Bekijk volle/desktop versie : Twee vragen aan de bedekte zusters: De zomer en haar bedekking.



11-03-2012, 23:41
Assalam aleikum,

Voorheen droeg ik de hijaab en abayaat. Sindskort heeft de hijaab plaats gemaakt voor de khimaar.

De zomer komt eraan, voor mij persoonlijk geen leuke periode ivm de vele blikken (ik woon in een heel klein plaatsje waar ze de bedekking niet gewend zijn) en ook de warmte.

Mijn vragen zijn:
- Is de warmte uit te houden met de abaya icm de khimaar?
- Is er een alternatief waardoor je net zo goed bedekt bent?

Barak'Allahoe fiekoem.

11-03-2012, 23:49


Wa'alaikom salaam,

De warmte is heel goed uit te houden. Kijk iedereen heeft het warm als het gewoon warm is. Of je nou bedekt of onbedekt bent. Probeer 'abayaat te laten maken of kopen van een luchtige stof. Khumoor zijn ook ideaal in de zomer, omdat het luchtiger is. Een hijaab zou ik niet dragen als ik jou was. Dat zit echt rondom je nek, wat het benauwend kan maken.

Wat ik je echt aanraad zijn die tie-back khumoor. Dat zijn van die lange gewaden die je achterop je hoofd vastbind en je hebt mouwen. Dit kun je dragen met een rok en een hemd, waardoor het veel koeler is dan met een 'abaya aan.

11-03-2012, 23:51
Asalaamoe aleykoem, goeie vraag maar
ik draag ook gewoon khimaar enzo. Gewoon kleur zwart, we doen voor het Allah ta3alla

-x-x-x-

11-03-2012, 23:58

Citaat door Tsjelzies:
Wa'alaikom salaam,

De warmte is heel goed uit te houden. Kijk iedereen heeft het warm als het gewoon warm is. Of je nou bedekt of onbedekt bent. Probeer 'abayaat te laten maken of kopen van een luchtige stof. Khumoor zijn ook ideaal in de zomer, omdat het luchtiger is. Een hijaab zou ik niet dragen als ik jou was. Dat zit echt rondom je nek, wat het benauwend kan maken.

Wat ik je echt aanraad zijn die tie-back khumoor. Dat zijn van die lange gewaden die je achterop je hoofd vastbind en je hebt mouwen. Dit kun je dragen met een rok en een hemd, waardoor het veel koeler is dan met een 'abaya aan.

Zo'n gwaad ziet er heel bedekkend uit en icm met een rok en hemd ideaal. Maar dit kan/durf ik echt nog niet te dragen


Citaat door Da3wahLilah:
Asalaamoe aleykoem, goeie vraag maar
ik draag ook gewoon khimaar enzo. Gewoon kleur zwart, we doen voor het Allah ta3alla

-x-x-x-
Tuurlijk doen we het voor Allah soebhan wa ta'ala.
Je draagt de khimaar met abaya in de zomer?

12-03-2012, 00:01



Citaat door Gelukkighartje:
Zo'n gwaad ziet er heel bedekkend uit en icm met een rok en hemd ideaal. Maar dit kan/durf ik echt nog niet te dragen


Tuurlijk doen we het voor Allah soebhan wa ta'ala.
Je draagt de khimaar met abaya in de zomer?
Opdat de wil en durf vergroot mag worden. De lengte en de mouwen maakt het juist handig om met een hemd te dragen. Met een normale khimar zou ik het niet durven he he. Mooie stoffen zoeken en je kunt je laten adviseren welke stoffen luchtig en goed zijn voor zomer 'abayaat. Ghair insha'Allah!

12-03-2012, 00:06

Citaat door Gelukkighartje:



Tuurlijk doen we het voor Allah soebhan wa ta'ala.
Je draagt de khimaar met abaya in de zomer?
Doe veel du3a inshaa'AlLaah,

ik draag khimaar met abaya en waarschijnelijk draag ik dan ook nog gezichtsbedekking bid ni IlLaah af en toe ben ook bang maar ik weet niet zusters, als je steeds maar bang bent, dan komt er nooit wat. En we dienen op Allah ta3alla te vertrouwen.
Je bent een sterke meid, het gaat je heus wel lukken, geef de moed niet op.

-x-

12-03-2012, 00:21

Citaat door Tsjelzies:
Opdat de wil en durf vergroot mag worden. De lengte en de mouwen maakt het juist handig om met een hemd te dragen. Met een normale khimar zou ik het niet durven he he. Mooie stoffen zoeken en je kunt je laten adviseren welke stoffen luchtig en goed zijn voor zomer 'abayaat. Ghair insha'Allah!

Dit is een goede tip. Ik ga eens kijken wat goede stoffen zijn insha'Allah.



Citaat door Da3wahLilah:
Doe veel du3a inshaa'AlLaah,

ik draag khimaar met abaya en waarschijnelijk draag ik dan ook nog gezichtsbedekking bid ni IlLaah af en toe ben ook bang maar ik weet niet zusters, als je steeds maar bang bent, dan komt er nooit wat. En we dienen op Allah ta3alla te vertrouwen.
Je bent een sterke meid, het gaat je heus wel lukken, geef de moed niet op.

-x-
Allemaal zijn we bang hihi. Ik heb veel respect voor de zusters die een niqaab dragen masha'Allah. Moge Allah soebhan wa ta'ala je veel kracht en sabr geven. Amien.