Bekijk volle/desktop versie : niqaab



13-01-2003, 19:42
Salaam aleikoum,

Waarschijnlijk zijn hier al duizenden eerdere berichten over geplaats.

Maar ik wilde mijn mening hierover toch plaatsen.
Ik respekteer de vrouwen die dit dragen in Nederland,
maar als ik nar de onderdrukking van vrouwen in andere landen kijk,
zou ik het niet erg vinden als de niqaab verboden wordt...
Ik kan dit weten aangezien ik zelf persoonlijk met een afghaanse vrouw gesproken heb

Ik vind dat de niqaab de vrouwenemancipatie tegen gaat.
Als ik naar een vrouw met niqaab kijk, heb ik medelijden met haar.
Ik begrijp dan ook dat Nederland de Niqaab wil verbieden.
Ik ben hier een felle tegenstander tegen.

Maar ik heb het duidelijk nagevraagd
en er staat niks in de koran over een niqaab,
als het goed is


groetjes

13-01-2003, 19:54


Salaam o3laikom
Je zegt dat je medelijden hebt met een vrouw die niqaab draagt.
Nou ik vindt het Masha Allah zo goed van ze dat ze het kunnen.
Waren er maar meer meiden die dat deden, dan was er geen fitna te zien op straat en in de zomer.Hoe sommige meiden zich kleden Ya Allah.
Moge onze imaan vergroten, en insha allah ya rabbi zal ik ook zo sterk in me schoenen staan en als ik ga trouwen zal ik hem insha allah zeker gaan dragen

Walijkom salam

13-01-2003, 19:57
Ja sorry..

Ik dacht dat ik de zin nog vervolgde
Ik heb medelijden met een vrouw die de Niqaab draagt in bijv. Afghanistan,
voor vrouwen die dit in Nederland dragen heb ik wel repect zoals ik al eerder zei....

Beslama

13-01-2003, 19:59

Citaat:
Origineel gepost door delila16
Ja sorry..

Ik dacht dat ik de zin nog vervolgde
Ik heb medelijden met een vrouw die de Niqaab draagt in bijv. Afghanistan,
voor vrouwen die dit in Nederland dragen heb ik wel repect zoals ik al eerder zei....

Beslama
sorry zuster.......
ik heb het denk ik te snel gelezen

13-01-2003, 20:00



Citaat:
Origineel gepost door zina_maghrebia
sorry zuster.......
ik heb het denk ik te snel gelezen
Nee het was mijn fout ik had de eerste zin te snel afgehaakt,
waardoor die alinea geen geheel meer leek


13-01-2003, 20:02

Citaat:
Origineel gepost door delila16
Nee het was mijn fout ik had de eerste zin te snel afgehaakt,
waardoor die alinea geen geheel meer leek

El7eer insha allah zuster

13-01-2003, 20:06
Van mij mag een vrouw er best voor kiezen om een niqaab te dragen, maar liever niet.

1. een 'gewone' hoofddoek is afdoende heb ik begrepen.
2. je belemmert jezelf in je eigen mogelijkheden en dat is jammer.
Zoals Delila16 het al zegt, het gaat de vrouwenemancipatie tegen.

13-01-2003, 20:22

Citaat:
Origineel gepost door tonk
Van mij mag een vrouw er best voor kiezen om een niqaab te dragen, maar liever niet.

1. een 'gewone' hoofddoek is afdoende heb ik begrepen.
2. je belemmert jezelf in je eigen mogelijkheden en dat is jammer.
Zoals Delila16 het al zegt, het gaat de vrouwenemancipatie tegen.
Precies

13-01-2003, 20:36
Bismiellahie Arahmanie Rahiem

Salaam aleikoem wr wb

Soebhanallah...Het gaat de vrouwen emancipatie tegen??? Sorry hoor maar dat begrijp ik niet. Iemand die volledig achter haar keuze staat en het bij bv haar ouders heeft doorgezet om het toch te mogen dragen met alle moeilijkheden die ze kan tegen komen. Als je dat niet voor je zelf opkomen vind dan weet ik het ook niet.

