Bekijk volle/desktop versie : Aanslag bij basis waar korans werden verbrand



Pagina's : [1] 2

05-03-2012, 16:23
Laatste update: 5 maart 2012 16:04

KABUL - Door een zelfmoordaanslag bij de Amerikaanse legerbasis Bagram in Afghanistan waar korans zijn verbrand, zijn maandag zeker twee mensen om het leven gekomen.

Dat hebben Afghaanse functionarissen laten weten.

De dader liet zijn explosieven bij de ingang van de basis ten noorden van de hoofdstad Kabul ontploffen. De doden zijn Afghaanse jongeren. Vier burgers raakten gewond.

De radicaalislamitische Taliban hebben de verantwoordelijkheid voor de aanslag opgeëist. Een woordvoerder zei dat het om wraakactie voor de recente koranverbrandingen door Amerikaanse militairen ging.

Enkele weken geleden ontdekten vuilnismannen in Bagram dat korans en religieuze geschriften in een vuilverbrander terecht waren gekomen. Het was een vergissing volgens de Amerikanen.

Het incident leidde tot onlusten en betogingen in heel het land. Daarbij vielen zeker 30 doden. Honderden mensen raakten gewond.

http://www.nu.nl/buitenland/2756219/aanslag-bij-basis-waar-korans-werden-verbrand.html


Hun eigen volk uitmoorden vanwege een geblakerd boekje, ongelofelijk!

05-03-2012, 16:33



Citaat door hork3:
Laatste update: 5 maart 2012 16:04

KABUL - Door een zelfmoordaanslag bij de Amerikaanse legerbasis Bagram in Afghanistan waar korans zijn verbrand, zijn maandag zeker twee mensen om het leven gekomen.

Dat hebben Afghaanse functionarissen laten weten.

De dader liet zijn explosieven bij de ingang van de basis ten noorden van de hoofdstad Kabul ontploffen. De doden zijn Afghaanse jongeren. Vier burgers raakten gewond.

De radicaalislamitische Taliban hebben de verantwoordelijkheid voor de aanslag opgeëist. Een woordvoerder zei dat het om wraakactie voor de recente koranverbrandingen door Amerikaanse militairen ging.

Enkele weken geleden ontdekten vuilnismannen in Bagram dat korans en religieuze geschriften in een vuilverbrander terecht waren gekomen. Het was een vergissing volgens de Amerikanen.

Het incident leidde tot onlusten en betogingen in heel het land. Daarbij vielen zeker 30 doden. Honderden mensen raakten gewond.

http://www.nu.nl/buitenland/2756219/aanslag-bij-basis-waar-korans-werden-verbrand.html


Hun eigen volk uitmoorden vanwege een geblakerd boekje, ongelofelijk!
Zij zien dat niet als 'eigen' volk. En dat snap ik ook wel.
Als Amerika onder valse voorwendselen Nederland zou bezetten, zou ik Nederlanders die hen bijstaan ook niet zien als 'mijn' volkgenoten, maar als verraders.

05-03-2012, 16:57
Staat erbij dat het militairen zijn die jongeren? Nee!

05-03-2012, 17:04
En terrecht. bezetters moet je uit je territorium verjagen. Een inbreker die bij jouw thuis inbreekt jaag je toch ook weg..

05-03-2012, 17:19



Citaat door hork3:
Laatste update: 5 maart 2012 16:04

KABUL - Door een zelfmoordaanslag bij de Amerikaanse legerbasis Bagram in Afghanistan waar korans zijn verbrand, zijn maandag zeker twee mensen om het leven gekomen.

Dat hebben Afghaanse functionarissen laten weten.

De dader liet zijn explosieven bij de ingang van de basis ten noorden van de hoofdstad Kabul ontploffen. De doden zijn Afghaanse jongeren. Vier burgers raakten gewond.

De radicaalislamitische Taliban hebben de verantwoordelijkheid voor de aanslag opgeëist. Een woordvoerder zei dat het om wraakactie voor de recente koranverbrandingen door Amerikaanse militairen ging.

Enkele weken geleden ontdekten vuilnismannen in Bagram dat korans en religieuze geschriften in een vuilverbrander terecht waren gekomen. Het was een vergissing volgens de Amerikanen.

Het incident leidde tot onlusten en betogingen in heel het land. Daarbij vielen zeker 30 doden. Honderden mensen raakten gewond.

http://www.nu.nl/buitenland/2756219/aanslag-bij-basis-waar-korans-werden-verbrand.html


Hun eigen volk uitmoorden vanwege een geblakerd boekje, ongelofelijk!
Achterlijk is hoe die koranverbranding had kunnen gebeuren terwijl een kind nog zou moeten weten dat dat niet zomaar gaat. Geloof is nou eenmaal heel belangrijk voor bepaalde mensen en zullen daarvoor zelfs moorden. Zie je zelfs in de VS en Israel waar ze toch weel meer ontwikkeld zouden moeten zijn!

Dus niet me je eens! Een aantal zaken kunnen gewoon niet ondanks je onbegrip daarvoor!

Zo vind ik het belachelijk dat een paar jointjes tot levenslang kunnen leiden hier en daar, maar ik zou wel een debiel zijn als ik het daar dan toch even op de proef stel..

05-03-2012, 17:22
Achterlijk is dat de Afghanen niet de straat op gaan tegen de Taliban die 80% van de burgerslachtoffers op z'n geweten heeft, maar zich druk maken om een geblakerd boek dat eenvoudig te vervangen is.
Blijkbaar is een mensenleven niet heilig maar papier wel.
Krankzinnig.

