Bekijk volle/desktop versie : 2 verschillende lampen in de living?of toch niet?



Pagina's : [1] 2

15-03-2012, 12:48
soms zie ik dat men verschillend lampen hangt in de living, dus eentje bij de eettafel en andere bij de zit gedeelte, moeten het het zelfde zijn of mag het verschillende zijn?

help ladies

15-03-2012, 12:50


Als je er 2 doet, zou ik wel twee dezelfde doen. Is echt lelijk twee verschillende.

15-03-2012, 12:51
een grote is mooi en de ander heel klein en onopvallend.
of bijlampjes er bij.

15-03-2012, 12:53
ja ik vond het ook al raar en niet echt mooi, ik heb ook liever 1model. maar weet niet echt welke ik moet halen!

15-03-2012, 12:53


Nee joh! Wat een onzin, hoeft toch geen match te zijn. Je kunt je eethoekje ook anders ingericht hebben dan de zithoek. Is juist leuk beetje variatie. Als je toch twijfelt kun je wel 2 verschillende nemen, maar bij dezelfde stijl houden of gewoon zelfde maar andere kleur nemen.

15-03-2012, 13:02
hoef niet perse het zelfde, als ze maar zelfde stijl hebben.

15-03-2012, 13:03
t is omdat het allemaal in ene ruimte is, t is niet dat ik de eetkamer in een andere kamer heb ofzo, dan was het geen probleem.

pff zo'n drama met lampen uitkiezen

15-03-2012, 13:05
ik heb twee grote kroonluchters hangen een donkergrijze met kap voor boven de eettafel en een lichtgrjize kap bij de woonkamer, staat heelmooi in dezelfde stijl lampen..

15-03-2012, 13:06
Het hangt ervan wat voor inrichting je hebt, pesoonlijk hou ik van verschillende dingen en zou dus voor verschillende lampen gaan mits de kleuren in harmony zijn met elkaar.

15-03-2012, 13:11
Ik was eerst ook gefocust op matchende lampen, maar nu heb ik dat idee losgelaten. Ik zit er nu zelfs over na te denken om helemaal geen hanglampen te nemen, maar staanlampen. Het blijft wel heel lastig Woon al langer dan een jaar in dit huis en nog steeds niet klaar.

15-03-2012, 13:21

Citaat door lady-in-red:
ja ik vond het ook al raar en niet echt mooi, ik heb ook liever 1model. maar weet niet echt welke ik moet halen!
Waarom doe je dan moeilijk? Als je het raar en niet mooi vindt, vind je het gewoon niet mooi. Kies gewoon voor wat je mooi vindt, niet wat kan. Tegenwoordig kan wel veel namelijk.

15-03-2012, 13:21

Citaat door lady-in-red:
soms zie ik dat men verschillend lampen hangt in de living, dus eentje bij de eettafel en andere bij de zit gedeelte, moeten het het zelfde zijn of mag het verschillende zijn?

help ladies
Hangt denk ik van je woonkamer af, als je een grote woonkamer hebt waarbij het woon en eetgedeelte van elkaar zijn gescheiden kun je gerust een andere lamp daar ophangen, maar de afstand tussen beide lampen moet wel echt ver uit elkaar zitten dat als je zeg maar op de zitbank zit je er niet aan stoort en de 2e lamp eigenlijk niet eens opvalt.

15-03-2012, 13:23



Citaat door OPI:
Ik was eerst ook gefocust op matchende lampen, maar nu heb ik dat idee losgelaten. Ik zit er nu zelfs over na te denken om helemaal geen hanglampen te nemen, maar staanlampen. Het blijft wel heel lastig Woon al langer dan een jaar in dit huis en nog steeds niet klaar.
ja echt een moeilijke keuze, sommige zijn super duur, andere weer niet mijn smaak.
ik zou echt niet zolang kunnen wachten, in deze appt waar ik nu woon heb ik ook alleen maar in living lampen, maar als ik verhuis bachter een maandje in de nieuwe huis wil ik overal fatsoenlijke lampen.

15-03-2012, 13:26

Citaat door LadyMaMa:
ik heb twee grote kroonluchters hangen een donkergrijze met kap voor boven de eettafel en een lichtgrjize kap bij de woonkamer, staat heelmooi in dezelfde stijl lampen..
waar heb je die van jou gehaald? kan je foto plaatsen misschien?

15-03-2012, 13:27

Citaat door lady-in-red:
t is omdat het allemaal in ene ruimte is, t is niet dat ik de eetkamer in een andere kamer heb ofzo, dan was het geen probleem.

pff zo'n drama met lampen uitkiezen
Wij wonen nog klein. Eetgedeelte zit net een meter van de banken af. Toch heb ik 2 verschillende lampen. Totaal verschillende kleuren en modellen. Wel allebei zelfde stijl (Marakkesh/duizend1nacht)

Apart dat je lampen moeilijk vindt. Vind ik altijd het leukste gedeelte in de winkel. Al die mooie lichtjes enz. Je moet niet op internet kijken. Gewoon lekker de winkels in en zie hoe ze hangen. Als je er een beeld van hebt helpt het bet bij de keuze maken.

Succes!

Pagina's : [1] 2