En de zusters die het dragen die willen alles op alles zetten om IN de HEMEL te komen. DIe houden zich niet bezig met emancipatie enzo die houden zich bezig Met hun geloof en het streven om de Ideale moslima te zijn mash allah. Zij weten dat dit wereldse leven maar kort is en dat het leven na de dood Voor EEUWIG is.

Als hun zich met een "gewone hoofddoek om het maar even zo te noemen nog niet bedekt voelen en dat hun imaan zo is sterk dat ze hun hele lichaam willen bedekken dan zeg ik MASH ALLAH moge ALLAH JULLIE DAAD AANVAARDEN INCHA ALLAH. AMEEN. De zusters die dit dragen zijn heel sterk ook in hun geloof mash allah Ze weten wat ze willen en gaan ervoor. En dat hun het als plicht zien. Mensen zeggen de hele tijd het staat niet in de KORAN...maar de soenah is een aanvulling op de koran daar kijken hun naar. En sommige mensen interpeteren dingen anders dan andere dat hoeft dan nog niet te betekenen dat hij of zij het gelijk fout heeft en dat het overbodig is. En dat sommige medelijden met ze hebben SOEBHANALLAH IK HEB MEDELIJDEN MET DE MENSEN DIE NIET EEN POGING DOEN OM IN DE HEMEL TE KOMEN EN ZICH LATEN VERLEIDEN DOOR DE SHAYTAN.

Wa salaam alaeikoem wr wb

13-01-2003, 20:51

Citaat:
Origineel gepost door Oem zackaria
Bismiellahie Arahmanie Rahiem

Salaam aleikoem wr wb

Soebhanallah...Het gaat de vrouwen emancipatie tegen??? Sorry hoor maar dat begrijp ik niet. Iemand die volledig achter haar keuze staat en het bij bv haar ouders heeft doorgezet om het toch te mogen dragen met alle moeilijkheden die ze kan tegen komen. Als je dat niet voor je zelf opkomen vind dan weet ik het ook niet.

En de zusters die het dragen die willen alles op alles zetten om IN de HEMEL te komen. DIe houden zich niet bezig met emancipatie enzo die houden zich bezig Met hun geloof en het streven om de Ideale moslima te zijn mash allah. Zij weten dat dit wereldse leven maar kort is en dat het leven na de dood Voor EEUWIG is.

Als hun zich met een "gewone hoofddoek om het maar even zo te noemen nog niet bedekt voelen en dat hun imaan zo is sterk dat ze hun hele lichaam willen bedekken dan zeg ik MASH ALLAH moge ALLAH JULLIE DAAD AANVAARDEN INCHA ALLAH. AMEEN. De zusters die dit dragen zijn heel sterk ook in hun geloof mash allah Ze weten wat ze willen en gaan ervoor. En dat hun het als plicht zien. Mensen zeggen de hele tijd het staat niet in de KORAN...maar de soenah is een aanvulling op de koran daar kijken hun naar. En sommige mensen interpeteren dingen anders dan andere dat hoeft dan nog niet te betekenen dat hij of zij het gelijk fout heeft en dat het overbodig is. En dat sommige medelijden met ze hebben SOEBHANALLAH IK HEB MEDELIJDEN MET DE MENSEN DIE NIET EEN POGING DOEN OM IN DE HEMEL TE KOMEN EN ZICH LATEN VERLEIDEN DOOR DE SHAYTAN.

Wa salaam alaeikoem wr wb
Als allereerste ik heb alleen medelijden met vrouwen die in bijv. afghanistan wonen.
Het lijkt me afschuwelijk met zo'n niqaab door het leven te gaan.

Trouwens ik persoonlijk, (mijn mening dus) denk niet dat het volgens de Islam beter is om een niqaab te dragen ik denk juist eerder dat het slechter is..



Maar meid ik respekteer je om je keuze als je een niqaab draagt dan

13-01-2003, 20:56
Bismiellahie Arahmanie Rahiem

salaam aleikoem wr wb

Oh voor die vrouwen in afganistan vind je het zielig. Uhm oh ok ik ook voor de gene die het moeten. Maar waarom zijn er nu nog steeds vrouwen die het dragen ook al is de taliban weg?? Omdat ze het zo verschrikkelijk vinden??