05-03-2012, 17:43
wat apart dat die allah aanhangers zoveel geweld en haat krijgen bij een futiel akkefietje:

een partij zwartgeblakerde boeken...Wat een deal.

Nu begrijp ik ook beter waarom die (moge GOD hem eerlijk veroordelen) Mohamed zoveel joden in diverse dorpen in diverse plaatsen heeft vermoord, omdat zij zeiden:

mohamed, wij geloven je niet. Je kunt niet eens waarmaken wat je zegt! Valse profeet! Opdonderen!

05-03-2012, 17:54
Omdat dit niet het geval is, een agent die gedood is, een huurling die gedood is en een kok op een basis die gedood is word gerekend tot een burger slachtoffre. Normale afghanen die kan je niet strikken hiermee...die zien de babies, ouderen vand agen etc die worden afgeslacht in amerikaanse bombardementen..

05-03-2012, 18:25
Lazeelkaarmaaruitroeiendaar. De Allah Akbar kreten zijn hier ook te horen. Het zal wel wenselijk zijn dan.

05-03-2012, 19:54
Omdat dit niet het geval is, een agent die gedood is, een huurling die gedood is en een kok op een basis die gedood is word gerekend tot een burger slachtoffre. Normale afghanen die kan je niet strikken hiermee...die zien de babies, ouderen vand agen etc die worden afgeslacht in amerikaanse bombardementen.. Als je kijkt naar de tweede wereld oorlog dan werden NSB-ers ook gedood omwille van het heulen met de vijand. Dat is het uitgangspunt van diegenen die dit niet veroordelen. Ik denk dat wij allen een vreedzame wereld willen, een waar iedereen samen woont. Maar als je land bezet word en je dagelijks vernederd word, dan zijn er mensne die opstaan...

[video=youtube;Ao461iG9UsA]http://www.youtube.com/watch?v=Ao461iG9UsA[/video]

05-03-2012, 21:07

Citaat door hork3:
Achterlijk is dat de Afghanen niet de straat op gaan tegen de Taliban die 80% van de burgerslachtoffers op z'n geweten heeft, maar zich druk maken om een geblakerd boek dat eenvoudig te vervangen is.
Blijkbaar is een mensenleven niet heilig maar papier wel.
Krankzinnig.
Toen Amerikaan het Boek in brand wilde gooien, zei een Afghaanse personeel dat het niet mocht. De militair besteed toen geen aandacht en ging door met gooien. De Afghaan stak zijn hand in het vuur en heeft een aantal Boeken uitgehaald.
Militairen die voor missie naar andere landen worden gestuurd moeten de gewoontes, cultuur, geloof van dat land kennen en voor de plaatselijke bevolking respect hebben. Het gaat hier niet om een boek dat van kaft en papier bestaat maar om respect voor de medemens. Dit is wat de religieuze fascisten als Taliban en Iraanse Farizeeën het beste gebruik van maken om herrie te schoppen. Zowel Taliban als de mullahs van Iran zijn geen moslims maar ze misbruiken van zulke momenten.

Taliban hebben om deze reden veel "eigen volk” vermoord i.p.v. Amerikanen. Het gebruik van "eigen volk" door jou is niet racistisch bedoeld. Ik weet het zeker. Jij bent geen racist. Taliban wel. Ze zijn erg racistisch.

05-03-2012, 21:13

Citaat door bicky:
wat apart dat die allah aanhangers zoveel geweld en haat krijgen bij een futiel akkefietje:

een partij zwartgeblakerde boeken...Wat een deal.

Nu begrijp ik ook beter waarom die (moge GOD hem eerlijk veroordelen) Mohamed zoveel joden in diverse dorpen in diverse plaatsen heeft vermoord, omdat zij zeiden:

mohamed, wij geloven je niet. Je kunt niet eens waarmaken wat je zegt! Valse profeet! Opdonderen!
Ik dacht dat alleen bij "moslims" domme en achterlijke groepen als Taliban actief zijn. Jij bent nog dommer dan Taliban maar van het joodse geloof.

05-03-2012, 21:19



Citaat door bicky:
wat apart dat die allah aanhangers zoveel geweld en haat krijgen bij een futiel akkefietje:

een partij zwartgeblakerde boeken...Wat een deal.

Nu begrijp ik ook beter waarom die (moge GOD hem eerlijk veroordelen) Mohamed zoveel joden in diverse dorpen in diverse plaatsen heeft vermoord, omdat zij zeiden:

mohamed, wij geloven je niet. Je kunt niet eens waarmaken wat je zegt! Valse profeet! Opdonderen!
Waarom maak je, je zo druk om een valse profeet? Waar maak je, je zorgen over?
In een evolutieproces komen profeten een na de ander. Als hij een valse profeet is, bestaat iets als Mose helemaal niet en Jezus is een verzonnen verhaal en Thora en Evangelie zijn door werkloze mensen uit verveling geschreven. Maar als je niet in de evolutie gelooft, dan mag je mijn woorden als niet gezien beschouwen.

05-03-2012, 21:25

Citaat door Disputatio:
Zij zien dat niet als 'eigen' volk. En dat snap ik ook wel.
Als Amerika onder valse voorwendselen Nederland zou bezetten, zou ik Nederlanders die hen bijstaan ook niet zien als 'mijn' volkgenoten, maar als verraders.

Pagina's : [1] 2