Bekijk volle/desktop versie : Poging tot aanzoek, benaderingswijze.



Pagina's : [1] 2 3 4

04-03-2012, 13:12
Het geluk heeft me getroffen en nu heb ik een dame op het oog waar ik dolgraag de toekomst mee zou willen delen alleen wil ik dit wel volgens de islamitische voorschriften doen. Nou heb ik een behoorlijk uitgebreid netwerk dus ik heb inmiddels al de nodige achtergrondinformatie over de dame weten in te winnen. Zij is voor mij zogezegd perfect, het probleem is dat zij niks weet van mij terwijl ik al alles weet van haar. Is het nu raadzaam om eerst mezelf te introduceren bij haar (op de werkvloer bijvoorbeeld) of moet ik gelijk aan kloppen bij het ouderlijk huis? Zouden de dames het waarderen als iemand eerst op je zou afstappen of juist niet?

04-03-2012, 13:25


Het idee dat iemand veel over mij weet is al een beetje eng.. haha ..maar gair inscha allah waarom vraag je niet diegene van wie je de info hebt dat hij of zij het bij haar kan introduceren ? dat jij een oogje op haar hebt en serieus bent?

04-03-2012, 13:37

Citaat door gewoonmoi:
Het idee dat iemand veel over mij weet is al een beetje eng.. haha ..maar gair inscha allah waarom vraag je niet diegene van wie je de info hebt dat hij of zij het bij haar kan introduceren ? dat jij een oogje op haar hebt en serieus bent?
haha Ik begrijp wel wat je bedoelt, het is iets voor een stalker. Maar met het internet tegenwoordig kom je ook al een heel eind.

Het is wel een idee wat je voorstelt maar zou je dan alsnog de man niet eerst willen zien voordat hij komt aankloppen?

04-03-2012, 15:01
De vraag is of zij het op prijs zou stellen dat je al zoveel van haar weet.. of dat je dit toch maar beter verborgen kunt houden haha. Je kan inderdaad via via contact laten leggen, eerst kijken of zij er voor open staat, en dan samen tot een manier komen om elkaar beter te leren kennen.

04-03-2012, 15:10



Citaat door princess3:
De vraag is of zij het op prijs zou stellen dat je al zoveel van haar weet.. of dat je dit toch maar beter verborgen kunt houden haha. Je kan inderdaad via via contact laten leggen, eerst kijken of zij er voor open staat, en dan samen tot een manier komen om elkaar beter te leren kennen.
Dus jij zou het niet appreciëren als een man direct naar je huis toe komt voor een eerste kennismaking? Dat zou je afschrikken, niet?

04-03-2012, 16:13
ik zou het liefst op de hoogte willen zijn wie om mijn hand komt vragen; dus ik zou het toch op priijs stellen dat ik ook wat weet over die perrsoon. dus iemand kan aan 'jouw' dame vertellen wie je bent en al; zodat ziij al een zicht heeft wie je bent en ook al kan nadenken over haar antwoord. ma geen persoonlijk contact tussen jou en de dame vooraleer je haar ouders ontmoet hebt =) Ghair Inshallah

04-03-2012, 16:32

Citaat door Analist:
Dus jij zou het niet appreciëren als een man direct naar je huis toe komt voor een eerste kennismaking? Dat zou je afschrikken, niet?


Ja mij wel. Beter haar er eerst op voorbereiden. En wou je dan zo langskomen? Misschien is het sowieso beter als je ouders en jij eerst even bellen..

04-03-2012, 18:14

Citaat door princess3:
Ja mij wel. Beter haar er eerst op voorbereiden. En wou je dan zo langskomen? Misschien is het sowieso beter als je ouders en jij eerst even bellen..
haha Ik was ook niet van plan om er een verrassingsfeestje van te maken dus dat zal ik zeker doen eenmaal ik het nummer heb.

Het beste is denk ik iemand afsturen op haar maar ik moet dan nog kijken wie. Choukran voor je reacties in ieder geval

04-03-2012, 18:15

Citaat door chainez:
ik zou het liefst op de hoogte willen zijn wie om mijn hand komt vragen; dus ik zou het toch op priijs stellen dat ik ook wat weet over die perrsoon. dus iemand kan aan 'jouw' dame vertellen wie je bent en al; zodat ziij al een zicht heeft wie je bent en ook al kan nadenken over haar antwoord. ma geen persoonlijk contact tussen jou en de dame vooraleer je haar ouders ontmoet hebt =) Ghair Inshallah
Dat is ook zeker mijn bedoeling maar het is altijd gissen of de dame dat ook zo wil en dat maakt het moeilijker.

04-03-2012, 19:22

Citaat door Analist:
haha Ik was ook niet van plan om er een verrassingsfeestje van te maken dus dat zal ik zeker doen eenmaal ik het nummer heb.

Het beste is denk ik iemand afsturen op haar maar ik moet dan nog kijken wie. Choukran voor je reacties in ieder geval
Ja dat zou ik doen. Succes insha'Allah!

04-03-2012, 23:23
veeel geluk analist.......oldskool maar mooi te zien dat het nog bestaat....Als je iemand kent die zij ook kent, kun je het op deze manier kenbaar maken.....en zij geeft je dan groenlicht of misschien niet...

05-03-2012, 01:29
de islamitische aanpak, is de enige juiste.

Via de vader, lijkt mij de juiste. Of andere het werk laten doen, zoals je moeder, of zus. Als je die hebt.

Veel succes in iedergeval.

07-03-2012, 19:53



Citaat door moslima_girl:
de islamitische aanpak, is de enige juiste.

Via de vader, lijkt mij de juiste. Of andere het werk laten doen, zoals je moeder, of zus. Als je die hebt.

Veel succes in iedergeval.
Mee eens

07-03-2012, 21:18
Ik heb hier laatst nog een topic over geopend, met de vraag of deze manier van trouwen nog bestaat (zie link) http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4155732

Je komt serieus en oprecht over, als je op dezelfde manier de dame in kwestie aan zou spreken denk ik dat het duidelijk voor je wordt of je de volgende stap kunt zetten richting haar vader.

Kies je voor direct naar de voordeur, is het ook helemaal niet erg alleen vraag het wel om wat lef aangezien het tegenwoordig (helaas) nog zelden voorkomt.

Het geeft in ieder geval nog hoop dat er mannen bestaan die het nog op deze manier willen doen.

Ik wens je in ieder geval veel succes en Allah ie kemel bel ghair!

08-03-2012, 01:09
Ik zou het denk ik eerst via via willen weten, een beetje zoals de dames hierboven al zeiden...

Maar het bestaat dus nog, mashaAllah!

Allah y kemmel belghir, broeder.

Pagina's : [1] 2 3 4