Bekijk volle/desktop versie : Westerse vrouwen niet gelijk aan westerse man



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

06-03-2012, 15:01
Vrouwelijke manager verdient tien mille minder
Laatste update: 6 maart 2012 10:31 info .AMSTERDAM - Vrouwelijke managers verdienen in Nederland gemiddeld veertien procent minder dan hun mannelijke collega's.

Foto: ThinkStock Het verschil in basissalaris bedraagt tienduizend euro per jaar en inclusief bonussen zelfs meer dan zestienduizend. Dat blijkt uit internationaal onderzoek van arbeidsbemiddelaar Mercer.

In Nederland werden ruim 7300 managers van 166 bedrijven ondervraagd. Het gemiddelde basissalaris voor het hogere kader bedroeg 117.498 euro. Mannen kregen gemiddeld ruim 118 duizend euro, terwijl vrouwen het met ruim 105 duizend euro moesten doen. Ook voor het middenkader zijn de verschillen groot.


Parttime

Mercer verklaart de verschillen niet alleen door discriminatie. Ook het lagere aantal werkjaren door zwangerschappen draagt bij, denkt het bureau. Ook speelt wellicht mee dat vrouwelijke managers vaker dan mannelijke equivalenten parttime werken. "Percepties over parttimers dat ze minder betrokken en loyaal zijn, hebben een negatief effect op de beloning", verklaart een onderzoeker.

In totaal ondervroeg Mercer 264 duizend managers. Wereldwijd staat Qatar onderaan. Daar loopt het beloningsverschil tussen mannen en vrouwen in de top op tot 38 procent.


Duitsland

Uit het onderzoek in West-Europa blijkt dat in Duitsland het grootste beloningsverschil bestaat, van 22 procent. Ook Oostenrijk, Zweden, Spanje en Griekenland scoren nog slechter dan Nederland. Het verschil is het kleinst in België en Zwitserland met respectievelijk zes en zeven procent.


http://www.nu.nl/werk-en-prive/2756716/vrouwelijke-manager-verdient-tien-mille-minder.html

06-03-2012, 15:18


En dan maar zeggen dat vrouwen in de Islam achtergesteld worden.

06-03-2012, 16:23
Hypocriet volk (generaliserend) geen Nederlander die je over zulke zaken hoort.

Je hoort ze ook niet over:

- Vrouwen die niet bij bepaalde defensie eenheden mogen zoals de Commando's.
- Vrouwen die niet mee mogen doen in de eredivisie e.d.
- Vrouwen die apart van mannen moeten douchen (we zijn toch allemaal gelijk)?
- Vrouwen die worden gekust met nieuwjaar door mannen terwijl mannen elkaar niet kussen (discriminatie op basis van geslacht).

Kortom, wat zij gewend zijn aan discriminatie is normaal. Wat zij niet kennen daarover beginnen ze nog net geen oorlog.

07-03-2012, 08:58
Inderdaad. Het begrip discriminatie komt alleen boven water als de situatie in hun ogen ongunstig is.

07-03-2012, 09:00


De emancipatie is inderdaad nog lang niet voltooid.

07-03-2012, 09:05

Citaat door Ibnwaleed:
Hypocriet volk (generaliserend) geen Nederlander die je over zulke zaken hoort.

Je hoort ze ook niet over:

- Vrouwen die niet bij bepaalde defensie eenheden mogen zoals de Commando's.
- Vrouwen die niet mee mogen doen in de eredivisie e.d.
- Vrouwen die apart van mannen moeten douchen (we zijn toch allemaal gelijk)?
- Vrouwen die worden gekust met nieuwjaar door mannen terwijl mannen elkaar niet kussen (discriminatie op basis van geslacht).

Kortom, wat zij gewend zijn aan discriminatie is normaal. Wat zij niet kennen daarover beginnen ze nog net geen oorlog.
tjonge jonge, hoe bedoel je vergezocht? Als dit wel zou gebeuren, was jij de eerste die hier weer je generaliserende praatjes stond te houden dat we allemaal van god los waren
Er zijn idd dingen die verbeterd moeten worden, maar dit soort bullshit toont alleen maar aan dat je op je pikkie bent getrapt.

07-03-2012, 09:08

Citaat door Bill:
Nou nou 't is wat hè...

Als je hier nou echt niet wil wonen waarom pleurt je niet gewoon op naar één van die geweldige islamitische heilstaten .
Ondertussen weet je best wel dat jullie in héél Europa niet gewenst zijn.
Zulke reactie's heb ik zo vaak gezien. Deze worden namelijk geplaatst zodra men niks te zeggen heeft en toch in de aanval gaat. Ga toch heen. We wonen hier en we blijven hier.

07-03-2012, 09:11

Citaat door Bill:
Nou nou 't is wat hè...

