Bekijk volle/desktop versie : bruid is ontmaagd

Pagina's : 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10

04-04-2002, 22:58

Citaat:
Origineel gepost door yamina1

Salem ou raleikom wa rahmatoellah,

Inderdaad Sarah....heb je goed gezegd.

Weet je...."plus minus".....Ik zou zeggen. Let alsjeblieft in het vervolg goed op wat je vermeld en op welke manier. Ik heb gemerkt, dat je bij sommige onderwerpen eens bent met anderen...maar dat zei het dan weer verkeerd opvatten door de manier waarop je het zegt.
Het zou kunnen dat je het dan positief bedoelt maar dat het dan negatief overkomt waardoor je discussies naar je hoofd gesmeten krijgt.
Zoals wat je hierboven zei in die tekst over dat de islam zoveel meer is dan alleen de 5 zuilen (bidden, zakat, haji, shahada en vasten) Ben ik met je eens. Maar je gedraagt je er niet na In sommige gevallen.....!
(Dat dit is wat je vindt....het lijkt wel of dit niet zo is)

Ps voor de rest wil ik iedereen nog bedanken voor het zetje om door te gaan.
fatima, monia, maijd, star, oujda1 en sarah_tetouania..djazakoe allah

Waraleikom salem wa rahmatoellah
yamina
...geen dank hoor lieverd, ik ga graag met mensen mee die een beetje verstand van zaken hebben.....en niet de mensen die maar wat in het rond ratelen.....dan heb ik ff een hele persoonlijke vraagje aan jou?.....ehm......hoe bouw jij je kennis op? was dat egt uit jezelf? enne dat je zelf op zoek ging naar dingetjes? of luisterde je egt naar je ouders, wat ze zeiden enzo? nou ik hoop je weer te zien hier......en natuurlijk antwoord van je krijg?! hihih

salamo alaikom

04-04-2002, 23:12

Citaat:
Origineel gepost door Nog geen lid?
Daar kijken jullie wel naar of de meisje nog maagd is.Als de meisje niet maagd is dat een SCHANDE voor de marokanene!!!!!
de jongens moeten maar eerst naar hun eigen kijken!!!!!!!!!!! Zij flikflooien wel met jan en alleman!!Gaan met veel meisjes naar bed.Dat vinden ze wel lekker hé sex hebben voor het huwelijk.Als ze genoeg geprofiteerd hebben EISEN ze dat hun vrouw MAAGD is!!!!
Zo'n jongen wens ik niemand toe!!!!!!!!! Is het MEISJE maagd dan de JONGEN ook!!!!!!!!
tfoeeeeeeeeeeeeeee zo'n jongens taaaaaaaaaaaaz ga maar verder xxxxxx fasoet
ik sta volledig achter je, jij hebt helemaal gelijk meid, en ik vind het knap van je dat je voor ons op komt...........dat durfen de meesten marokkaanse meisjes niet.

groetjes.................

05-04-2002, 14:08

Citaat:
Origineel gepost door PABLO_ESCOBAR

Ben eigenlijk benieuwd naar hoeveel marokkaanse vrouwen eigenlijk wel paardrijden? Ben er vast van overtuigd dat er in marokko heel wat vrouwen aan ezelrijen doen maar hier in europa?? Is dat dan de amazonehouding of wat???
wuhahahahha....ehm? zit wat in?? dhra oe 2, paardrijden.....als je weet dat er een kans bestaat dat het je ontmaagden, waarom ga je dan ze3hma paardrijden, hier in europa? ehm.....wuhahahahah

06-04-2002, 14:33
aselaamoehalaikoem

Mocht er iemand ontmaagd zijn VOOR het huwelijk dient hij oprecht berouw te tonen aan Allah, want alleen op deze manier kan hij vergeven worden... het is trouwens een HEEELE HEEELE grote zonde
alleen zien dat sommigen niet in ..
goed .. en trouwens het is even erg of het nou een man of een vrouw is het is voor beide sexe HARAM , en daar kan niet over getwijfeld worden
de behoefte van een man is alleen sterker, maar de beloning bij Allah is groot he

Maar voor een vrouw is het binnen de cultuur eeen grote schande als ze te weten komen dat ze ontmaagd is, dan wordt ze afgestoten van de familie enzo ... maar voor een man lijkt dat de normaalste zaak wel als het blijkt dat hij niet meer maagd is
zo zie je maar weer dat vrees voor Allah vergeten wordt
maar men is meer bang voor wat de mensen van haar/hem zullen denken...
en dat komt omdat je de directe gevolgen van sex voor het huwelijk niet dierect krijgt als je bang bent voor Allah ... want Hij is onzichtbaar
maar wanneer de mensen over je praten dat je nie meer maagd bent is dat toch anders
Pfff ... begrijpen jullie het een beetje nog? haha
Want ik snap mijzelf niet meer hahaha yalatiefff

samenvating: Vrees voor Allah wordt vergeten omdat ze hem niet kunnen zien
vrees voor wat de mensen zullen zeggen over jou is groot!

hehehe ..
Maar Allah is Alziend en Vergevensgezind!