En hoezo vind je het slechter als een vrouw een niqaab draagt licht eens even toe!!!

wa salaam aleikoem wr wb

Moge allah ons behoeden van onwetendheid Ameen

13-01-2003, 21:05
Bismiellahie arahmanie Rahiem

Salaam aleikoem wr wb

Hieronder een stukje over de niqaab.

wa salaam aleikoem wr wb

De Niqaab

De niqaab oftewel de gezichtssluier is een onderwerp waar veel meningsverschil over is onder de ‘oelema (geleerden). De ene groep geleerden claimt dat het een verplichting is van de moslimvrouw en de andere groep claimt dat het aanbevelingswaardig (moestahab) is. Beide partijen ondersteunen hun argumenten met bewijzen. Alhoewel ook beide partijen eens zijn over het feit dat het een zuivere goede daad is inshaa Allah.

Deze artikel gaat niet over of het wel of niet verplicht is in de islam, de geleerden van de Ahloe Sunnah wal Jamaa'ah, zijn er zelf nog niet over eens en discussiëren er zelf nog over.

Deze artikel heb ik samengesteld, omdat de dag van vandaag nog steeds geen begrip wordt getoond als een moslimvrouw de besluit genomen heeft om een gezichtssluier te gaan dragen.

Met deze artikel wil ik ook wel zeker aantonen dat de vrouwen in de tijd van de profeet Mohammed (Allah’s vrede en zegen zij met hem) het zeker wel gedragen hebben. De gezichtssluier is dus ook zeker geen innovatie wat ik de dag van vandaag vaak hoor en het is ook niet alléén een gewoonte van de Arabische stammen zoals velen beweren, maar van de islam.

Na het lezen van deze artikel hoop ik dat er wat meer begrip getoond wordt tegenover de moslimvrouw die graag net als de vrouwen van de tijd van de profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem) willen zijn.

Het is algemeen bekend dat de vrouwen van de profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem) hun gezichten bedekten op momenten waar niet-mahram mannen aanwezig waren.

De tafsier geleerden van de Qor-aan At-Tabarie en Al-Qoertoebie hebben de Jilbaab (een overjas) zoals beschouwd door de metgezellen van de profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem) als ook de omstandigheden betreffende de openbaring van Soerat Al-Ahzab vers 59 intensief uitgelegd . Zij verklaren dat toen de gelovige vrouwen 's nachts ('s avonds) naar buiten gingen (met gewone kleding) om hun behoefte te doen sommige huichelaars hen probeerden lastig te vallen, denkende dat de vrouwen slavinnen waren.

De vrouwen schreeuwden dan luid wat er voor zorgde dat deze huichelaars op de vlucht sloegen.

Daarop openbaarde Allah (Verheven en Geprezen is Hij) deze vers.
Al-Qoertoebie verklaart dat de Jilbaab een stuk stof is die het hele lichaam doet bedekken.

Ibn Abaas en Oebaidah As-Salmaanie hebben gezegd dat het volledig om het lichaam van de vrouw gewikkeld moet zijn zodat niets verschijnt of wordt getoond dan één oog waarmee ze kan zien.

At Tabi'ie en Qataadah (moge Allah tevreden over hen zijn) verklaarden dat de Jilbaab gewikkeld moet zijn van boven het voorhoofd, en zo gemaakt dat het de neus bedekt, ( de ogen mogen getoond worden) en de boezem en het merendeel van het gezicht bedekt moeten laten.

Abdoellah Ibn Mas'oed (moge Allah tevreden zijn over hem) welke bekend stond als de meest wetende metgezel in zaken wat Shari’ah betrof. Hij werd Moslim toen hij nog jong was en vanaf dat moment bleef hij bij de boodschapper van Allah (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) en vergaarde het begrip van de Qor-aan van hem.

'Omar Ibn El-Khattab (moge Allah tevreden zijn over hem) zei over hem: "Bij Allah, ik ken niemand die beter gekwalificeerd is in het omspringen met situaties aangaande de Qor-aan dan Abdoellah Ibn Mas'oed."

