Bekijk volle/desktop versie : Wat kan ik het beste doen?? Help aub



Pagina's : [1] 2 3 4 5

12-03-2012, 11:05
Salaam Dames,

Ik had een vraagje en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik zal het even in het kort proberen uit te leggen. Ik ben twee keer niet bij de tandarts geweest, de eerste keer heb ik om 8.30 uur afgebeld. Dit omdat mijn zoontje van 1 jaar heel erg benauwd was en ziek. die vrouw aan de lijn begon te zeiken en zei dat ik hem gewoon ziek moest achter laten en dat ik naar die afspraak moest komen van 9.30 uur. Ik ben niet gegaan omdat ik mijn zoontje niet zo achter kon laten. De tweede keer had ik ook een afspraak op een vrijdag, ik belde donderdag om 10.30 uur en vertelde dat ik de volgende dag vrijdag om 11.00 uur een belangrijke afspraak heb staan voor bij de ggd i.v.m met mijn zoontje en dat ik er echt naar toe moest. Ik kreeg weer hetzelfde gezeik van die vrouw. Ze zei dat ik 24 uur van te voren af moest bellen. Ik vertelde haar dat ik dat niet wist en het is maar een half uur. Maar nee ze hield voet bij stuk.

Na een hele disccusie heb ik boos opgehangen. Ik kreeg een paar dagen een brief met twee boetes van 400 euro bij elkaar omdat ik niet ben komen opdagen!

Ik heb net het incasso bureau gebeld en die zeiden tegen mij dat ik maar iets moet gaan aanspannen tegen de tandarts want dat bedrag staat gewoon open bij hun

Nu weeet ik niet wat ik het beste kan doen. Ik heb in beide gevallen netjes afgebeld. Dit is me echt nog nooit overgekomen bij hun. Waar kan ik ht beste beginnen?

Ik ben zeker niet van plan om 400 euro te gaan betalen.
Sorry voor mij lange verhaal

12-03-2012, 11:25


Waarom is het bedrag zo hoog dan?, normaal als je niet 24 van te voren af belt krijg je 20e boete, en zelfs dat komt denk ik niet vaak voor ik bel ook vaak af paar uur van te voren krijg weer netjes een ander afspraak zonder gezeur niks..ik zou maar in bezwaar gaan als ik jou was.

12-03-2012, 11:31
wa alaikoem salaam

hoge bedragen inderdaad
vraag schriftelijk een overzicht aan hoe ze deze bedragen hebben berekend

de rekening voor het niet op komen dagen krijg je normaal als je helemaal niets laat horen
was het een gewone controle of was er al een of andere behandeling gepland?

12-03-2012, 11:34
Belachelijke hoge bedragen. Maar anderzijds denk ik ook weer van, alsof jij toen pas wist dat je een afspraak had bij de GGD. Had gewoon ruim van tevoren afgebeld. 24 uurs van tevoren afbellen is al jaren, bij alle artsen.

12-03-2012, 11:38


tandartsafspraken moet je echt niet laten gaan want daar wordt je zeker voor berekend. je had je kind maar mee moeten nemen en als je het ook nog eens 2 x laat gebeuren dan krijg je zeker een rekening.

12-03-2012, 11:40
Belachelijk dit! Kan er zo boos om worden....

Even los van het feit dat de bedragen veeeeeeeel te hoog zijn (nog nooit gehoord)

De eerste keer heb je niet 24 uur van te voren afgebeld, we kunnen dus stellen dat het dan terecht is dat je een boete krijgt. Ik was ook niet geweest als mijn kind ziek was geweest, maar de tandarts heeft daar geen boodschap aan. Jouw tandarts denkt waarschijnlijk, tijd is geld en stuurt een boete. Een andere tandarts is meer mensgericht en stuurt geen boete. Kan...

De tweede keer heb je echter op tijd afgebeld!!! Als jij de volgende dag om 11 uur een afspraak hebt en jij belt een dag van tevoren om 10.30 af dan ben je op tijd! Dat zeikwijf van een assistente heeft het recht niet om ook maar iets meer te zeggen dan bedankt voor het bellen en wil je misschien een nieuwe afspraak. Gadverdamme...

Ik vraag me wel af waarom je brieven hebt gehad van een incassobureau?? Die krijg je pas als je een nota niet betaald?? Is dat het geval?? Dan heb je misschien verhogingen gehad en is het bedrag daarom zo hoog.....

