Bekijk volle/desktop versie : Waarom bid je niet?



08-03-2012, 10:47
Oh vertel me, waarom bid je niet? Vertel me waarom je niet bidt?
Oh jij die de gebeden is vergeten, vertel mij..
Een leven zonder gebed is levenloos. Oh zielige, verricht je gebed!
Vertel mij waarom? In Allahs naam, wat houd je bezig van je gebed?
Je houdt je bezig met het weinige dat niet blijvend is!
Je bezigheid is geen excuus, want wie leeft zonder bezig te zijn?!
Als jij degene die jou opriep tot het gebed gehoor had gegeven..
Zou je dan de wereldse zaken gemist hebben?! Vertel me waarom?!
Vertel me waarom je niet bid?!
Oh jij die de gebeden is vergeten, vertel mij.
Je verlangt naar de gezichten te zien van mensen, buren vrienden, familie.
Je bent afwezig bij de afspraken met je Heer, echter is hij degene bij wie je eerst moet wezen.
Daarom leef je in verdriet en problemen, en zeur je over je saaie leven.
Vertel me? Vertel me waarom je niet bid?!
Je houdt van de schepper van de mensheid, maar toch ren je weg van hem wat is dat voor een ontwetendheid?
Je bent bang voor de straf, maar toch verricht je je gebed niet.
Alsof je wilt reizen zonder water.

08-03-2012, 12:35


Zonder salaat heb je niks yawm alqiyama

08-03-2012, 12:44
ja inderdaar zonder salaat ben je niks

08-03-2012, 18:17

Citaat door beautiful-islam:
ja inderdaar zonder salaat ben je niks
Een leven zonder gebed is levenloos..

08-03-2012, 18:22


“Er is geen man die een zonde pleegt, daarna opstaat om zich te reinigen en twee gebedseenheden te bidden en Allah vervolgens om vergeving smeekt, of Allah zal hem vergeven.”

En degenen die, als zij een zedeloosheid begaan hebben, of zichzelf onrecht aangedaan hebben, daarna Allah gedenken en dan vergeving voor hun zonden vragen, en niemand vergeeft de zonden behalve Allah. En zij volharden niet in wat zij deden, terwijl zij het weten.

08-03-2012, 18:24
Het zweren bij een ander dan Allah.

“Allah de Verhevene verbiedt jullie om bij jullie vaderen te zweren. Degene die wilt zweren, dient bij Allah te zweren of stil te zijn.”

08-03-2012, 21:56
“De eerste van zijn daden waar de mens op de Dag der Opstanding verantwoording over moet afleggen, is zijn gebed. Wanneer die helemaal in orde is, slaagt hij en heeft hij succes; wanneer die niet in orde is, heeft hij gefaald en verloren.”

Deze overlevering werd overgeleverd door Abu Hurayrah (moge Allah tevreden met hem zijn) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) en staat vermeld in Muslim.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

“Vertel mij, als er bij één van jullie een rivier voor de deur zou zijn en hij zou er vijf maal per dag een bad in nemen, zou er dan nog vuil op hem blijven?”

In Sahih Bukharie en in Sahih Muslim staat dat Abu Hurayrah (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft overgeleverd dat hij de Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen zij met hem) de bovenstaande woorden heeft horen zeggen.

De mensen zeiden toen:


“Er zou geen vuil op hem overblijven.”

Hij (vrede zij met hem) zei:

“Dit is een vergelijking met de vijf gebeden, Allah vergeeft onze zonden vanwege hen (de gebeden).”

09-03-2012, 09:41
Een van de pilaren in de islaam, naast de andere 4.

11-03-2012, 14:51

Citaat door FORMELEMEID:
Een van de pilaren in de islaam, naast de andere 4.
Na shahadah is dit toch echt het belangrijkste