Hij (Abdoellah) legt het woord Jilbaab (zoals die genoemd staat in de Qor-aan in Soerat Al-Ahzab vers 59) uit als zijnde een gewaad, die het hele lichaam, met daarbij het hoofd, gezicht en handen inbegrepen, bedekt. (Geciteerd door Ibn Taymiyyah
(moge Allah hem genadig zijn) in zijn boek van Fatwaas, pagina 110, boek 2 en door Sheikh al-Uthaymeen (moge Allah hem genadig zijn) in het boek Hijaab, pagina 15).

'Oebaida bin Abou Soefyan bin al-Harith (moge Allah tevreden zijn over hem), een andere welbekende en veelwetende metgezel van de boodschapper van Allah (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem).

Imam Mohammed bin Sirin (moge Allah tevreden zijn over hem), een van de meest veelwetende volgelingen, zei: "Toen ik 'Oebaida bin Abou Soefyan bin al-Harith (moge Allah tevreden zijn over hem) vroeg hoe de Jilbaab gedragen diende te worden, demonstreerde hij het aan mij door een kleed over zijn hoofd te trekken, die zijn hele lichaam bedekte, die alleen zijn linker oog onbedekt liet”.

Ibn Jarir citeert de mening van Ibn 'Abbaas (moge Allah hen genadig zijn): "Allah geniet ervan wanneer moslimvrouwen, wanneer zij naar buiten gaan uit noodzaak, hun gezichten bedekken door middel van een stuk van hun buitenste gewaad over hun hoofd neer te laten." (Tafseer Ibn Jarir, boek 22, pagina 29)

Verder is betrouwbaar vermeld in de Moewatta van Imam Maalik en in de Soennan van Abou Dawoed dat de profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) de vrouwen als ze het gebed aan het verrichten waren hun verbood hun gezichten en handen te bedekken.

De profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) heeft gezegd dat een moslimvrouw die de pelgrimstocht maakt, haar gezicht en haar handen niet mag bedekken. [Al Boekharie, Moeslim, Sahih Abou Dawoed #1600; authentiek verklaard door Al-Albaanee (moge Allah hen genadig zijn)].

Uit deze overlevering kan men uitmaken dat de gezichtssluier een bekend verschijnsel was onder vrouwen in de tijd van de profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem). Anders had de profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) het niet verboden tijdens de hadjperiode. Dit staat gelijk aan dat de mannen hun hoofd onbedekt moeten laten tijdens de ihraam, maar Allah weet het beste.

Overigens mag deze hadith niet worden opgevat als vrijbrief om de gezicht geheel te ontsluieren tijdens de hadjperiode.

Als een man de vrouw kan zien, dan behoort zij haar gezicht weer te sluieren. De moeder van de gelovigen Aisha (moge Allah tevreden met haar zijn) heeft gezegd: “pelgrim-gangers passeerden ons terwijl wij met de met de profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) waren. Toen zij ons naderenden lieten we onze hoofdbedekkingen over onze gezichten vallen”. [Aboe Dawoed en Ibn Majah





Wij kunnen dus concluderen dat het bedekken van de gezicht een prioriteit was van de metgezellinnen van de profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem). Dit is zeker een karaktertrek van vrouwen die de rechte pad volgden. Zijne eminentie hooggeleerde Sheikh 'Abdul-'Azeez bin Baaz en Sheikh (moge Allah hem genadig zijn) heeft gezegd: “ze moet haar gezicht bedekken in aanwezigheid van niet-mahram mannen.” Toen Soerat An Noer vers 31 neergedaald was zei Aicha (moge Allah tevreden over haar zijn): “Moge Allah Zijn genade schenken aan de eerste Moehaajiraat (emigranten). Toen Allah (Verheven en Geprezen is Hij) openbaarde: ..... en zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen,... scheurden ze hun stof en bedekten zichzelf ermee (saheeh Boekharie)

Ibn Hajar al Asqalanee zei dat, " en bedekten zichzelf ermee ", in de bovenstaande hadith betekende dat zij hun gezichten bedekten. (Fath al Bari).

