Bekijk volle/desktop versie : Wordt het eens niet tijd......



25-11-2004, 02:28
Iedereen heeft zo zijn eigen religie waar hij/zij in gelooft.
Wat me hier op het forum opvalt, dat de meesten hem/haar geloof zo ontzettend fanatiek verdedigd. ( met alle respect )
Want daar gelooft diegene namelijk in.

Maar wordt het nu niet eens tijd dat we van mens tot mens bij elkaar komen?
Dat iedereen gewoon zijn religie/afkomst eens niet in de strijd gooit?
Ieder gelooft in hetgeen waarin ze willen geloven en dat zal ook iedereen respecteren. ( hoop ik )
Of je nu moslim bent en of een christen o.i.d tenslotte zijn we allemaal mensen.

Maw reken elkaar ( lees de meesten ) eens niet af op het geloof.....

Denk juist dat nu in deze situatie dat niet het geloof moet spreken, want dat zaait alleen maar onrust en het geeft een totaal verkeerd beeld weer.

Vraag me af wie zich hiermee kan vinden ??

25-11-2004, 02:41


Ik kan mij daar best in vinden.
We moeten ons naar mijn idee ook niet bezighouden met verschillen, maar vooral met overeenkomsten.

25-11-2004, 03:13

Citaat door agadirpower5:
wat jullie zegen is satanis of hoe je dat ook maar schrijft.
voor mij als moslim ben ik verpliegt de islam voor te lezen aan iedereen die ik maar aanspreek niet alleen mijn kinderen maar ook aan de medemens.
wat ze daar mee doen moeten ze zelf weten.
dus afstand houden en alleen in een hokje staan is niet menselek.
Over afstand houden heb ik het niet.
Over het geloof niet mogen uitvoeren heb ik het ook niet, dat zal altijd door blijven gaan!
Plaats ook niemand in een hokje.

Wil juist die afstand die er heerst op moment, dichter bij elkaar te brengen.
Dat we elkaar eens niet moet afvallen over de verschillen die er zijn volgens het geloof.
Maar dat het eens tijd word om van mens tot mens te komen, zonder elkaar meteen af te vallen vanwege het geloof!!

Iedereen wil denk ik dat onze kinderen in de toekomst met elkaar en naast elkaar kunnen leven, met welke religie dan ook!


Als je als moslim verplicht bent om de islam aan iedereen voor te lezen is dat je goed recht! wat ze daar mee doen moeten ze zelf weten. Inderdaad!

Net zoals een andere gelovige dat zal doen waarschijnlijk !

Maar val elkaar er niet op aan, als je het er niet mee eens bent!

En respecteer iemand als mens en niet om zijn haar geloof of afkomst!

Want daar begint het steeds meer op te lijken

25-11-2004, 04:15

Citaat door agadirpower5:
maar luister mens.
zonder geloof waren wij er allemaal geweest.(zonder god bestond jij niet)
de geloof juist heefd de mens op zijn been geholpen.
al eeuwen lang.
jij komt mij niet vertelen dat als wij het geloof aan de kant zeten dat het dan goed komt.
nee juist niet.
geld en materialliest maakt haat en verderf.
macht maakt oorlog.
men denk dat goud onsterfelijk is.
zonder geloof waren er geen weten.
zonder geloof mocht je ook doden zonder dat je daar voor gestraft werd.
dus laat wat het was en geloof in jou god.
Ehm,

Staat nergens dat jij je geloof aan de kant moet zetten en dat het dan goed komt .
Respecteer het juist waar jij in gelooft.
Respecteer ook waar een ander in geloof.

Maar laten we nu eens van mens tot mens tot elkaar komen.
En niet over het geloof hebben, maar eens over de problemen die er op moment zijn.
Zonder het geloof er steeds bij te betrekken. ( elkaaar aanvallen vanwege het geloof )

Zou moeten kunnen toch ?
Dat er een open discussie komt, waar we elkaar niet over het geloof aanvallen.
Maar juist elkaar te leren waarderen in wie en wat je ook bent, waar je ook in gelooft, in welke god dan ook.

Ik geloof niet in een God trouwens!