12-03-2012, 11:44
marokkanen en hun afsprakendat gaat nooit samen

12-03-2012, 11:54
ja sorry hoor! Eigen schuld dikke bult.. Tandarts kan je niet zomaarochtend van te voren afbellen want dan vraag je om een boete!

Je moet nu opdraaien voor de kosten die je behandeling zou hebben gekost!

12-03-2012, 11:54

Citaat door lela_fatima86:
Belachelijk dit! Kan er zo boos om worden....

Even los van het feit dat de bedragen veeeeeeeel te hoog zijn (nog nooit gehoord)

De eerste keer heb je niet 24 uur van te voren afgebeld, we kunnen dus stellen dat het dan terecht is dat je een boete krijgt. Ik was ook niet geweest als mijn kind ziek was geweest, maar de tandarts heeft daar geen boodschap aan. Jouw tandarts denkt waarschijnlijk, tijd is geld en stuurt een boete. Een andere tandarts is meer mensgericht en stuurt geen boete. Kan...

De tweede keer heb je echter op tijd afgebeld!!! Als jij de volgende dag om 11 uur een afspraak hebt en jij belt een dag van tevoren om 10.30 af dan ben je op tijd! Dat zeikwijf van een assistente heeft het recht niet om ook maar iets meer te zeggen dan bedankt voor het bellen en wil je misschien een nieuwe afspraak. Gadverdamme...

Ik vraag me wel af waarom je brieven hebt gehad van een incassobureau?? Die krijg je pas als je een nota niet betaald?? Is dat het geval?? Dan heb je misschien verhogingen gehad en is het bedrag daarom zo hoog.....
ochtend van te voren ze heeft diezelfde ochtend gebeld?

12-03-2012, 11:56
Het ging gewoon om een begandeling om een diepe gat te vullen. Het ging om beide keren om dezelfde behandeling. Ik kreeg eerst een rekening van 160 euro stond voor nietnagekomen afspraak en daarna kreeg ik weer een rekening met een bedrag van 240 euro.

Ik laat never nooit mijn ziek benauwd zoontje achter. Hij had moeilijkheden met zijn ademhaling en dan moet ik gewoon naar de tandarts? Hem mee nemen was al helemaal geen optie.

Het ging om de tijd dat ze voor mij hadden gereserveerd zei dat wijf

12-03-2012, 11:57
Een boete van 400 euro omdat je niet op afspraak bent geweest? dat kan nooit zo veel.

Ga even langs je tandarts en vraag waar het bedrag van 400 vandaan komt?

12-03-2012, 11:58
Het klopt wel dat je 24 uur van tevoren moet afbellen, maar de hoogte van de boete is wel belachelijk hoog, maar ik weet niet wat voor behandeling jij zou ondergaan? Misschien hadden ze alles klaargezet? En bij ziekte vind ik het een beetje raar dat ze je gaan beboeten. Je had beter kunnen zeggen dat jij ziek was.

12-03-2012, 11:58



Citaat door Lela_B:
ja sorry hoor! Eigen schuld dikke bult.. Tandarts kan je niet zomaarochtend van te voren afbellen want dan vraag je om een boete!

Je moet nu opdraaien voor de kosten die je behandeling zou hebben gekost!
Zoals je leest heb ik gebeld om 8.30 uur dan pas zijn ze open, mijn zoontje is die nacht heel erg ziek geworden. Ik kan toch niet een dag van te voren ruiken dat hij ziek wordt????

12-03-2012, 12:00

Citaat door BruidjeJuni2011:
Een boete van 400 euro omdat je niet op afspraak bent geweest? dat kan nooit zo veel.

Ga even langs je tandarts en vraag waar het bedrag van 400 vandaan komt?
Voor de tijd die ze voor me hadden gereserveerd zegt dat wijf

12-03-2012, 12:00

Citaat door computermeisje:
Zoals je leest heb ik gebeld om 8.30 uur dan pas zijn ze open, mijn zoontje is die nacht heel erg ziek geworden. Ik kan toch niet een dag van te voren ruiken dat hij ziek wordt????
nee ind dat kan helaas niet! dan had je hem of mee moeten nemen zodat zij kunnen zien dat je zoontje ziek is! of iemand die even kon komen oppassen

Pagina's : [1] 2 3 4 5