De hooggeleerden Sheikh 'Abdul-'Azeez bin Baaz en Sheikh Mohammed ibn Saalih al-Uthaymeen (moge Allah hem genadig zijn), zijn van mening dat de niqaab verplicht is. Hun argumenten zijn dan ook erg sterk en overtuigend. Anderen geleerden,zoals de Muhaadith Sheikh Mohammed Nassirudeen al Albaanee (moge Allah hem genadig zijn) is juist van mening dat het niet Waajib is maar juist Moestahaab oftewel zeer aanbevolen (zijn boek"Jilbaabul Mar'atul Moeslimah&quot. Zijn argument is dan ook sterk en ook overtuigend. Overigens wil ik wel opmerken dat zijn eigen vrouw wel de gezichtssluier draagt.

Tegenwoordig horen we vandaag veel stemmen tegen de niqaab om vele redenen die nergens op slaan. Bijvoorbeeld dat de niqaab, de dawah (het verkondigen van de islam) in niet-islamitische landen tegenwerkt. Nadat we hebben kunnen bevestigen dat de niqaab een authentieke bekend verschijnsel is in de islam, kunnen we concluderen dat door het te vermijden of er niet over te spreken dat juist dat de dawah tegen zal werken.

Niemand zou het riskeren om te denken dat de metgezellen (moge Allah tevreden over hen zijn), de islam over land en zee verkondigden door bepaalde regels te verbergen die zij geleerd hebben van de profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem).

Veel mensen zeggen dat als een moslimvrouw in het westen zich geheel sluiert, dat zij op deze manier alle aandacht trekt. Men zal wel tien keer meer naar haar kijken. Tegen deze mensen wil ik zeggen dat er niets valt te zien! Ook al kijkt men twintig keer naar een moslimvrouw die geheel gesluierd is, men kan niks op of aanmerken in tegenstelling tot een vrouw waar maar één keer naar gekeken wordt. Overigens is zo een opmerking een excuses!

13-01-2003, 21:08


vervolg

Overgeleverd door Aisha (moge Allah tevreden met haar zijn) dat de boodschapper van Allah (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) gewoon was het Fadjr- gebed te bidden en dat
sommige gelovige vrouwen, bedekt met hun sluiers, met hem aanwezig waren tijdens het Fadjr- gebed en dat ze vervolgens weer onderkent naar huis terugkeerden. [Sahih Boekharie, deel 1, boek 8, hadith 368]

Sheikh al-Uthaymeen (moge Allah hem genadig zijn), geeft de volgende uitleg als tafseer van deze hadith, "Deze
hadith maakt duidelijk dat de islamitische gewaad het hele lichaam verbergt, zoals in deze hadith duidelijk wordt gemaakt. Alleen met een complete bedekking van het hele lichaam, gezicht en handen kan een vrouw niet worden herkent. Dit was het begrip en praktijk van de metgezellen en zij waren de beste groep, de meest nobele in het zicht van Allah met de meest complete Imaan en de nobelste der karakters. Dus als de vrouwen van de metgezellen het dragen van
een complete bedekking tot uitvoer brachten, hoe kunnen we dan van dat pad afdwalen? (Sheikh Ibn al-Uthaymeen, in het boek "Hijaab" pagina 12 en 13)

Yahia verhaalde van Malik van Hisham ibn Urwa dat Fatima bint al-Mundhir heeft gezegd: "We waren gewend om onze gezichten te sluieren toen we in staat van ihraam waren in gezelschap van Asma bint Abi Bakr as-Siddiq” (Imaam Malik's MUWATTA, Boek 20, Hadith 20.5.16)

Dit bewijst dat niet alleen de vrouwen van de Boodschapper van Allah (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) de niqaab droegen.

De volgende Fatwa is van Sheikh Mohammed ibn Saalih al-Uthaymeen (moge Allah genadig zijn met hem): "De islamitische Hijaab is voor de moslimvrouw , het bedekken van dat wat verboden is voor haar om te laten zien”. Als eerste van de lichamelijke deel, dat ze haar gezicht moet bedekken. Het gezicht is de bron van verleiding en de bron van mensen die met begeerte naar haar kijken. Daarom, moet de vrouw zich bedekken in aanwezigheid van niet-mahram mannen.