Wa selaam

07-04-2002, 16:47

Citaat:
Origineel gepost door Nog geen lid?
Daar kijken jullie wel naar of de meisje nog maagd is.Als de meisje niet maagd is dat een SCHANDE voor de marokanene!!!!!
de jongens moeten maar eerst naar hun eigen kijken!!!!!!!!!!! Zij flikflooien wel met jan en alleman!!Gaan met veel meisjes naar bed.Dat vinden ze wel lekker hé sex hebben voor het huwelijk.Als ze genoeg geprofiteerd hebben EISEN ze dat hun vrouw MAAGD is!!!!
Zo'n jongen wens ik niemand toe!!!!!!!!! Is het MEISJE maagd dan de JONGEN ook!!!!!!!!
tfoeeeeeeeeeeeeeee zo'n jongens taaaaaaaaaaaaz ga maar verder xxxxxx fasoet
ik ben het helemaal met je eens. Terwijl veel jongens denken dat meisjes hun eerste keer moet bloeden terwijl daar veel andere dingen kan ontmaagd worden. En heel veel meisjes zijn pas op met hun tweede keer pas gebloed. Een echte man zal van zijn vrouw houden ondanks alles.

Stel je eens voor dat een jongen stapelverliefd is op een meisje ze gaan trouwen en doen het zij bloed niet. En hij wilt haar niet meer hij stuurt haar dan terug. Dan gaat zij misschien met iemand anders trouwen dan bloed zij wel de eerste keer dat ze het doen. Dan heeft hij zijn droomvrouw gewoon zelf uit zijn leven verdreven.

Jongens willen jullie zo eindigen dat jullie droomvrouw gewoon mislopen om een domme fout van jullie.

THINK TWICE

09-04-2002, 16:13

Citaat:

Salem ou raleikom wa rahmatoellah

Ja, het was inderdaad uit mezelf gekomen en nog steeds hoor trouwens.
Ik lees veel over Islam omdat het me ook echt interesseerd.
Behalve hier en daar artikelen, boeken, verhaaltjes, yasmina.nl, moslimsites enz ga ik ook meestal om de week naar lezingen in de moskee.
Daar verhoog je echt je kennis mee, en bouw je die beetje bij beetje op. En sociale contacten met je moslimzusters kan geen kwaad.....
Als ik niet naar me ouders had geluisterd in de jonge jaren was ik denk ik niet geweest zoals ik nu was. Ik ben ze echt dankbaar voor wat ze me hebben bijgebracht.

Veel sora's heb ik als kleuter geleerd van mijn vader en in de moskee. Met de jaren heen is het vermeerderd op school of thuis.
Vroeger was ik daar niet zo blij mee maar nu...Ben allah dankbaar voor de kennis die ik nu heb...Misschien is het nog niet zo veel. Maar het komt allemaal wel. Alles op zijn tijd. Ik doe gewoon alles stap voor stap en neem dingen zoals ze zijn.

Er zijn nog zoveel dingen die we kunnen leren....zoveel kennis die op zich laat wachten.
Niemand is perfect en iedereen kent die fases in je leven waarvan je denkt eeuh daag stik ter effe in. Maar dan zie je het licht. En begin je het doel van het leven weer te zien...waarom we geschapen zijn....het einde van de rit die ooit zal plaatsvinden......begin je in te zien dat er meer in het leven is dan wat je met je eigen ogen kan waarnemen.

Mash'allah beetje lange antwoord maar hoop dat het zo duidelijk voor je geworden is.....: )

Waraleikom salem wa rahmatoelah

yamina
...nou bedankt, dat je alle moeite heb willen nemen...om dat aan mij te vertellen.....ik zie hier dat sommige mensen mseken gewoon aand8 willen....jaaaa, hoe je het went of keert, er zullen er altijd een paar zijn, die het Sob7ana Allah, altijd beter denken te weten....

11-04-2002, 10:45
SALAAM IEDEREEN,

EERTS WIL IK OPMERKEN DAT SOMMIGE VAN JULLIE NIET WETEN WAAR ZE OVER PRATEN!!IK BEDOEL OKE LIEFDE IS BELANGERIJK MAAR WAT DENKEN JULLIE VAN DE ISLAAM??

JA IEDEREEN (SORRY BIJNA IEDEREEN)DENKT NIET GOED NA DER IS GEEN GEMAAR IN DE ISLAAM JE KUNT DE REGELS VAN DE IS LAAM NIET VERANDEREN!!MAAR SOMMIGE DENKEN VAN WEL!!

