Bekijk volle/desktop versie : HELP wat moet ik meenemen naar marokko om zouzia te doen???



10-03-2012, 20:09
Salaam allemaal..

ik heb dringend een vraagje. ik ga komend weekend naar marokko om zouzia te doen maar we zitten een beetje in de knoop wat we nodig hebben vanuit hier..
mijn toekomstige heeft in marokko nagevraagt en daar hebben ze gezegt : lizijad en nnosga lkamila..
maar we hebben geen idee war ze daar mee bedoel en van waar ik het kan halen.
is dat uit mijn gemeente waar ik geboren ben of bij de marokkaanse consulaat???

10-03-2012, 20:22


ben jij hier geboren of en marokko als je hier bent geboren moet je het bij stadsdeel hallen .dat is geboorte akte .anders en marokko waar je geboren bent

10-03-2012, 20:57
Volgens mij heb je je geboorte acte nodig van NL als je in NL geboren bent 4 pasfoto"s,
Maar je moet duidelijk erbij vermelden als je hem gaat aanvragen dat het een geboorte acte international is,
als het goed is de acte dan vertaald in 4 talen.
Daarnaast je la carte national dat is je marokkaanse id of marokkaanse paspoort.
Ow ja en je ongehuwdheids verklaring of evt. scheidings papieren compleet vertaald als je ooit getrouwd bent geweest.
Dit is wat ik weet , ik hoop je hiermee geholpen te hebben.
Allah kemel biegair inchallah.
Groetjes lamya

10-03-2012, 22:07
Dankjulliewel
ik ben zelf in nederland geboren.
ik ben in amsterdam ingeschreven bij de marokkaanse consulaat in amsterdam.. maar natuurlijk eerst gewoon bij de gemeente waar ik ben geboren.. dus nu is het een beetje de vraag waar ik dat dan moet halen..:S

@ ziana_royale heel erg bedankt voor je informatie het heeft zeker geholpen..

10-03-2012, 22:57


meid je moet eerst naar gemeente amsterdam gaan om die geboorte akte te halen en wat vooral belangrijk is, is dat je uitreksel haalt waarin vermeld staat dat je ongehuwd bent!! als die eenmaal hebt dan moet je nog naar consulaat in amsterdam gaan, om die andere formulieren te halen! ( lizijad en nosga kamila) en dat moet je meebeneb naar marokko en vergeet geen pasfoto mee te nemen naar consulaat..

succes!

11-03-2012, 18:28
@ Lailat6 : misschien heb ik het verkeerd uitgelegt. ik kom zelf niet uit amsterdam maar we hebben / hadden onze consulaat daar..
maar doordat mijn opa het heeft verandert naar de consulaat in utrecht moeten we meestal eerst toch nog naar amsterdam en daarna ook weer naar utrecht.
maar voor de rest bedankt voor je hulp.. als het goed is dan kan ik mijn zus die dingen laten ophalen voor mij dinsdag.. als het goed zit dan zit die nosga kamila er bij... alhoewel het nog wel een beetje onduidelijk is wat ze er mee bedoelen
Nogmaals bedankt voor jullie hulp

11-03-2012, 21:19
ooh op die manier haha hoe dan ook vooral langs consulaat gaan voor die papieren of door je zus laten halen...tegenwoordig hoef je niet erbij te zijn in marokko. je kunt iemand ook ervoor machtigen..komt goed!! op consulaat weten ze wel wat je nodig hebt

xx

12-03-2012, 16:39
wat is lizijad en wat is noskha kamilla?