Voor degenen die beweren dat de islamitische Hijaab alleen het bedekken van de hoofd, schouders,rug, voeten, kin en voorarm is, en het bedekken van het gezicht en handen er niet bij nemen, vindt ik dit een merkwaardige bewering. Het is namelijk algemeen bekend dat de gezicht de oorsprong is van verleiding en “kijken”is. Hoe kan iemand zeggen dat de Shari'ah het wel toestaat om de gezicht van een vrouw te zien maar de voeten niet? Het is onmogelijk dat de Gewaardeerde, Wijze en Indrukwekkende Shari’ah tegenstrijdig is. Iedereen weet dat de verleiding van het niet bedekken van de gezicht groter is als gevolg dan van het ontbloten van de voet.

Als men, een man die een vrouw een aanzoek doet om met hem te trouwen verteld, dat de handen of voeten niet mooi en onaantrekkelijk zijn, maar dat haar gezicht juist mooi en aantrekkelijk is, dat je die man er niet van kunt weerhouden om haar niet te vragen. Hieruit kunnen we concluderen dat de gezicht zeker bedekt moet zijn.

Er zijn ook bewijzen uit de Boek van Allah en de Soennah van onze profeet Mohammed (Allah’s vrede en zegen zij met hem). De metgezellen hebben ook hun verklaringen afgelegd en de Imams en de grote geleerden hebben te kennen gegeven dat het een verplichting is voor de moslimvrouw om zich helemaal te bedekken in aanwezigheid van niet-mahram mannen."

Sheikh Saalih al-Fawzaan (moge Allah hem beschermen) heeft gezegd: “de juiste beoordeling van de bewijzen is dat gezicht van de moslimvrouw ‘awrah is, dat wil zeggen dat zij haar gezicht zou moeten bedekken. Het is het meest verleidelijke gedeelte van haar lichaam, men kijkt toch het meest naar de gezicht, dus het gezicht is het grootste ‘awrah van de vrouw”.

Sjeikh Moenajied (moge Allah hem beschermen) heeft gezegd: “De Profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) zei in een authentieke hadith: "Al-Mar-a-tu Awrah oftewel ‘de vrouw is‘awrah". Hier mag dus niets van getoond worden. [dit is Hakeem Al-Muhkam] Dit is duidelijk een doorslaggevende tekst welke de hukm (wijsheid),
het oordeel en het voorschrift verschaft; meer hoeft er eigenlijk niet gezegd te worden. Wie alleen al stilstaat bij deze 2 woorden (Al-Mar-a-tu Awrah) zal geen ander bewijs nodig hebben voor het bedekken van het gehele lichaam van de vrouw haar gezicht, haar, 2 handen, voeten en lichaam. Het geloof vereist het bedekken van de ‘awrah; het is verplicht en kan niet ontkent worden .

In Sahieh Bukhari staat de lange hadith over de leugen over Aisha . “Het verhaal over dat ze achterbleef. Safouane kwam langs, hij had me al gezien voordat Hijaab was geopenbaard en verplicht gemaakt. Hij kwam langs en zei: "Inna Lillahi Wa Inna Ilayhi Rajioon". (Ze werd wakker) en zei: dus ik bedekte mijn gezicht met mijn jilbaab (overjas). Zie deze uitspraak (van Aisha) als een zware uitspraak waarmee je het voor hun ogen kan duwen, prikken, steken, fixeren en porren. Zeg tegen hun: Waarlijk, Aisha zei in Boekharie; Dus ik bedekte mijn gezicht met mijn jilbaab, wat het bewijs is dat ze de verplichting van het bedekken van het gezicht volledig begreep.”

En de profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) beviel de persoon die wou gaan trouwen om de bruid te bekijken. Ik vraag je bij Allah, als het tonen van het gezicht toegestaan was, waarom droeg hij hem dan op om naar haar gezicht te gaan kijken? Kon hij haar
dan niet op straat gezien hebben? Waarom droeg hij dit dan op? Vrouwen van de Ansaar hadden iets in hun ogen. Dus de opdracht was om de ogen te bekijken. Waar bevinden zich de ogen? - In het haar? Armen? Voeten? De ogen bevinden zich in het gezicht. Waarom is het dat sommige metgezellen eerst keken
voordat ze gingen trouwen? Waarom niet eerst het huwelijkscontact maken en dan kijken? Waarom niet gewoon op straat kijken? Omdat zoals we begrijpen en weten, het bedekken van het gezicht is verplicht.

