Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Zijn er mensen die 2x een beugel hebben moeten dragen?



Pagina's : [1] 2

07-03-2012, 17:51
Omdat de tanden na de eerste keer terug scheef stonden?
Was dat normaal of een fout van de orthodont?
En hebben jullie er iets tegen gedaan?

07-03-2012, 18:13



Citaat door -lola-:
Omdat de tanden na de eerste keer terug scheef stonden?
Was dat normaal of een fout van de orthodont?
En hebben jullie er iets tegen gedaan?
Dit kan ook te maken hebben met je kaken. Want dit kan niet dat je tanden al terug scheef staan..

07-03-2012, 18:14
HMDL nooit beugel gehoeven

07-03-2012, 18:16

Citaat door Puur_Natuur:
HMDL nooit beugel gehoeven



Goedzo..

07-03-2012, 18:30


Ik.
Het is altijd fout van de orthodontist, tenzij jij destijds hebt aangegeven te stoppen met dragen van de beugel.

07-03-2012, 19:30

Citaat door Miss_Crazy:
Ik.
Het is altijd fout van de orthodontist, tenzij jij destijds hebt aangegeven te stoppen met dragen van de beugel.
Ben je gaan klagen?
Of gewoon naar een ander ortho gegaan bij de tweede keer?

07-03-2012, 19:33
Mijn tandarts en orthodontist lachte mij zowat uit toen ik om een beugel vroeg

07-03-2012, 19:43
Hmm, ik heb eerst wel een beugel gehad. Maar ik heb daarna neit gelijk een spalk gekregen, maar een nachtbeugel die ik moest dragen terwijl ze gewoon recht stonden. Maar doordat ik m niet draag hebben mijn tanden weer de neiging om scheef te staan en dnek dat ik weer een beuge moet :s

07-03-2012, 19:44
ikke, maar dit kwam doordat ik na de 1e x mijn draadje kapot ging, ik ging terug ze haalden m eruit toen vroeg ik of ik geen nieuw draadje kreeg en toen zeiden ze: nee dat hoeft niet, 2 jaar later gingen mijn voortanden een beetje op elkaar zitten en toen heb ik m voor de 2e keer genomen, omdat anders heel mijn gebit zou gaan verschuiven

07-03-2012, 19:48
Ja mijn zorgverzekering zal het niet vergoeden als de tandarst het niet nodig vind , dus dan zal het mij veel geld kosten, maar toch wil ik het ook al zeggen dat ik een mooi gebit heb.

Maar het kan idd zo zijn dat je voor de 2e keer een beugel moet dragen, opdat je tanden weer scheef kunnen staan. Miss omdat je vroeg een beugel hebt gehad en met de jaren je tanden een andere groei gaan krijgen of je hebt voor korte duur een beugel gehad waardoor ook de kans op scheve tanden groot is.

07-03-2012, 20:15
Dat is inderdaad heel goed mogelijk. Dat je beugel eruit mag en tanden recht staat is geen garantie dat dat voor altijd zo zal blijven, die garantie kan en mag de ortho je ook niet geven. Verder kan je het wel voorkomen door een spalkje te nemen en trouw te blijven aan je nachtbeugel.


Sent from my iPhone using Tapatalk

07-03-2012, 21:02
Ik.

Bij mij was het zo, ik had 2 jaar een beugel gehad. Ik kreeg daarna een nachtbeugel. Dat helpt echt voor geen moer. Ze stonden weer een beetje scheef. Je zag het niet heel erg, maar ik wel. En die nachtbeugel had ik weg gegooid was em al na 2 maanden zat. Dus ik ging naar ze toe en heb gezegd ik wil nu een spalkje, nachtbeugel wil ik niet meer. En toen zeiden ze oke is goed maar je tanden staan nu een beetje scheef en ze moeten precies recht staan voor een spalkje. Dus stelde me voor om opnieuw een beugel te doen voor 3 maanden.

En nou zijn nog steeds recht met spalkje. Dus mensen nooit een nachtbeugel aannemen.

07-03-2012, 21:03


Ik ben bang dat het zal moeten maar hoop van niet. Ik moet mijn verstandskiezen laten trekken maar durf niet alleen dan krijg ik weer scheve tanden ofzo..scary

07-03-2012, 21:06

Citaat door Momo_F:
Ik ben bang dat het zal moeten maar hoop van niet. Ik moet mijn verstandskiezen laten trekken maar durf niet alleen dan krijg ik weer scheve tanden ofzo..scary
Ik durf ook niet.

07-03-2012, 21:07
Het is zo jammer, ik heb geen last van mijn kiezen, geen pijn, niks niet..

Pagina's : [1] 2