EN IK VIND DAT YAMINA ECHT WEET WAAR ZE OVER PRAAT!!
YOU GO GIRL!! IK BEDOEL MAAR HE DER ZIJN OOK MESEN DIE WETEN WAT ZE ZEGGEN!!

BASLAMA,

16-04-2002, 22:37

Citaat:
Origineel gepost door nog geen lid
lieve mensen
ik wil jullie iets voorleggen en het komt uit het diepste van mijn hart dus als je iets te zeggen hebt wees dan wel even series.
ik ben een 17 jarig marokaans meisje en ik ben ook ontmaagd. Ik heb een verleden gehad die ik zelfs mijn grootste vijand niet zou toewensen. ik ben op mijn 13 ontmaagd maar ik heb het verder met niemand gedaan. ik hou me sinds een tijdje weer bezig met de islam en alles gaat gelukkig weer goed. maar er ontbreekt iets . ook als gaat het nog zi goed er blijft iets aan me knagen. en dat is het feit dat ik niet als maagd het huwlijk inga. ik heb er al over nagedacht om het dicht te laten naaien maar mijn mening is dat ik dan alleen mijn zelf hiemee voor de gek houd. ik heb het gevoel dat mijn huwelijksnacjt steeds dichterbij en ik word steeds wanhopiger. kan iemand mij een advies geven hoe ik hier mee om moet gaan. en jongens hoe zouden jullie er mee omgaan als je vrouw geen maagd meer zou zijn. en kom niet met die verhaaltjes dat je het niet erg vend want jullie vinden het wel erg

aljeblieft help me!!!!!!!!!
In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige Zina (overspel, ontucht) behoort tot de grootste zondes die een mens kan begaan. In een hadith die overgeleverd is door Abou xxxxayra zegt de profeet (Allah's vrede en genade zij met hem heeft gezegd:" Drie mensen zal Allah niet ernaar kijken op de dag Des opstanding: Een imam die leugens verteld, een oude man die ontucht pleegt en een arrogante arbeider"

In een andere hadith die overgeleverd is door Abdellah ibn Abou Mas'ood dat de profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft gezegd heeft:"Allah heeft degene die rente gebruikt en degene die het geeft en wie het noteert vervloekt. En hij zei:"Als rente en ontucht in een volk voorkomen dan staan ze het straf van Allah de Almachtige op hen"

Alle lof zij Allah die het beste voor zijn dienaren wil, Hij de verhevene heeft berouw tonen opgesteld. Degene die zondes begaan kunnen door het tonen van berouw de vergiffenis van Allah ontvangen mits zij aan de volgende punten voldoen:
Onmiddellijk stopzetting van de zonde.
Spijt van wat men begaan heeft.
Vastbeslotenheid om niet terug te keren naar de zonde.
Teruggave van de rechten aan de slachtoffers, of hun vragen om vergiffenis.
Ik raad je aan zuster, om berouw te tonen aan Allah. En Zijn weg te volgen. Door de verplichtingen die Allah op je gesteld heeft te praktiseren, en de vergiffenis van Allah vragen.

Het herstellen van de maagdenvlies is niet toegestaan, dit omdat men de schepping van Allah veranderd. Ook hierbij het feit dat men zijn toekomstige echtgenoot bedriegt, tevens mag niemand de aurah ('Aurah zijn de lichaamsdelen van de mannen en de vrouwen die niet getoond mogen worden. Welke lichaamsdelen zijn, wordt bepaald door wie er naar wie kijkt. Soms wordt de Aurat ook gegeven voor het geslachtsdeel) van de vrouw zien behalve wanneer er een ziekte is die een onderzoek of operatie vergt.

Een man die een oprechte vrouw zoekt zal niet kijken naar de maagdelijkheid. Als een vrouw volgens de islam is dan zal ze geaccepteerd worden door iedere oprechte man. Toon berouw voor Allah, toon berouw voor Allah en smeek Allah om je zonde te vergeven, leef zoals Allah dat van je verwacht. Dan Hij de Barmhartige in shaa Allah je zondes vergeven.

Wat betreft het wel of niet vertellen van wat u begaan hebt aan uw toekomstige. Berouw tonen wist wat er voorheen gebeurt is, mits men aan bovenstaande 4 regels houdt, die gebaseerd zijn op de koran en de soenna. U hoeft de begane zondes niet aan je toekomstige man te vertellen, moge Allah uw en onze zondes vergeven. Ieder dienaar is een zondaar, maar de succesvolle dienaar is degene die wel van zijn zondes en begane fouten leert en berouw toont aan Allah. "De goede daden wissen de slechte daden uit. Dat is een onderricht voor degenen die zich laten onderrichten" Soerat Hoed:114.