Mugheerah Bin Shu'bah zei: Ik ging naar de Profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem) ) en ik meldde dat ik
met een vrouw verloofd was waarmee ik wilde trouwen. Hij zei: Ga en kijk naar
haar, er kan hierdoor iets tussen jullie ontstaan. Dus hij ging en vertelde dit
aan haar ouders. Het was alsof de ouders het niet leuk vonden. Ze vertelden het
de vrouw. Zij zei: als de profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem) het heeft opgedragen, kijk dan. Dus
hij keek naar haar en trouwde met haar. Hij vermeldde haar goedheid, manieren en gehoorzaamheid.

Iedere hadith die melding maakt van het tonen van het gezicht, is ofwel een zwakke hadith ofwel voor een individuele situatie; zoals huwelijk, getuigen of ahadith voor andere situaties. En we zijn met het oordeel van het Boek van Allah en met de duidelijke bewijzen, en toon jullie versiering niet”.

De hadith van 'Aisha (moge allah tevreden over haar zijn), toen Asma (moge allah tevreden over haar zijn) de
dochter van Abou Bakr naar de Boodschapper van Allah (Allah’s vrede en zegen zij met hem) ging, terwijl ze dunne kleding droeg. Hij naderde haar en zei, "O Asma! Wanneer een meisje de leeftijd bereikt waarop ze ongesteld wordt, is het
niet correct dat iets behalve dit en dit worden getoond. Hij wees naar het gezicht en handen.

Deze hadith is ZWAK (dha'ief )verklaard vanwege 2 hoofdzakelijke punten.

1. Er is geen verband/link tussen 'Aisha (moge Allah tevreden over haar zijn) en Khalid bin Dareek, welke de hadith van haar heeft overgeleverd. En in iedere keten van overleveraar wordt Khalid bin Dareek genoemd.

2. In de keten van overleveraar komt Sa'eed bin Basheer voor, welke bekend is bij de meeste van de Muhaditheen als zijnde een zwakke overleveraar. Er is hier melding van gemaakt door Imaam Ahmad bin Hanbal, An-Nasai Ibn Madeeni en Ibn Ma'een (moge Allah hen genadig zijn). Dit is ook de argument waarom Imam Boekharie en Moeslim (moge Allah hen genadig zijn) deze hadith niet accepteerden voor hun boeken. (Door Sheikh Mohammed ibn Saalih al-Uthaymeen (moge Allah genadig zijn met hem) in zijn boek "Hijaab" pagina's 17 en 18).

De geleerden die de standpunt verdedigen dat de moslimvrouw een gezichtssluier om moet zijn onder andere: Sheikh Abul A'la Maududi, Sheikh Ibn Jibreen, Sheikh Jamaal Zarabozo, Sheikh Mohammed ibn Saalih al-Uthaymeen, Imaam Ghazaali, Sheikh Sheikh 'Abdul-'Azeez bin Baaz, Sheikh-ul-Islam Ibn Taymiyyah, Ibn Hajar Al-Asqalanee, Ibn Al-Mandhur, Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid (Een van de grote geleerden van onze tijd)

Tenslotte is het dragen van de gezichtssluier een zeer zuivere goede daad wat door beide groepen erkend wordt.

De twee standpunten zijn het eens over de rechtmatigheid van de niqaab: het is zeker een perfectie voor de moslimvrouw, en het is deugdzamer voor haar in overeenstemming met de bedoelingen van de Shari'ah. Daarom is het correcter zich in te spannen om het de dragen van de niqaab aan te moedigen en om de deugdelijkheden en verdiensten te laten zien, uit te leggen en mensen ertoe aan te zetten.

Het bedekken van het gezicht met de niqaab zou in feite een algemene regel zou moeten zijn en het niet bedekken van het gezicht een uitzondering.

Moge Allah elke moslimvrouw zich laten haasten om haar gezicht te bedekken met volle overtuiging en tevredenheid van haar innerlijk. En dat het verlangen naar perfectie in haar geloof de sterkste en grootste verlangen is die iemand zich maar kan voorstellen. Moge de vrouwen van de profeet (Allah’s vrede en zegeningen zij met hem) en alle andere vrouwelijke metgezellen (moge Allah tevreden over hen zijn) voor altijd onze grote voorbeelden blijven…