Bekijk volle/desktop versie : Ruiter Rahmouni namens Marokko naar Spelen



09-03-2012, 16:12
De 27-jarige Yessin Rahmouni uit Haarlem mag deze zomer voor Marokko naar de Olympische Spelen.

Hij is de eerste ruiter die voor een Afrikaans land uitkomt in de olympische dressuurwedstrijden, meldde vrijdag de hippische bond KNHS.

''Fantastisch om de eerste vertegenwoordiger van een geheel continent te zijn in de dressuursport'', aldus Rahmouni, die traint bij drievoudig olympisch kampioene Anky van Grunsven.

De dressuurruiter heeft zich gekwalificeerd met de koninklijke hengst Floresco. Dat paard is namelijk eigendom van prinses Lalla Amina, tante van de Marokkaanse koning.

Ervaring

Rahmouni ontmoette afgelopen zomer tijdens zijn vakantie in Marokko heel toevallig koning Mohammed VI zelf.

''Hij was net als ik aan het jetskiën en we raakten spontaan aan de praat. Hij bracht mij vervolgens in contact met zijn tante, die voorzitter is van de Marokkaanse hippische sportbond. Dat leidde er uiteindelijk toe dat zij mijn olympische droom verwezenlijkte door Floresco te kopen.''

Het paard heeft overigens wel al olympische ervaring. De Zweed Patrik Kittel nam in 2008 bij de olympische wedstrijden in Hongkong deel met Floresco.

http://www.nusport.nl/overig/2759626/ruiter-rahmouni-namens-marokko-spelen.html


09-03-2012, 19:43


''Hij was net als ik aan het jetskiën en we raakten spontaan aan de praat. Hij bracht mij vervolgens in contact met zijn tante, die voorzitter is van de Marokkaanse hippische sportbond. Dat leidde er uiteindelijk toe dat zij mijn olympische droom verwezenlijkte door Floresco te kopen.''

Vriendjespolitiek 4 life. Tante voorzitter van hippische sportbond Koning koopt gewoon paard voor hem. Bazzz

09-03-2012, 20:03
Floresco..Hihii

Hopelijk wint 'ie een mooie prijs.

09-03-2012, 23:52
nu bij Pauw en Witteman op tv, hij is te gast om zijn verhaal te doen

09-03-2012, 23:59


Was net op tv, Hij is gewoon aangesproken door de koning die ook op zn jetski zat.
Hoop dat hij het ver schopt. en goud voor Marokko haalt.

10-03-2012, 00:12
Oeps, ik open er weer eens veels te laat een topic over.

10-03-2012, 00:19
Mensen die het gemist hebben kunnen NU Na de ster de herhaling van Pauw en Witteman kijken.