Moge Allah onze en uwer zondes vergeven. Allah en zijn boodschapper (Allah's vrede en genade zij met hem) weten het beste.

24-04-2002, 13:33

Citaat:
Origineel gepost door Pinokkio
Sallam,

Sorry hoor yamina wie ben jij om te oordelen of iemand `sallam`waard is of niet.En wie ben jij om over iemand te zeggen of hij moslim is of niet.En wie ben jij om iemands mening te beoordelen.

Oh ja je zegt zelf dat als een man met een onmaagde vrouw trouwt gasana krijgt.Wat doet die jonge (nog geen lid) dan?Hij zegt toch dat hij bij haar blijft en haar niet terug stuurt.Alleen hij maakt er een grappige verhaaltje van.

Alleen god mag oordelen en niet de mensheid.Gelukkig maar.
JIJ...........moet beter lezen wijsNEUS

25-04-2002, 17:48

Citaat:
Origineel gepost door nog geen lid
lieve sarah tetouani
hartstikke bedankt voor je reactie. ik zal er veel aan hebben. ik heb besloten dat ik me zal overgeven aan ALLAH en zal doen wat Hij van me verwacht. als het zo ver is zal Hij doen wat het beste voor me is . ik heb me nooit in de islam verdiept en weet er eigelijk helemaal niets vanaf. ik ben zeker van plan om me er in te gaan verdiepen en misschien wil jij me er mee helpen. want ik heb een hoop in te halen. ik schaam me er soms zelfs voor omdat ik gewoon zoveel jaren van me leven heb weggegooid en ik gewoon niets van de islam afweet.maar ik zal me er 100%voor inzetten en ALLAH zal me daar bij helpen. en wat betreft de man die met mij zal trouwen , ik ga me niet dichtnaaien en als hij echt van me houdt dan zal hij me maar zo moeten accepteren. Het is niet anders denk ik. ik wil je echt hartstikke bedanken want zonder jou zou ik nog niet weten wat ik zou moeten doen.als je de wil en de tijd hebt zou ik het harstikke fijn vinden om mij te helpen een beter leven te gaan leiden. xx van ook een tetouania
Salamo alaikom a gti,

Ten eerste wil ik je erop attent maken, dat het Tetouania is, en geen Tetouani....hahah...zal denk ik wel een spellingsfout zijn geweest! maar goed!! ik zou je graag willen helpen...tenminste tot zo ver mn kennis daar toe gaat!! Je kan me altijd mailen als je vragen hebt, dan probeer ik het zover ik het kan, je te helpen!!! Ik raad je trouwens ook aan, om naar lezingen te gaan, ik weet niet waar je vandaan komt...dus weet ik niet, of ze bij jou in de buurt uberhaupt lezingen geven!!!

Ik hoor inshaa Allah wel van je!!

25-04-2002, 19:19
asalaam oelaikom

pinokkio ik ben het met je eens.
jasmina oordeelt hier, terwijl ze doet alsof zij de enige goede moslim is, meid je hebt het fout, Allah is de Vergever, hij vergeeft iedereen als ze er maar om vragen, en stel nou dat die bruid verkracht was, is toch niet eerlijk, jasmina.
nog geen lid is volgens mij een hele goede moslim, hij komt nog tenminste op voor zijn medezusters.
goed zo nog geen lid ga zo door.

wa asalaam oelaikom

25-04-2002, 19:22

Citaat:

Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag gekregen. BEN JIJ MOSLIM? ja of nee.
Mogen alleen Moslims hier hun mening geven?

26-04-2002, 15:52

joh waar maken jullie je druk om! iedereen heeft toch zijn eigen mening!!! jullie hebben helemaal niet meer aan emscoen gedacht hij wilde waarschijnlijk alleen 1x jullie mening weten niet een hele discussie die alleen maar tot hetzelfde lijd zo krijgt hij ook nooit antwoord op zijn vragen.byee groetjes me the freegirl!!!!!!!!!!!

27-04-2002, 00:45
Mua3likum Salam

Normaalgezien moest je dat al geweten hebben, zij moest dat gezegd hebben en als laatste heb je het recht van haar te scheiden, wil je niet? zwijg er over en leef verder met die grote geheim in jullie harten!!!

Ps: een meisje kan ook ontmaagd woorden als ze gevallen is, bij het sporten, of zelfs als ze “daar” krabt (krabben) .

28-04-2002, 13:33
Salaam ,
ik wil jullie alleen maar vragen om een van deze boeken te gaan lezen:
De onschuld van de duivel, van Nawal el Saadawi.
Sultana, de dochters van Sultana
De zusters van Scheherazade, van Djura.

RESPECTEER EERST JEZELF, WIL JIJ EEN ANDER KUNNEN RESPECTEREN.

Pagina's : 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10