Bekijk volle/desktop versie : Werklozen in bussen naar kassen in Westland



15-03-2012, 19:33
Werklozen in bussen naar kassen in Westland


Werklozen uit Rotterdam, Den Haag, Delft en de gemeente Westland gaan met speciale bussen langs de kassen in het Westlandse tuinbouwgebied om werk te zoeken.

In het Westland zouden honderden vacatures zijn voor mensen die een baan zoeken






Dat heeft de gemeente Westland donderdag bekendgemaakt.

Kansen in de tuinbouw
Hiermee reageert de gemeente op de oproep van VVD-minister Henk Kamp van Sociale Zaken om werklozen een kans te geven in de tuinbouw. Twee Westlandse uitzendbureaus zijn vervolgens een project begonnen waarbij werklozen de kans krijgen op werk in de glastuinbouw.

Het zou gaan om honderden vacatures.

Gemeentebestuurders
De werklozen stappen maandag 26 maart in de bussen na een voorlichtingsbijeenkomst voor werkzoekenden op maandag 19 maart . Het Werkplein Westland koppelt vervolgens samen met de uitzendbureaus de werklozen aan een vacature.

In de bussen zitten ook bestuurders uit de verschillende gemeenten die willen zien hoe de werklozen aan een baan worden geholpen. 'Ik ga mee omdat ik me verbonden voel met het project en samen met de werkzoekenden dit wil ervaren,' zegt de Rotterdamse PvdA-wethouder Marco Florijn van Sociale Zaken.

Korten op uitkering
Vanuit Rotterdam gaan zes bussen met 400 werkzoekenden richting het kassengebied voor de voorlichtingsbijeenkomst. Wie niet op de oproep reageert, heeft grote kans gekort te worden op zijn of haar uitkering.

Het is de bedoeling dat uit deze groep in eerste instantie 150 mensen aan het werk worden gezet. Florijn verwacht dat de komende maanden steeds meer mensen in het Westland aan het werk kunnen worden geholpen.


http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/333431/Werklozen-in-bussen-naar-kassen-in-Westland.htm