt voor dat je een cactus ziet terwijl je naar een roos kijkt( had die ooit uit een boek gelezen) En het is echt zo!

Leef volgens je werkelijkheid en zonder altijd het ideale leven voor ogen te hebben.. Het leven is eenmaal hard en je zult de zorgen en de pijn tegemoet komen vroeg of laat. Accepteer het leven zoals het is en pas je dan vervolgens aan de omstandigheden. hamdoulilah hebben we Allah we zijn nooit alleen, als we Allah niet hadden hoe verdoemd zou het leven zijn?

Iedereen ziet de wereld door zichzelf, door middel van zijn daden,gedachten,motieven. Als jouw daden edel zijn, jouw gedachten zuiver, en onze beweegredenen deugdzaam dan zal de bril waardoor wij de wereld zien schoon zijn en kunnen wij de wereld zien zoals zij in werkelijkheid is. Als de bril vuil is en bevlekt, dan zal alles verziekt en duister uitzien.

bedoel hiermee te zeggen, poets je bril schoon en knok je even doorheen schat.

Moge Allah je bijstaan, en jouw de kracht geven om door te zetten, en je pijn en verdriet verlichten Amieen

Je mag me altijd pmen hoor! x
Perfect verwoord en prachitig geadviseerd!!

15-03-2012, 22:33

Citaat door Nadorlady010:
Wees niet depressief, breng je dagen niet door in verdriet en pijnlijke gedachten.
De tijd in dit leven is te kostbaar om je tijd hier in deze wereld te verspillen aan al die ellende en verdriet. Je bent met zoveel gezegend. Denk na over de gunsten die Allah aan je geschonken heeft. Na moeilijkheden komt gemakkelijke tijden, focus je daarop en ga geduldig met jouw beproeving om. want Allah is met de geduldige en vroeg of laat zal je beloond worden inshaAllah.
Je moet geen ellende op jezelf afroepen, want dan uiteraard zal je de hele wereld zwart zien. Je moet niet toegeven aan jouw gedachten en emoties want ze zullen over je heersen. En als dat gebeurt zullen jouw gevoelens oplaaien en zal je nooit uit die narigheid komen. Het leven is eenmaal met vallen en opstaan, de kunst is om te leren hoe je ermee moet omgaan om jezelf te ontwikkelen. En raap telkens iets op wanneer je valt.

Depressie zorgt er echt voor dat je een cactus ziet terwijl je naar een roos kijkt( had die ooit uit een boek gelezen) En het is echt zo!

Leef volgens je werkelijkheid en zonder altijd het ideale leven voor ogen te hebben.. Het leven is eenmaal hard en je zult de zorgen en de pijn tegemoet komen vroeg of laat. Accepteer het leven zoals het is en pas je dan vervolgens aan de omstandigheden. hamdoulilah hebben we Allah we zijn nooit alleen, als we Allah niet hadden hoe verdoemd zou het leven zijn?

Iedereen ziet de wereld door zichzelf, door middel van zijn daden,gedachten,motieven. Als jouw daden edel zijn, jouw gedachten zuiver, en onze beweegredenen deugdzaam dan zal de bril waardoor wij de wereld zien schoon zijn en kunnen wij de wereld zien zoals zij in werkelijkheid is. Als de bril vuil is en bevlekt, dan zal alles verziekt en duister uitzien.

bedoel hiermee te zeggen, poets je bril schoon en knok je even doorheen schat.

Moge Allah je bijstaan, en jouw de kracht geven om door te zetten, en je pijn en verdriet verlichten Amieen

Je mag me altijd pmen hoor! x
Ameeen!
Bedankt zuster!
Wollahi, ik leef gewoon met stress en alles.
Ik wil me goed kunnen concentreren, maar dat lukt niet meer zodra ik mijn agenda open sla.
Het lijkt net of dit wereldse leven je zo druk bezig houdt& dat je jezelf vergeten bent & Allah.
Maar alhamdulliah, het komt inchallah wel weer goed!
Bedankt voor je woorden.

15-03-2012, 22:34

Citaat door gewoonhappy:
door tijdens je salaat smeekbedes te verrichten en salaat fadjr bidden dan moet het goed komen
ghair inschallah
Dat moet ik zeker doen!
Dat is gewoon nummero 1 in dit leven.

15-03-2012, 22:36

Citaat door MissesTeddyBear:
Dat moet ik zeker doen!
Dat is gewoon nummero 1 in dit leven.
je komt er wel meid het is de shaytaan die jou in een hoekje duwt en alles "zwart" voor je maakt
maar door de gebeden zal dat je sterker maken

15-03-2012, 22:42

Citaat door MissesTeddyBear:
Ameeen!
Bedankt zuster!
Wollahi, ik leef gewoon met stress en alles.
Ik wil me goed kunnen concentreren, maar dat lukt niet meer zodra ik mijn agenda open sla.
Het lijkt net of dit wereldse leven je zo druk bezig houdt& dat je jezelf vergeten bent & Allah.
Maar alhamdulliah, het komt inchallah wel weer goed!
Bedankt voor je woorden.
Ik heb die tijden ook gehad, ik herken mezelf wel in jouw situatie. Het is niet altijd makkelijk hoor.. het is echt knokken! Als de nood het hoogst is, is de redding nabij. Subhana Allah vaak denk je en lijkt het alsof je er nooit uit komt, maar uit ervaringen weet ik dat Allah toch een weg voor je zal vrij maken. En dat alleen al hoort jou kracht en troost te geven. Geduld is niet voor niks een zeldzame eigenschap, want de mens is haastig geschapen. Daarom juist is de beloning zo groot en is Allah bij je wanneer je geduldig bent.

Als je je hart wilt luchten(nog meer) mag je me altijd pmen.