Als je hier nou echt niet wil wonen waarom pleurt je niet gewoon op naar één van die geweldige islamitische heilstaten .
Ondertussen weet je best wel dat jullie in héél Europa niet gewenst zijn.


Dat zou ik graag willen helaas moet ik je meedelen dat dankzij mensen als jij de meeste islamitische plekken onbewoonbaar zijn geworden. Zo stond ik op het punt te verhuizen naar Irak, echter toen bombardeerde het vriendelijke christelijke westen Irak. Daarna wilde ik mijn heil gaan zoeken in Afghanistan daar kwamen echter de westerse vredeliefhebbende vernietigings legers ook heen. Toen moest ik de zaak opnieuw gaan bekijken, alle Noord Afrikaanse landen vielen af omdat ik daar onder het door het vredelievende westen gesteunde dictators moest leven (Mubarak, BenAli, Khadaffi). Dan zijn er nog wat Arme afrikaanse islamitische landen die worden ofwel bedreigt (Somalie, Nigeria) door vredelievende westerse landen of zijn in het verleden compleet leeg gerooft door fantastische vredelievende christelijk/joodse westerse landen.

Ik kan geen kant op

07-03-2012, 09:15

Citaat door Roodhaar:
tjonge jonge, hoe bedoel je vergezocht? Als dit wel zou gebeuren, was jij de eerste die hier weer je generaliserende praatjes stond te houden dat we allemaal van god los waren
Er zijn idd dingen die verbeterd moeten worden, maar dit soort bullshit toont alleen maar aan dat je op je pikkie bent getrapt.
Ja praat het maar weer goed, het gaat tenslotte over je eigen simplistische cultuurtje. Waarin je zulke dingen gewend bent en blijkbaar totaal niet openstaat voor kritiek op deze discriminatie. En dat alles omdat je het maar gewend bent, ik heb medelijden met je.

Wel wil ik je adviseren om vooral niet meer (als je dat al deed) af te geven op Islamitische vrouwen want jij bent onderdrukt of je het nou wil of niet en jij gaat hier helemaal mee akkoort.

07-03-2012, 09:31

Citaat door Roodhaar:
tjonge jonge, hoe bedoel je vergezocht? Als dit wel zou gebeuren, was jij de eerste die hier weer je generaliserende praatjes stond te houden dat we allemaal van god los waren
Er zijn idd dingen die verbeterd moeten worden, maar dit soort bullshit toont alleen maar aan dat je op je pikkie bent getrapt.

07-03-2012, 09:35

Citaat door Ibnwaleed:
Hypocriet volk (generaliserend) geen Nederlander die je over zulke zaken hoort.

Je hoort ze ook niet over:

- Vrouwen die niet bij bepaalde defensie eenheden mogen zoals de Commando's.
- Vrouwen die niet mee mogen doen in de eredivisie e.d.
- Vrouwen die apart van mannen moeten douchen (we zijn toch allemaal gelijk)?
- Vrouwen die worden gekust met nieuwjaar door mannen terwijl mannen elkaar niet kussen (discriminatie op basis van geslacht).

Kortom, wat zij gewend zijn aan discriminatie is normaal. Wat zij niet kennen daarover beginnen ze nog net geen oorlog.
Zoals ik al zei: alhoewel er in de laatste vijftig jaar enorme vooruitgang is geboekt, is de emancipatie nog lang niet voltooid.

07-03-2012, 09:35

Citaat door Bill:
Onzin je kunt altijd oprotten naar Marokko, of ze daar op je zitten te wachten ,anders dan als vakantieganger, denk ik niet maar je kunt het altijd proberen.
In Marokko ben je als orthodoxe moslim nou ook niet echt veilig. Maar dat komt doordat de Koning van Marokko nogal goede banden met het westen heeft. Na de aanslagen in Casablanca zijn er (om vooral ook het westen tevreden te stellen) orthodox islamitische onschuldige individuen / stichtingen / organisaties gesloten. Nee ook dankzij het westen kan ik hier niet terecht.

07-03-2012, 09:36



Citaat door Snoek:
Zoals ik al zei: alhoewel er in de laatste vijftig jaar enorme vooruitgang is geboekt, is de emancipatie nog lang niet voltooid.
Misschien is het dan handig om eerste interne zaken op te lossen i.p.v. je pijlen te richten op andere landen?

07-03-2012, 09:37

Citaat door Ibnwaleed:
Misschien is het dan handig om eerste interne zaken op te lossen i.p.v. je pijlen te richten op andere landen?
Nooit gehoord van multitasking, pop?

07-03-2012, 09:41

Citaat door Snoek:
Nooit gehoord van multitasking, pop?
Het feit blijft dat veel haatheisten hun gal spuwen over de onderdrukte islamitische vrouw maar dat ze zelf de boel totaal niet op orde hebben. Dat is hypocriet en tevens mijn punt.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22