Maar heb net zoveel respect voor degenen die wel in een God geloven!
Zolang ze me maar met rust laten en me niet iets proberen op te dringen waar ik niet in geloof.
Als moslim wil jij dat ook niet, dat iemand je iets probeert op te dringen, waar jij niet in gelooft.

Maar wil niet zeggen dat ( zou niet eens moeten eigelijk ) we nu in een situatie zitten, waarbij jij als moslim en ik als iemand die niet in een God gelooft, over de situatie kunnen hebben, zodat wij elkaar beter kunnen verstaan en tot elkaar kunnen komen. Zodat de kloof die er nu is kleiner wordt ?



De Joden en de Christenen zeggen: "Wij zijn Allah's kinderen en Zijn geliefden." Zeg: "Waarom straft Hij u dan voor uw zonden? Neen, gij zijt mensen onder degenen die Hij schiep. Hij vergeeft, wie Hij wil en Hij straft, wie Hij wil. En aan Allah behoort het koninkrijk der hemelen en der aarde en wat daartussen is en tot Hem is de terugkeer." Koran, 5, Tafel (Al-Maidah)

De uitspraak 'gij zijt mensen onder degenen die Hij schiep' geeft zeer duidelijk aan dat niemand een exclusief recht op God mag doen gelden. Je mag jezelf niet Gods volk noemen, of Gods kinderen. We zijn allemaal mensen onder degenen (de hele wereldbevolking dus) die Hij schiep.
Uit het feit dat niemand het recht heeft zich boven een ander te plaatsen, ook niet op grond van zijn geloof, kan de logische stelling worden afgeleid dat elke vorm van dogmatisme, waaruit de mentaliteit spreekt dat jij het beter weet dan de ander, fout is. Je mag nooit zeggen dat jij 'het ware geloof' bezit. Je maakt deel uit van de mensenfamilie, mag je niet afzonderen en je zult daarom de meningen van anderen serieus moeten nemen.

( denk hier dan maar eens over na )

25-11-2004, 05:25



Citaat door Positive:
Iedereen heeft zo zijn eigen religie waar hij/zij in gelooft.
Wat me hier op het forum opvalt, dat de meesten hem/haar geloof zo ontzettend fanatiek verdedigd. ( met alle respect )
Want daar gelooft diegene namelijk in.

Maar wordt het nu niet eens tijd dat we van mens tot mens bij elkaar komen?
Dat iedereen gewoon zijn religie/afkomst eens niet in de strijd gooit?
Ieder gelooft in hetgeen waarin ze willen geloven en dat zal ook iedereen respecteren. ( hoop ik )
Of je nu moslim bent en of een christen o.i.d tenslotte zijn we allemaal mensen.

Maw reken elkaar ( lees de meesten ) eens niet af op het geloof.....

Denk juist dat nu in deze situatie dat niet het geloof moet spreken, want dat zaait alleen maar onrust en het geeft een totaal verkeerd beeld weer.

Vraag me af wie zich hiermee kan vinden ??
Laat de Goden het uitvechten en hou als mensen de armen over elkaar....

25-11-2004, 06:32

Citaat door agadirpower5:

zonder geloof waren wij er allemaal geweest.(zonder god bestond jij niet)
de geloof juist heefd de mens op zijn been geholpen.
al eeuwen lang.
jij komt mij niet vertelen dat als wij het geloof aan de kant zeten dat het dan goed komt.
nee juist niet.
[...]
macht maakt oorlog.
[...]
zonder geloof waren er geen wetten.
zonder geloof mocht je ook doden zonder dat je daar voor gestraft werd.
dus laat wat het was en geloof in jou god.
Na vastgesteld te hebben dat geen enkel geloof ooit iets goeds heeft gebracht lijkt het mij dat gelovigen - waarin ze dan ook mogen geloven - beter iets kunnen matigen.

Wat je gelooft moet je zelf weten. Maar dring het anderen niet op en val er zeker niemand mee lastig. En wees ook eens zo sportief om te concluderen dat er uit naam van "het geloof" heel wat wordt afgemoord in de wereld.

Geloof maakt oorlog!

QED