Bekijk volle/desktop versie : Verplicht geld geven bouw moskee



10-03-2012, 00:08
Salaam wa allykoum,

Even een vraag, ik woon niet meer thuis, maar toen ik vandaag mijn moeder bezocht vertelde ze me dat de moskee een nieuwe, grotere moskee gaat bouwen. Dit is natuurlijk goed nieuws en ik was dan ook blij dit te horen. Alleen nu vertelde ze me dat we verplicht per huis 2.500 euro verplicht moeten betalen,(dit hebben ze in de moskee haar medegedeeld) Nu heb ik dit moment veel schulden en geen inkomen en kan ik dit niet betalen, ook vind ik het raar dat iedereen dit zelfde bedrag moet betalen, ongeacht hun inkomen. Maar mijn moeder houd voet bij stuk en zegt dat het haar verteld is en gaat dit ook doen, dit terwijl ze zelf in de bijstand zit en zelf ook nog schulden heeft en geen man meer heeft die mee kan betalen.

Mijn vraag nu, in hoeverre mogen ze dit verplicht stelen en mag ik niet gewoon een bedrag geven wat ik wel kwijt kan, want anders moet ik de Appie straks beroven wil ik nog kunnen eten. Als het kan graag met bewijzen.

Alvast bedankt broeders en zusters.

10-03-2012, 01:20


Asalaamoe aleykoem zuster,

ik heb nu geen 1,2,3 dalil bij de hand, maar 1 ding weet ik wel. De bezittingen van de vrouw is haar eigendom en haar recht. En niemand mag haar verplichten om iets weg te geven van haar eigendom of haar bezittingen. Dit mag dus niet.
Zodra ik dalil heb gevonden dan plaats ik inshaa Allah.

Wa salaam

10-03-2012, 20:16
Salaam wa allykoum,

Heel erg bedankt alvast, Moge Allah je belonen voor je inzet.

Allykoum wa salaam

10-03-2012, 20:29
Zou het ook graag willen weten..
Up

06-06-2012, 00:27


Salamwalaikum,

Om welke moskee gaat dit?

06-06-2012, 12:37

Citaat door Little-Shiva:
Salaam wa allykoum,

Even een vraag, ik woon niet meer thuis, maar toen ik vandaag mijn moeder bezocht vertelde ze me dat de moskee een nieuwe, grotere moskee gaat bouwen. Dit is natuurlijk goed nieuws en ik was dan ook blij dit te horen. Alleen nu vertelde ze me dat we verplicht per huis 2.500 euro verplicht moeten betalen,(dit hebben ze in de moskee haar medegedeeld) Nu heb ik dit moment veel schulden en geen inkomen en kan ik dit niet betalen, ook vind ik het raar dat iedereen dit zelfde bedrag moet betalen, ongeacht hun inkomen. Maar mijn moeder houd voet bij stuk en zegt dat het haar verteld is en gaat dit ook doen, dit terwijl ze zelf in de bijstand zit en zelf ook nog schulden heeft en geen man meer heeft die mee kan betalen.

Mijn vraag nu, in hoeverre mogen ze dit verplicht stelen en mag ik niet gewoon een bedrag geven wat ik wel kwijt kan, want anders moet ik de Appie straks beroven wil ik nog kunnen eten. Als het kan graag met bewijzen.

Alvast bedankt broeders en zusters.
Alaykum salâm warahmatullâh beste zuster,

Ik weet zeker dat je moeder het verkeerd heeft begrepen. Dit gebeurt bij vele moskeeën die een nieuwe willen bouwen of willen renoveren. Er wordt inderdaad gevraagd om een x bedrag per gezin, om dit financieel te bewerkstelligen.

Echter wordt met gezin bedoelt, de vader en niet de moeder of zijn kinderen. Immers de mannen zijn diegene die er het meest gebruik van gaan maken.